انواع پوست های حساس و علائم آنها

 

شما در میان میلیون ها نفر دارای پوست حساسی هستید و پوستتان سریع علائمی از قبیل جوش ،قرمزی ،سوزش جزء نشان میدهد؟

از نظر آکادمی درماتولوژی آمریکا ،چهار نوع مجزا از حساسیت پوستی وجود دارد که شامل : آکنه،روزاسه ،سوزش و گزش می باشد که هر کدام از آنها با التهاب مشخص میشوند اما هر کدام به طور مجزا ویژه گی های خاص خود را دارند ، البته باید بدانید که آلرژی به مواد محرک نیز می تواند حساسیت پوستی (درماتیت تماسی ) ایجاد کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

آکنه
نوع پوست حساس: آکنه

علائم: ایجاد دانه های سر سفید و سیاه و جوش
باکتری ها می توانند علل بسیاری از آکنه ها باشند ، اما پوست چرب ،فولیکول های مو را مسدود کرده و سطح بالاتری از این علائم را شامل میشوند.

 

از هر گونه مواد یا لوازم آرایشی که منجر به بسته شدن منافذ پوست میشود باید جلوگیری کرد، استفاده از بعضی شامپوها و صابون ها می تواند جوش وآکنه را تشدید کند در این موارد بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید .

برای درمان آکنه از مواد ضد التهابی و آنتی باکتریال ها از جمله : آنتی بیوتیک ها، بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک و رتینوئیدها استفاده میشود، همچنین توصیه میشود هر روز بعد از دوش گرفتن پوست خودرا مرطوب نگه دارید.
 

روزآ

 نوع پوست حساس :روزاسه

علائم: گرگرفتگی صورت، جوش، شکسته شدن رگ های خونی روی صورت

علت: علت روزاسه به طور کامل شناخته شده نیست اما با توجه به جامعه ملی روزاسه، مردم با این اختلال ، رگ های خونی روی صورتشان بیش از حد باز بوده و به دلایل گرما، اضطراب افزایش خون در نزدیکی سطح پوست حالتها یی به صورت قرمزی ،گرگرفتگی به وجود می اورد.

 

انجمن ملی روزاسه توصیه کرده است که این افراد بهتر است از بعضی مواد و گیاهان مانند الکل ،عنبر،نعناع ، روغن اوکالیپتوس ، روغن میخک و بعضی محصولات مانند برخی ویتامین ها ، اسید هدروکسیل آلفا  که میتوانند باعث سوزش و سوختگی و یا قرمزی شوند و همچنین از حمام های طولانی و گرم خودداری کنند.

 

 

سوزش و گزش
نوع پوست حساس : ایجاد سوزش و گزش
علت : نامشخص
زنان خیلی بیشتر از مردان گزارش سوزش کرده اند ، خیلی از موادی مانند : اسید گلیکوئید، ،اسید لاکتیک ،اسید آزائلیک و محصولات ضد پیری ومواد آرایشی که حاوی مواد شیمیایی هستند میتوانند در بعضی افراد سوزش ایجاد کنند.
هیچ درمان خاصی که  بتواند احساس ناراحت کننده را کاهش دهد وجود ندارد .

 

 

درماتیت تماسی

نوع پوست حساس : درماتیت تماسی (آلرژی )
علائم: بثورات قرمز رنگ یا بر جستگی ،خشکی پوست،تکه های قرمز مانند سوختگی ،تاول و شبیه آن
مواد محرک و آلرژی زا باعث درماتیت تماسی میشوند و علت آن انتی بادی هایی هستند که واکنش های آلرژیک میدهند .

 

بعضی از افراد به انواع فلزات مانند نیکل ،نقره حساسیت میدهند اینگونه افراد که دارای پوست های حساس هستند باید از موادی که عطر آگین هستند،مواد نگهدارنده دارند و محصولات ارگانیگ  استفاده نکنند.
تنها راه مطمئن شدن از حساسیت پوستی ،بخشی از آن ماده را به یک منطقه کوچک پوست ، تست کنید و اگر تا 48 ساعت مشکلی پیش نیامد می توانید به طور کامل استفاده کنید.

 

منبع:

dermatology/articles/Beauty-Tips

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments