اصول بهداشتی برای دختران نوجوان

اصول بهداشتی برای دختران نوجوان
اصول بهداشتی برای دختران نوجوان

اگر توجه کرده باشید نوجوانی با تغییرات زیادی همراه است، از جمله شکل ظاهری بدن و حتی بوی بدن. این تغییرات یک بخش طبیعی از رشد و بلوغ در دختران می باشد، اما بسیاری از دختران نگران این مسئله هستند.

بسیاری از دختران در دوران بلوغ دچار مشکلاتی از جمله بوی بد واژن می شوند و از محصولاتی مانند دستمال مرطوب، اسپری مخصوص زنان و محصولاتی از این قبیل برای از بین بردن بوی واژن خود استفاده می کنند. اما آیا استفاده از این محصولات مفید است؟ آیا یک دختر واقعا به آنها نیاز دارد؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

واقعیت این است که وقتی همه چیز عادی است، بویی نیز احساس نمی شود. اما در صورت ابتلا به عفونت باکتریایی، به عنوان مثال عفونت واژینوز باکتریال، واژینال بوی ماهی خواهد داد. به هر حال در صورت استشمام بوی غیرعادی واژینال به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است یکی از علائم عفونت باشد.

از مصرف دستمال مرطوب و اسپری زنانه اجتناب کنید!

اسپری زنانه، دستمال مرطوب و محصولات ضد بو و پاک کننده باعث از بین رفتن بوی زننده واژینال می شوند، اما این محصولات باعث بروز واکنش های حساسیتی، التهاب و حتی عفونت می شوند. استفاده از تامپون های معطر نیز ایده خوبی نیست، زیرا باعث بروز سوزش و عفونت می شوند. واژینال دارای سیستم پاک کنندگی طبیعی است که می تواند باکتری ها از بین ببرد، بنابراین نیازی به استفاده از مواد شیمیایی نیست.

بوی ناشی از عفونت باید با مصرف دارو درمان شود. اسپری های معطر عفونت را از بین نمی برند بلکه فقط بوی ناشی از آن را به مدت کوتاهی برطرف می کنند. برای پاکیزگی واژینال می توان روزانه این قسمت را با استفاده از صابون های ملایم و آب گرم شستشو داد.

پوشیدن لباس طیر پنبه ای، به ویژه در هوای گرم نیز در مراقبت از این بخش بسیار موثر است، زیرا پنبه و دیگر الیاف طبیعی بهتر هوا را رد و بدل می کنند.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments