اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

مراقبت های بهداشتی

روش های نادرست نگهداری از پوست :

 

استفاده از کرم های ساخته شده از گیاهان دریایی به معنی داشتن پوستی مناسب نیست بلکه با یک سری روش های درست و ساده هم می توان دارای پوستی شاداب و سالم بود

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این روش ها عبارتند از :

 

1استفاده از پاک کننده ها : استفاده از صابونهای قالبی و پاک کننده هایی که حاوی سولفات لاریل می باشند برای پوست مناسب نیست زیرا کف زیاد و این مواد پاک کننده حاوی موادی است که چربی های ضروری پوست را از بین می برد. در عوض استفاده از پاک کننده هایی که حاوی اسید های چرب می باشند مانند محصولات داو ، کرم های خنک ساده از پوست شما محافظت به عمل می آورند . اگر دارای پوست خشکی هستید استفاده از پاک کندده های چرب سبب می شود که آرایش و چرک پوست شما بدون از بین رفتن لایه محافظ پوست پاک شود .

 

2- استفاده  از رِتینویید : رتینول که یک نوع از ویتامین آ می باشد که نه تنها از خطها و چروکها جلوگیری می‌کند بلکه خط و چروکهایی را هم که دارید کمتر می‌کند. پس از 30 سالگی حتماً به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا رتینویدهای قوی‌تری(مانند رتین- آ، دیفرین یا تازورک و امثال آن) را برای شما تجویز کند. انواع دیگر کرم ها که حاوی رتینول کمتری هستند ، کرم شب ضد چروک راک رتینول کارکسیون، کرم شب نئوترژنا برای پوست سالم و رتینول اسکین سیوتیکالز را می توان نام برد.

 

3- ماساژ صورت :

بله درست است که شما می‌توانید هزینه‌های زیادی صرف مراقبت از پوست خود کنید، صورت خود را ماساژ دهید و پوست لطیفی داشته باشید، اما مطالعات نشان داده که پوست 80% از افراد پس از ماساژ صورت از بین می‌رود. اغلب متخصصین زیبایی نمی‌دانند که چه محصولی برای چه نوع پوستی از مراجعه کنندگان مناسب است و ممکن است از ترکیباتی استفاده کنند که جوشها را بدتر کند یا از چربی‌های لازمی استفاده کنند که پوستهای حساس را تحریک می‌کند. و یا نحوه ماساژ اشتباه باشد، حتی اگر پوست شما خراب نشود ، شاید اگر به نحو درستی مواد انتخاب شوند ویا ماساژوری متبحر باشد از پیری زودرس شما پیشگیری کند اما ماساژ صورت تأثیر طولانی مدت روی پوست شما ندارد.

 

4- شستن صورت در زمان نامناسب:

همیشه صورت خود را پس از شستشو با نرم کننده در حمام و محصولاتی که برای موهای خود استفاده می‌کنید بشویید نه قبل از آن. بیشتر نرم کننده‌ها حاوی ایزوپروپیل مسدود کننده منافذ بوده و دیگر محصولات مویی اغلب حاوی روغن نارگیل هستند که هر دو آنها معروف به ترکیبات جوش زایی هستند که شما نمی‌خواهید به پوست خود بزنید. شستشوی زیاد صورت سبب ازبین رفتن چربی طبیعی پوست شده و PH پوست را مستعد ایجاد صدمه بیشتر می کند.لذا از پاک کننده های ملایم و در صورت عدم دسترسی از آب لیموی ترش با پنبه شبها قبل از خواب برای پاک کردن آرایش خود استفاده نمایید.3- وقت صرف کردن زیاد برای مراقبت از پوست : اما باید بدانید که خرید محصولات گران قیمت با بسته بندی زیبا و لوکس از بوتیک‌ها ضرورتی برای داشتن یک پوست عالی ندارند پول خود را صرف خرید رتینوید کنید و بقیه نیازهای خود را با تجویز پزشک خود از داروخانه تهیه کنید. زیرا این شرکت‌ها هزینه‌های گزافی صرف تحقیقات بی نظیر و توسعه محصولات خود می‌کنند.

 

5- استفاده نکردن هر روز از کرم‌های ضد آفتاب :

تنها زمانی که به کنار دریا می‌روید و یا فقط در روزهای تابستان از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نکنید بخصوص اگر قرار است مدت طولانی درمعرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرید بلکه هر روز. ما معمولاً به طور ناگهانی در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می‌گیریم تا روزهایی که در کنار دریا هستیم. هنگام سوار یا پیاده شدن از ماشین خود، بیرون رفتن از محل کار خود برای خرید یک ساندویچ یا چند لحظه‌ای بیرون نشستن، همه با هم جمع می‌شوند هر روز باید حداقل با کرم ضدآفتاب دارای اس پی اف 15 پوست خود را بپوشانید.

               

                               

6- وقت صرف کردن زیاد برای مراقبت از پوست :

اما باید بدانید که خرید محصولات گران قیمت با بسته بندی زیبا و لوکس از بوتیک‌ها ضرورتی برای داشتن یک پوست عالی ندارند پول خود را صرف خرید رتینوید کنید و بقیه نیازهای خود را با تجویز پزشک خود از داروخانه تهیه کنید. زیرا این شرکت‌ها هزینه‌های گزافی صرف تحقیقات  و توسعه محصولات خود می‌کنند.

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments