آیا کرم های ضد آفتاب بر باروری و قدرت بچه دار شدن مردان تاثیر می گذارد؟

کرم ضد آفتاب

در پاسخ به نظرات ارائه شده، انجمن تولید کننده محصولات آریشی-زیبایی، اسباب حمام و توالت (مانند صابون و شامپو و ادكلن ) اظهار داشت که کرم پوست برای جلوگیری از آفتاب زدگی می تواند باروری مردان را تحت تاثیر خود قرار دهد. ترکیبات شیمیایی سازنده کرم های ضد آفتاب و دیگر محصولات آرایشی  بعلت ماهیت سمی که دارند، مقصر اصلی کاهش تعداد متوسط مردان در تولید اسپرم سالم  از سال 1940 به بعد هستند.

براساس مطالعاتی که بر روی 5000 مرد دانمارکی با متوسط سنی 19 سال صورت گرفته است، محققان دریافتند که 25 درصد این جمعیت از منی ( نر آب ) سالم و خوب برخوردار بودند. زندگی مدرن و امروزی از جهات گوناگون بر کیفیت زندگی و وضعیت سلامت افراد تاثیر می گذارد، زیرا ما در معرض مواد و ترکیبات مضر شیمیایی هستیم که از تاثیرات و چگونگی عملکرد آنها اطلاع چندانی نداریم. کرم های ضد آفتاب محافظ پوست صورت و و بدن و همین طور محصولات آرایشی-زیبایی توانایی آسیب رسانی به اسپرم را دارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کرم ضد آفتاب مخصوص آقایان

همواره به ما توصیه می گردد که برای حفظ سلامت پوست و بدن از کرم های ضد آفتاب استفاده کنیم، اما زمانی که به آزمایشگاه مراجعه کرده و به بررسی عناصر سازنده محصولات می پردازیم، به  یافته های جدیدی دست پیدا می کنیم و نسبت به محیط اطراف هشیارتر می شویم. ترکیبات شیمیایی موجود در برخی محصولات آرایشی و کرم های پوست برای جلوگیری از پوست عملکرد اسپرم تولیدی توسط مردان را دچار اختلال می کند. پزشکان متخصص، خویشاوندان و خانواده خود را به عدم مصرف این نوع محصولات توصیه می کنند.

متاسفانه هیچ مدرک موثقی مبنی بر تایید و اثبات این ادعا وجود ندارد، اما به طور قطع اعلام میکنیم که تمامی محصولات تهیه و تولید شده تحت نظارت مستقیم اتحادیه اروپا کاملا ایمن، بیخطر و قابل اطمینان هستند.

آفتاب گرفتن 

صنعت زیبایی و سامانگرها کاملا متوجه نگرانی های مشتریان در ارتباط با عوارض احتمالی غدد درون ریز (ماده ای که می تواند بر میزان تولید اسپرم سالم تاثیر بگذارد و در باروری مرد اختلال ایجاد کند، بعنوان مخل در عملکرد هورمون های درون ریز شناخته می شود) هستند و اطمینا خاطر داشته باشید که اگر مشکلی در محصولات آرایشی و زیبایی وجود داشته باشد، تولیدکنندگان از پیش در جهت رفع آن برآمدند. البته عدم استفاده از کرم ضد آفتاب کاری خطرناک و غیر عاقلانه به نظر میرسد،  چون همه ما نسبت به خطرات جبران ناپذیر اشعه های UBV & UVA واقف هستیم.

اس پی اف مناسب

تولیدکنندگان بر این نکته تاکید دارند که مواد سازنده و ترکیباتی چون فیلترهای  UV مخل عملکرد هورمون های درون ریز نیستند. مدارک و مشاهدات علمی فراوانی مبنی بر بی خطر بودن این ترکیبات وجود دارد و این موارد هیچ ارتباطی با کاهش باروری مردان ندارند.

البته این اولین بار نیست که چنین اتهامات و ادعاهایی در این زمینه ارائه شده است. سالهای متوالی است که جوامع پزشکی و متخصصان پوست و زیبایی بدین مسئله به کرات اشاره داشته اند.

عدم باروری مردان

جوامع دانشگاهی بسیاری تحقیقات و آزمایشات فراوانی را بر روی 100 ترکیبات سازنده کرم های ضدآفتاب شامل فیلترهای UV، مانند کافور متیل بنزیلدین 4 صورت دادند و بدین نتیجه دست یافتند که ترکیبات اخلالگر در عملکرد هورمون های درون ریز نقش بسزایی را در کاهش و عدم باروری مردان ایجاد می کنند.

براساس مطالعات گسترده ای که توسط مجله آمریکایی واگیر شناسی (  اپیدمیولوژی ) صورت گرفت، آزمایش نمونه ادرار مردان برای 12 ماه نشان داد آقایانی که از سطح بالاتری از BP-2، 4OH-BP فیلترهایUV برخوردار بودند، با کاهش 30 درصدی در باروری و عدم توانایی بیولوژیکی در تولید مثل رو به رو بودند.

منبع:

http://professionalbeauty.co.uk

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی لاغری، پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments