از انجام این اشتباهات جدا خودداری کنید؟

از انجام این اشتباهات جدا خودداری کنید؟
از انجام این اشتباهات جدا خودداری کنید؟
  1. نوشیدن با استفاده از نی

مکیدن نوشیدنی از طریق نی باعث بروز چین چروک هایی روی صورت می شود. تکرار برخی حالات در چهره، مانند جمع کردن لب ها، به مرور زمان باعث بروز خطوط باریک در اطراف دهان می شود. بهتر است نی را کنار بگذارید و مستقیما با لیوان نوشیدنی خود را بنوشید.

  1. بستن موها به شکل دم اسبی و خیلی سفت

هر چه دم اسبی موهایتان سفت تر باشد، احتمال ریزش موها بیشتر خواهد شد. کشیدن موها باعث بروز alopecia می شود که یکی از عوامل ریزش مو بوده و خط مو را به عقب می کشد. خبر خوب این است که این حالت دائم نیست و قابل درمان می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. خوابیدن با آرایش

زمانی که فراموش می کنید آرایش خود را بشویید، پوست فرصت پیدا می کند که چربی ها و میکروب هایی که در طول روز روی آن نشسته را در خود حل کند. در این شرایط پوست قادر به نفس کشیدن، بازسازی بافت، لایه برداری سلول های مرده و التیام خود نخواهد بود.

  1. خوابیدن روی یک طرف صورت

ما نمی توانیم شکل قرار گرفتن سر خود را در هنگام خواب کنترل کنیم، اما خوابیدن مداوم بر روی یک طرف صورت منجر به بروز خطوط نازک بر روی پوست پوست می شود.

  1. شستن صورت با آب خیلی گرم

درجه حرارت بالا باعث سوختن و شکستن مویرگ ها در صورت می شود. دیواره مویرگ ها بسیار نازک است، بنابراین به حرارت بالا واکنش نشان می دهند. برای حفظ سلامت پوست بهتر است صورت خود را با آب ولرم بشویید.

  1. مالیدن چشم ها

اطراف چشم ها نازک ترین و حساس ترین بخش روی صورت است، بنابراین باید با آرامش بیشتری با این قسمتت صورت رفتار کنید. هر چه بیشتر چشمان خود را بمالید احتمال چروک شدن اطراف چشم ها بیشتر خواهد شد. هچ غده چربی در این بخش وجود ندارد، بنابراین پوست این بخش بیشتر در معرض خطر است.

  1. شستن صورت قبل از موها

مسدود شدن منافذ پوستی، به ویژه در راستای خط رویش مو،  باعث بروز جوش های پوستی می شود. پس از شستن موها اطممینان حاصل کنید که پوست صورت خود را نیز کاملا تمیز کرده اید.

  1. مصرف بیش از اندازه مرطوب کننده

مصرف زیاد مرطوب کننده ممکن است دارای تاثیر معکوس باشد. کرم زیاد به خوبی در بافت های سلولی جذب نمی شود، بنابراین پوست نمی تواند راحت نفس بکشد و منافذ پوستی نیز مسدود می شوند. مصرف زیاد مرطوب کننده گاهی حتی باعث خشکی پوست می شود.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments