اصول صحیح شستن صورت

اصول صحیح شستن صورت
اصول صحیح شستن صورت

هر شب قبل از اینکه به اتاق خوابتان بروید، بهتر است صورت خود را بشویید. این مهم ترین کاری است که می توانید در مراقبت از پوست خود انجام دهید، اما این کار نیز توسط خیلی ها نادیده گرفته می شود و از آنجایی که این کار را از بچگی به طور روزانه و مرتب انجام داده ایم یک فرایند کم اهمیت در نظر گرفته می شود. به هرحال مهم نیست تا چه اندازه پس از شستن صورت خود احساس خوبی دارید، به هرحال ممکن است شستن صورت را به درستی انجام نداده باشید.

اگر زمانی که خیلی خسته هستید، صورت خود را بشویید یا این کار را با سرعت خیلی زیادی انجام دهید، ممکن است بیشتر به پوست خود آسیب برسانید تا به آن کمک کنید. بنابراین برای شستن موثر صورت خود قوانین زیر را دنبال کنید و زمانی که شستشوی صورت کامل شد، می توانید لوسیون یا مرطوب کننده خود را استفاده نمایید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آب برای شستشوی صورت – مطمئنا شنیده اید که آب داغ منافذ پوستی را باز می کند و باعث می شود چربی و کثیفی به راحتی از منافذ پوستی خارج شود. اما این مسئله تا حدی درست می باشد. آب داغ منافذ را باز نمی کند، بلکه آب گرم تر چربی را در خود حل می کند. متاسفانه شستن با آب داغ باعث خشکی و آسیب پوست می شود. بنابراین بهترین کار این است که شستشوی صورت خود را با آب ولرم شروع کنید. آب ولرم نیز کثیفی ها و چربی ها را از روی پوست می شوید.

فرایند شستشو – زمانی که صورت خود را خیس کردید می توانید از پاک کننده خود استفاده کنید. صورت خود را در حرکات دایره ای با پاک کننده ماساژ دهید – درزمان ماساژ دادن صورت دستان خود را به صورت دایره ای و از مرکز صورت به سمت بیرون حرکت دهید. زمان بیشتری را صرف منطقه T در صورت خود کنید (بینی و بالای ابروها که چربی بیشتری تولید می کند) و خط فک و امتداد خط موهای خود را فراموش نکنید، جایی که عرق زیاد می کند. خیلی از افراد زمان زیادی صرف این کار نمی کنند. اگر در حال لایه برداری هستید، خیلی ملایم تر با پوست خود رفتار کنید و پوست را به آرامی ماساژ دهید.

آب کشیدن صورت – سپس تمام کف و ماده شوینده را از روی صورت خود بشویید. این کار را با پاشیدن آب بر روی صورت انجام دهید. لبه های صورت خود و اطراف بینی و گوش هایتان را فراموش نکنید. فراموش کردن این بخش ها و باقی ماندن صابون در آنها منجر به جوش زدن پوست می شود.

سپس صورت خود را با گذاشتن یک حوله نرم روی آن خشک کنید. صورت خود را با مالیدن پارچه بر روی آن خشک نکنید. مالیدن پارچه روی پوست صورت باعث تحریک آن و بروز چین و چروک بر روی پوست می شود. این کار را به آرامی و با لمس صورت انجام دهید.

لینک منبع: اینجا کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments