اپیلاسیون و خطرات ان برای پوست (1)

اپیلاسیون
اپیلاسیون

اگر شما از اپیلاسیون برای رفع موهای زائد خود استفاده میکنید ،ممکن است اصلاً متوجه اسیبی نباشید که این روش به پوست شما وارد میکند .بثورات پوستی و حساسیت‌های مشابه نباید بر اثر رفع موهای زائد بوجود ایند .
فاکتورهای زیادی میتوانند واکنش پوست شما به اپیلاسیون را تعیین نمایند .داروها ،کرم ها و حتی لایه بردارها میتوانند عفونت و آسیب های پوستی را ایجاد نمایند .بهتر است اپیلاسیون را کنار گذاشته و به سراغ روش‌های بهتر و ایمن تر مانند لیزر موهای زائد بروید .
در این پست به اسیبهایی اشاره میکنیم که اپیلاسیون میتواند به پوست شما وارد نماید :

اپیلاسیون و سوزش

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

معمول ترین نتیجه انتخاب این متد قرمزی و حس سوزش در ناحیه درمانی است که بیشتر بروی صورت خود را نشان میدهد .در واقع داغی این ماده باید به اندازه‌ای باشد که پوست شما آسیب نبیند ولی نمیتوان همیشه همه عوامل مؤثر بر سوختگی پوست را کنترل نمود مثلاً تعدادی از داروهای درمانی اکنه و محصولات بهداشتی حاوی رتینوئید میزان حساسیت پوست را بیشتر کرده و احتمال بروز سوختگی و لایه لایه شدن آن را افزایش میدهند .حتی داروهای خوراکی مانند انتی بیوتیک ها نیز تأثیری مشابه دارند .ممکن است فرد پس از اپیلاسیون سوزش و مشکلات پوستی را در نواحی مانند صورت ،پشت لب ،ابروها و چانه حس نماید و است حالت تا روزها و یا هفته‌ها بعد هم باقی بماند .
ولی زمانی که شما لیزر را برای رفع موهای زائد خود انتخاب میکنید ،رنگدانه های مو هدف قرار میگیرند و آسیب وارد شده به فولیکول مو به اندازه‌ای زیاد است که از رشد مجدد آن جلوگیری میکند .لیزر هیچ وقت باعث لایه لایه شدن و یا سوختگی آن نمیشود و ظاهری شفاف و زیبا به پوست شما میدهد .

اپیلاسیون و موهای زیر پوستی
اپیلاسیون به گونه‌ای طراحی شده است که موها را از ریشه رفع میکند ولی ممکن است که مو پیش از آنکه به طور کامل از پوست خارج شود،بشکند .در نهایت این موها ممکن است زیر پوست رشد نمایند و به سمت بالا و یا پایین منحرف شوند و عفونت و موهای زیر پوستی را بوجود آورند .همچنین اپیلاسیون باعث ضعف ریشه می‌شود و حتی اگر موها به درستی رفع شده باشند ،نمیتوانند پس از آن به راحتی از سطح پوست خارج شوند .لایه برداری پوست باعث می‌شود تا موها بتواند به درستی خود را به سطح پوست برساند ولی عفونت خود با دانه‌های قرمز پوستی و حساسیت همراه خواهد بود .
لیزر تنها متدی است که به کمک آن برای همیشه از شر موهای زیر پوستی راحت خواهید شد زیرا فولیکولهای مو را کامل از بین می برد.

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments