اصول مراقبت از پوست صورت 2- استفاده از تونرها

تونر صورت

استفاده از تونرها 

تونرها اغلب به عنوان یک گام اساسی در روند مراقبت از پوست شاخته شده اند. اما اینگونه نیست، حداقل همیشه نیست. تنها استثناء در مورد پوست بسیار چرب است. اگر پوست شما چرب می باشد و بعد از تمیز کردن آن چسبنده و یا چرب باقی می ماند، می توانید از تونر بعد از پاکسازی استفاده نمایید. در غیر این صورت تونر ممکن است مضر باشد.

اکثر تونرها حاوی الکل و یا صمغ درخت فندق می باشد که هر دو خشک و تحریک کننده است، به خصوص اگر شما دارای پوست خشک یا حساس باشید. اگر شما همچنان احساس می کنید که نیاز به یک تونردارید، استفاده از یک تونر تسکین دهنده بدون الکل یا صمغ فندوق را به شما پیشنهاد می کنیم، مانند تونر بدون الکل با بابونه.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

شما نیازی ندارید تا تمام چربی پوست را تا آخرین مولکول موجود پاک کنید، تنها کافیست گرد و خاک، آرایش و چربی اضافی روی سطح پوست برداشته شود. لایه نازکی از سبوم تازه بهترین حفاظت از پوست محسوب می شود. تونرها، بخصوص آنهایی که برپایه الکل می باشند، پوست را عاری از هر نوع چربی کرده و خشک و تحریک پذیر می کنند.

برخی از کارشناسان معتقدند که تونرها کمک می کنند تا  منافذ پوست بسته شده و با نزدیک کردن سلولها به یکدیگر بعد از پاکسازی باعث سفتی و جمع شدن پوست شده و در نتیجه نفوذ ناخالصی و آلودگی زیست محیطی را به پوست کاهش می دهند. این که این مطلب درست است یا خیر، قابل بحث است. حتی با فرض درست بودن، بسیاری از افراد پس از پاکسازی صورت از موادی استفاده می نماید که می بایست جذب پوست گردد و این مواد پس از تونر شانس کمتری برای جذب خواهند داشت. پس از جذب مواد بهداشتی توسط پوست به راحتی می توانید منافذ صورت را با استفاده از آب خنک ببندید. سرما، رگهای خونی را تنگ کرده و باعث  بسته شدن منافذ پوست می شود. شما به سادگی می توانید درفصل سرما چند دقیقه خارج ازمنزل در فضای آزاد قرار بگیرید یا بوسیله یک کمپرس سرد ( که در یخچال نگه می دارید نه در فریزر) برای چند ثانیه پوست خود را ماساژ دهید. اگر مایل به استفاده از مواد بهداشتی و آرایشی نیستید می توانید پس از پاکسازی پوست از یک لایه چای سبز منجمد به عنوان تونر استفاده نمایید. سرمای این تونر کمک می کند تا منافذ صورت بسته شود. کافئین و تانن موجود در چای نیز به  سفت شدن پوست و کاهش پف کردگی کمک می کند. همچنین پلی فنول چای سبز می تواند مزایای آنتی اکسیدانی فراهم کند. اما نباید بیش از حد پوست را سرد کرد زیرا خنک کردن مکرر و بیش از حد ممکن است خطر ابتلا به روزاسه (قرمزی مقاوم پوست)  را افزایش می دهد.

 

ادامه دارد …

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments