اختلالات تغذیه ای

اختلال تغذیه ای

 

در جامعه ای که لاغری یک امتیاز به حساب می اید تقریبا تمام افراد حداقل روزی بکبار به این موضوع و حفظ وزن خود فکر میکنند .

افرادی که مبتلا به اختلالات غذایی هستند حساسیت چند برابری در این خصوص دارند و برای نیل به این هدف رژیم های غذا یی عجیبی را انتخاب میکنند که سلامت انها را به خطر می اندازد .در این مطالعه به تاثیر روان درمانی بر غلبه بر این اختلالات میپردازیم .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

انواع اصلی اختلالات غذایی

 

سه نوع اختلال  غذایی وجود دارد :

 

کم خوری عصبی که مبتلایان به این اختلال همیشه خود را چاق میبینند حتی اگر بسیار لاغر باشند و از خوردن پرهیز میکنند و به صورت افراطی ورزش میکنند .این افراد وزن بسیاری را از دست میدهند و حتی ممکن است از شدت ضعف بمیرند .

 

افرادی که مبتلا به پرخوری عصبی هستند معمولا مقدار زیادی از غذا را مصرف میکنند حتی اگر بسیار چاق باشند و خود را لاغر میپندارند و سپس بدن خود را با مصرف داروهای ادرار اور و یا ملین و یا تنقیه و ایجاد حالت تهوع پاکسازی میکنند .

انها در خلوت خود حس خیلی بدی دارند و از خود بیزار هستند ولی هنگامی که شکم انها مجددا خالی میشود به ارامش دست می یابند .

 

نوع دیگری از اختلال هم وجود دارد که پرخوری گاه و بیگاه نامیده میشود و افراد مبتلا به این اختلال همانند گروه قبل غذای بسیاری مصرف میکنند ولی در نهایت بدن خود را پاک سازی نمیکنند .

 

در گروه دیگری از این اختلالات نیز این افراد دارای اختلالات تغذیه ای میباشند ولی علائم رفتاری انها در هیچ یک از گروهها قرار نمیگیرد .

 

باید از رفتار های نامطلوبی که باعث این اختلالات میشوند جلوگیری نمود به عنوان مثال رژیم های سخت غذایی میتواند در ایجاد پرخوری عصبی و یا کم خوری عصبی موثر باشند .

 

زمانی که عادتهای غذایی تاثیر مخربی بر وضعیت فیزیکی و روحی فرد داشته باشند ,انگاه باید حتما فرد به یک روانشناس مراجعه نماید که سابقه ای در درمان افراد مبتلا به اختلالات تغذیه ای دارد .

 

 

در ادامه:افراد مبتلا به اختلالات تغذیه ای

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments