استفاده از لیزر و یا دستگاه IPL ؟

لیزر 2

امروزه در دنیای پر شور و خروش محصولات آرایشی، زیباشناسان و متخصصان زیبایی با استفاده از دو روش عمده لیزر و یا دستگاه IPL به درمان و بهبود بخشیدن شرایط و سلامت کامل صورت می پردازند.

با این وجود، تفاوت و اختلاف نظرهای قابل توجهی در ارتباط با دو روش درمانی ذکر شده در بالا وجود دارد. در اینجا براساس فنون علمی و کاربرد، راهنمایی ها و رهنمودهایی در رابطه با هر دو روش درمانی در اختیار شما قرار گرفته و این بر عهده خود خواننده است که بهترین نوع روش درمانی را بسته به شرایط برگزیند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

واژه لیزر (LASER )یک تارك نام یا سرينام (واژه اى كه از حروف اول چند واژه ى ديگر ساخته شده باشد) بوده و به معنای تقویت نور توسط گسیل القایی تابش است .به عبارت ساده تر، لیزر، منبع تک طول موج نور پر انرژیی ست که می تواند نور را به درستی بر ناحیه ای کوچک متمرکز کند.

به طور کلی، دو نوع روش درمانی از طریق لیزر وجود دارد که خود به زیردسته هایی با هزاران تنوع و نشان تجاری تقسیم بندی می شوند. اصلی ترین تفاوت این دو روش درمانی، تفاوت در طول موج نور آنهاست. بعبارت دیگر، استفاده از طول موج های مختلف لیزر بسته به نوع پوست و مشکلات پوستی، متمایز خواهد بود.

به همین دلیل، در برخی موارد، به منظور اینکه پزشک متخصص به رفع کامل تمام مشکلات احتمالی پوست بپردازد، ترکیبی از روش های درمانی و استفاده از طول موج های مختلف لیزر را تجویز خواهد کرد.

در شرایط ویژه تنها به کمک انواع گوناگون لیزر است که مشکلات زیبایی و سطحی پوست برطرف خواهد شد.

انواع لیزر

دو نوع روش عمده درمانی به کمک لیزر برای اهداف آرایشی و زیباسازی پوست وجود دارد: تخریبی و غیرتخریبی. در واقع، حرارت لیزرهای تخریبی (ablative laser) موجب می شود که لایه های بالایی پوست آسیب دیده بخار شود، در حالی که لیزرهای غیرتخربی بدون حذف و رفع لایه های سطحی آسیب دیده،در قسمت های عمیق پوست اثر می گذارند.

به همین خاطر، هیچ بیماری وجود ندارد که تنها از تکنولوژی لیزرهای غیرتخریبی استفاده کرده باشد.

  1. خطوط ظریف و چین و چروک صورت:
  2. ترکیبی از افزودن لایه جدید به پوست و جراحی و از بین بردن چین و چروک صورت (جوان سازی پوست) از طریق لیزر حاوی کربن دی اکسید و یا اربیم وای جی ای. از لیزر حاوی گاز کربن دی اکسید برای رفع زگیل و برجستگی ها و زائده های پوستی نیز استفاده می گردد.

 

  1. ضایعات رنگ دانه ای: درمان ضایعات رنگدانه ای چون لک های خورشیدی، لک های ملاسمای ناشی از پیری، تجمع بیش از حد معمول رنگدانه ها درجوشگاه (مکانی که جوش التیام یافته است)از طریق لیزر فرکشنال، pulsed dye, Nd:YAG، همراه با درمان غیر لیزری و نور درمانی مانند دستگاه آی پی ال برای حذف موهای زائد و جوان سازس پوست.

 

  1. ضایعات عروقی:
  2. ضایعات عروقی شامل وجود رگ های خونی پاره شده بر سطح پوست، رگ های زشت و بدظاهر بر روی ران و پاها و لکه یا نقطه مادرزادی چون لکه های قرمز شرابی (port wine stains). برای اینگونه بی نظمی های پوستی استفاده از دستگاه آی پی ال توصیه می شود.

 

  1. تتو:
  2. رلیزر CO2 و نئودیمیم: استفاده از لیزر Nd:YAG در رفع جای خالکوبی بسیار مناسب است.

 

  1. حذف موهای زائد:
  2. میزان موفقیت در رفع کامل موهای زائد و همچنین قابل اطمینان بودن و بی خطر بودن این روش همگی بستگی بسیار زیادی به رنگدانه های موجود بر سطح پوست و موهای بیمار مورد درمان دارد. برای بیمارانی که از پوست تیره تری برخوردارند، استفاده از لیزر Nd:YAG یا diode lasers توصیه می شود و برای افرادی که از پوست نسبتا روشن تری برخوردارند، دستگاه دایود تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

  1. آکنه و اثر زخم ناشی از آکنه:
  2. برای زخم های عمیق تر، استفاده از لیزر CO2 توصیه می شود.

 

نور شدید پالس داده شده ( تعدیل موج با استفاده از تپ الکترومغناطیس یا IPL )

در واقع IPL یک نوع لیزر نیست، بلکه نوعی منبع نور قدرتمند است. روش کار آن بدین صورت است که در مدتی کوتاه، دستگاه با استفاده از لامپ های خاصی که در آن تعبیه شده است، نور با شدت انرژی بسیار زیادی را تولید کرده، انوار مختلف با یول موج های متفاوت را از خود عبور داده تا که نسبت به هر قسم از پوست تاثیرگذاری خاصی داشته باشند. این روش درمانی گاه با خود پروسه لیزر درمانی اشتباه گرفته می شود. اما در حقیقت، تجهیزاتی که به کار برده می شوند از نوع لیزر واقعی نیستند . این تکنولوژی شامل دستگاه های آی پی ال و ال ای دی است، تایتان و سایر تکنولوژی های مبتنی بر انرژی مادون قرمز و روش های مبتنی بر فرکانس های رادیویی مانند ترماژ. یکی از روش غیر تخریبی و غیر تهاجمی، دستگاه IPL است که توانایی رسوخ در عمق پوست با میزان آسیب پوستی نسبتا کم را دارد.

 

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

لیزر 1

با دستگاه پیشرفته دایود با تکنولوژی سوپرانوی آمریکا نسل جدید

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 95 درصد اینجا کلیک کنید

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments