اعتیاد به عشق چیست ؟

LOVE ADDICTION

مردم به اعتیاد گرایش پیدا میکنند تا خود را از درد های غیر قابل تحمل محافظت نمایند .اعتیاد هم به نوبه خود نتایج زیان بار و غیر قابل جبرانی برای فرد ایجاد میکند.

افراد زمانی به دنبال راه چاره برای درمان اعتیاد خواهند بود که قادر به مدیریت ان نباشند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

افراد معتاد به عشق زمان و توجه بسیاری را صرف فرد مورد علاقه  خود میسازند و به فرد مورد علاقه شان بیشتر از خود اهمیت میدهند و این حالت ها بیشتر وسواسی است.

چنین رفتاری به اعتیاد به عشق در زمینه های بسیاری می انجامد و فرد به خود اصلا فکر نمیکند و از خود مراقبت نمیکند و فرد بسیاری از بخش های ضروری زندگی خود را رها میکند تا به فرد مورد علاقه خود برسد .

اعتیاد عشقی فقط در زمینه روابط رمانتیک و یا جنسی صدق نمیکند بلکه میتواند در زمینه هایی مانند فرزندان و یا پشتیبان و یا تعصبات مذهبی و یا حتی یک ستاره سینمایی بوجود اید که فرد هیچ گاه از نزدیک ملاقات نکرده است .

فانتزی اصلی این اعتیاد شامل این موارد میشود :تصور اینکه فردی دیگر میتواند مشکلات انها را حل نماید و شرایط مناسبی را برای انها فراهم کند و یا از انها مراقبت نماید .زمانی که این توقعات فرد تحقق نمی یابد ,وی از طرف خود متنفر شده و مشکلاتی را در روابطش تجربه میکند .

بیشتر افرادی که مبتلا به اعتیاد عشقی میشوند در گذشته خود توسط افرادی رها شدند و یا در دوران کودکی خود عشق و حماینت لازم را از والدینشان دریافت نکرده اند .معمولا این افراد شدت را با صمیمیت در روابط  عاشقانه اشتباه میگیرند .

همانند هر نوعی از اعتیاد ,افراد مبتلا به اعتیاد عشقی هم باید مراحلی را برای درمان طی نمایند :ابتدا باید اعتیاد خود را قبول کنند و در خصوص نتایج حاصل از این اعتیاد اگاه شوند و سپس درصدد رفع این اعتیاد برایند .

در واقع انها باید یک فرایند درداور را طی کنند تا به هسته ی اعتیادات عشقی خود برسند .این افراد معمولا عقب نشینی میکنند ولی برای درمان میتوانند به یک روانپزشک مراجعه کنند تا علت این اعتیاد ریشه یابی شود .

روان شناس از دوران کودکی انها میپرسد و احساسات فرد به عنوان یک کوذک در ان شرایط را درک میکند و سعی میکند تا حس های قدیمی را از بین برد و تصویر جدیدی برای فرد ایجاد نماید .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد

مرکز تحقیقات پوست ,لیزر و تناسب اندام تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments