افراد مناسب برای لیپوماتیک

افراد مناسب برای لیپوماتیک

افراد مناسب برای لیپوماتیک
افراد مناسب برای لیپوماتیک

لیپوماتیک یا پیکرتراشی برای همه ی افراد از سن بلوغ تا سنین بالا قابل استفاده می شود . در اصل  مناسب ترین بیماران جهت  عمل لیپوماتیک کسانی هستند که افزایش وزن بسیار بالایی ندارند . این بیماران اثرات حیرت انگیزی را بلافاصله پس از انجام این عمل مشاهده می کنند.حال سوال انست که آیا لیپوماتیک را برای افراد با اضافه وزن بالا از روش لیپوماتیک مناسب است؟

 

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم افرادی که در زمره افراد خیلی چاق قرار می گیرند و BMI آنها بالای 40 باشد از روشهای جراحی بیشتر نتیجه خواهند گرفت به شرط اینکه محدودیتی برای بیهوشی و جراحی نداشته باشند . افرادیکه در گروه چاق قرار میگیرند می توانند از هر دو روش جراحی یا لیپوماتیک بهره ببرند  .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

عوارض لیپوماتیک

با اینکه عمل لیپوماتیک نسبت به سایر روشها کم خطرتر و استانداردتر است اما ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد که خوشبختانه این عوارض جزئی و قابل پیشگیری می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

 

  1. حساسیت به لیدوکائین : این مشکل در کسانیکه سابقه ای به این ماده یا مواد مشابه داشته اند قابل شناسایی و پیشگیری می باشد .
  2. احتمال خونریزی و کبودی در کسانیکه داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین ، وارفارین و غیره مصرف می کنند که با توجه به نوع دارو می بایست از مدتی قبل از لیپوماتیک آنرا قطع کرد.
  3. عفونت محل منافذ ایجاد شده در لیپوماتیک با رعایت شرایط کامل استریلزاسیون در کلینیک و نیز ضدعفونی مناسب آن توسط بیمار بسیار غیرتحمل است مگر آنکه بیمار دچار بیماریهای مزمن همراه با سیستم ایمنی مانند دیابت شدید ، بیماریهای مزمن اتوایمیون مانند لوپوس پیشرفته و غیره بوده و یا از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مانند کورتون ، داروهای ضد سرطان استفاده نمایید.
  4. تجمع ناشی از عدم تخلیه مناسب مایع و بسته شده زودهنگام منافذ که همراه با سفت شدن قسمتهای کوچکی از محل لیپوماتیک می باشد . این شکل در صورت همکاری مناسب بیمار جهت ماساژ منطق لیپوماتیک شده قابل پیشگیری می باشد ضمنا در صورت وقوع بعد از مدتی جذب خواهد شد و حتی قابل تخلیه می باشد.

 

 

مزایای لیپوماتیک

  1. نحوه ی پخش یکسان چربی در روش لیپوماتیک بسیار نسب است . برخلاف روش لیپوساکشن که در آن چربی ها به صورت گلوله زیر پوست جمع می شوند .
  2. جمع شدن پوست در این روش نسبت به روش های دیگر ساکشن بهتر صورت می گیرد.
  3. ریسک عفونت در لیپوماتیک بسیار کم است.
  4. احتمال آمبولی چربی نسبت به روشهای دیگر ساکشن بسیار کم است.
  5. بعد از لیپوماتیک احتیاجی به بستری شدن در بیمارستان نیست و بلافاصله پس از عمل لیپوماتیک می تواند به منزل برگردد.
  6. خستگی ، کوفتگی و بیحالی بعد از لیپوماتیک نسبت به سایر روشها ی ساکشن کمتر است .
  7. در روش های دیگر اگر فقط بیحسی موضعی انجام شود احتمال دارد بیمار درد و ناراحتی زیادی حس کند و حتی به بیهوشی هم احتیاج پیدا  کند ، اما در لیپوماتیک با یک بیحسی موضعی ساده بیمار دیگر هیچ دردی را حس نخواهد کرد.
  8. تورم و ترشحات پس از عمل لیپوماتیک بسیار کم است ولی ترشح از محل ساکشن نهایتا 36 ساعت طول می کشد.

[divider]

گردآوری و ترجمه : مرضیه کبیری فر

گروه پزشکان و مرکز لیزر تهران اسکین

[divider]

برای تماس با مرکز لاغری و زیبایی اینجا را کلیک کنید. 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments