انواع روشهای کوچک کردن منافذ صورت

منافذ باز

 

روشهای خانگی

  • هر روز صورت خود را بشویید. منافذ بزرگ با چربی صورت و گردو غبار و باکتری ها مسدود شده و ملتب می شوند. شستن صورت به طور منظم اما نه بیش از حد – یک بار در صبح و یک بار در شب – کمک می کند منافذ  کوچکترشوند.

 

  • از تکه های یخ  برای ماساژ صورت استفاده نمایید. تکه های یخ را به آرامی روی منافذ صورت به مدت 15 تا 30 ثانیه بکشید. این عمل باعث تنگ تر شدن منافذ و سفتی پوست می شود.

 

  • مخلوط مساوی جوش شیرین و آب گرم (هر 2 قاشق غذا خوری) نیز در کاهش منافذ و آکنه بسیار موثر است .البته اگر دارای پوست حساس می باشید از این خمیر با احتیاط استفاده نمایید. با استفاده از حرکات دایره ای، به آرامی منافذ را برای حدود 30 ثانیه ماساژ دهید.و سپس با آب سرد آبکشی نمایید. این روش را هر شب بعنوان روش طبیعی شستشو استفاده نمایید و پس از یک هفته تعداد آن را کاهش دهید.

 

  • یک لیف حمام را درآب لیمو و آناناس خیس کنید. به مدت یک دفیقه پوست خود را با آن بشویید و سپس با آب گرم بشویید. لیمو و آب آناناس حاوی آنزیم طبیعی می باشند که پوست را سفت و روشن می کنند.اگر پوست شما حساس است قبل از آن از مرطوب کننده استفاده نمایید زیرا مرکبات به خصوص لیمو توانایی بالایی در پاک کردن پوست و کوچک کردن منافذ آن دارند.

 

  • استفاده از اسکراب ملایم نیز در کاهش منافذ موثر است.اسکراب، معمولا حاوی دانه های بسیار کوچک بعنوان پاک کننده و موادی برای ماساژ (بعنوان مثال خرده های هسته زردآلو ) است که در بستن منافذ کمک می کنند. برخی از اسکرابهای ملایم را می توان هرشب استفاده نمود.اگر شما قصد استفاده از اسکراب به جای شستشو دارید، هرگز پس از آن صورت خود را نشویید. شستن بیش از حد پوست می تواند موجب تحریک و قرمزی شود و هیچگونه سودی نخواهد داشت.

 

 

  • از ماسک ماست استفاده کنید. ماست ساده حاوی اسید لاکتیک و پروبیوتیک هاست و زمانی که برای پوست به کار رود، به حذف باکتری های بد که باعث آکنه می شوند کمک می کند. در نتیجه اندازه منافذ نیز کاهش می یابد.یک لایه نازک از ماست ساده را بر صورت مالیده و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند. بیش از 10 دقیقه می تواند پوست را تحریک کند. و تنها یکبار در هفته نیز کفایت می کند.

 

 

در ادامه :سایر روشها

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments