اسید فولیک چیست؟

 

اسید فولیک

اسید فولیک یک نوع ویتامین  B می باشد که کمک می کند بدن سلولهای جدید و سالم بسازد. اسید فولیک و فولات یک معنی می دهد. اسید فولیک از فولات گرفته می شود، فولات نیز به طور طبیعی در برخی از غذاها وجود دارد و بیشتر زنان نیازشان به اسید فولیک  را تنها از طریق تغذیه روزانه تأمین می کنند.

 

چه کسانی به اسید فولیک نیاز دارند؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

همه افراد به اسید فولیک نیاز دارند، اما اسید فولیک در زنانی که قصد باردار شدن دارند از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.عدم تأمین نیاز به اسید فولیک در دوران قبل و طول بارداری، ممکن است سبب نقص عمده هنگام تولد در جنین شود، از جمله:

اسپینابیفیدا (Spina bifida (SPEYE-nuh BIF-ih-duh ،زمانی رخ می دهد که ستون فقرات جنین نتوانسته باشد از طناب نخاعی به درستی محافظت کند. در نتیجه عصب های مربوط به کنترل حرکات پا و توابع دیگر به درستی کار نمی کند، کودکان مبتلا به اسپاینابیفیدا اغلب برای مادام العمر معلول می مانند. که البته به اعمال جراحی زیادی نیاز خواهند داشت.

آنسفالی  (Anencephaly (an-en-SEF-uh-lee، زمانی رخ می دهد که بخشی و یا همه مغز شکل نگیرد، نوازادانی که به این نحو متولد می شوند در مدت کوتاهی جان می سپارند.

تحقیقات نشان می دهد که اسید فولیک  از نقائص دیگر هنگام تولد نیز پیشگیری می کند.

اسید فولیک همچنین به سالم ماندن خون کمک می کند، عدم دریافت کافی آن می تواند سبب کم خونی (آنمی) شود.

بعلاوه کارشناسان بر این باورند که اسید فولیک می تواند در موارد دیگری نیز نقش داشته باشد:

– سلامت قلب

– جلوگیری از تغییرات سلولی که می تواند سبب سرطان شود.

برای اثبات ای موارد البته به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

 

اسید فولیک چیست؟به چه میزان اسید فولیک نیاز داریم؟

زنان در شرف بارداری  روزانه به 400 تا 800 میکروگرم اسید فولیک نیاز دارند. البته همیشه در مورد میزانی که نیاز به مصرف دارید با پزشک خود مشورت کنید. زنان شیرده باید 500 میکروگرم دریافت کنند. اگر شما مادری هستید که نوزادی با نقص در مغز و نخاع به دنیا آورده اید ، در این صورت پزشک ممکن است نسخه ای برابر یا 4000 میکروگرم اسید فولیک  تجویز کند، برای 10 روز این میزان نرمال می باشد.

 

 

چگونه می توانم مطمئن شوم که اسید فولیک کافی دریافت کرده ام؟

زنان نیاز دارند که روزانه یک قرص اسید فولیک دریافت کنند، ممکن است روزانه قرص مولتی ویتامین مصرف کنید که حاوی اسید فولیک هم می باشد  یا فقط قرص اسید فولیک که در هر دو صورت به دوز آن بر روی برچسب توجه کنید.

اسید فولیک چیست؟

اسید فولیک به شکل طبیعی در چه غذاهایی وجود دارد؟

اسید فولیک در سبزیجات برگ دار،مرکبات، حبوبات و غلات سبوس دارد وجود دارد، باید دقت کنید برخی از مواد از جمله نان ها  را نیز با اسید فولیک غنی می کنند که می توانید از آنها استفاده کنید. برای اطمینان از میزان اسید فولیک به برچسب نگاه کنید.

توجه، گاهی اوقات به جای اسید فولیک، فولات می نویسند که همان است.

اسید فولیک چیست؟

ایا رژیم غذایی روزانه برای دریافت اسید فولیک مورد نیاز کافی نیست؟

با مصرف مواد غذایی در طول روز نمی توانیم مطمئن شویم که چه میزان اسید فولیک دریافت کرده ایم،حتی اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید که اغلب ندارید، باز هم همه مواد لازم بدن را در طول روز دریافت نمی کنید.برای همین مهم است که مقداری از این نیاز را با یک قرص تأمین کنید.

منبع:

womenshealth

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments