آیا پیرایش بیش از اندازه ناخن میتواند باعث بروز مشکلات پوستی شود؟

پیرایش ناخن 1

تحقیقات انجام گرفته نشان میدهند که پیرایش و اراستن بیش از اندازه ناخن دست و پا به طور روزانه میتواند باعث بروز یک مشکل جدی برای ناخن شود .

محققان با استفاده از معادلاتی توانستند میزان رشد کلی ناخن را بدست اورند با استفاده  از این مقادیر به دلیل مشکلات ناخن مانند فرورفتن ناخن در انگشت پا  ،ناخن های قاشقی شکل و گیره مانند پی بردند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بسیاری از مردم هزینه زیادی را برای زیبایی ناخن های خود صرف میکنند ولی نمیدانند که ممکن است این زیبایی به قیمت نابودی ناخن های انها تمام شود .

فشار بر ناخن

تحقیقات انجام گرفته نشان میدهند که پیرایش ناخن میتواند تعادل اصلی رشد ناخن را  بر هم زند و فشار فیزیکی بر ناخن وارد کند .در طی زمان هم این مورد به تغییر شکل ناخن و بروز بیماری های مرتبط منجر میشود .

بنابراین افرادی که وسواس زیادی در زیبایی ناخن های خود دارند و به طور روزانه ان ها  را تمیز و همسطح میکنند،باید بدانند که فشار فیزیکی وارد بر ناخن های انها افزایش یافته که خود عامل بروز مشکلات جدی برای ناخن است .

بنابراین بهتر است که شکل ساده ای را برای ناخن خود انتخاب کنید و از شکل دهی بیش از اندازه به ان بپرهیزید .

معادله رشد ناخن

دانشمندان با توجه به نیروهای عامل رشد ناخن ،توانستند میزان رشد ناخن ها را اندازه گیری کنند .این معادلات نشان میدهند که زمانی که نیروهای عامل رشد ناخن نامتعادل هستند و یا ناخن با سرعت کم یا زیاد رشد کند ،فشار زیادی بر سراسر ناخن وارد میشود و همین مورد باعث تغییر شکل ناخن در طی زمانی طولانی میشود .پدیکور و مانیکور بد هم این فشار را افزایش میدهند .

فرورفتن ناخن در انگشت پا

معادلات نشان میدهند که میزان فشار وارده بر ناخن های بزرگ بیشتر از بقیه ناخن هاست و به همین دلیل است که احتمال فرورفتن ناخن ها در این انگشتان بیشتر است.

همچنین محققان باور دارند که فرورفتن ناخن در انگشت پا

،ناخن های قاشقی یا گیره ای همه عواملی مرتبط به هم هستند

بنابراین پیرایش ناخن مسئله مهمی است و باید با دقت انجام گیرد و فرد باید سالن زیبایی مربوطه را به درستی انتخاب کند تا همچنان ناخن های  زیبایی داشته باشد.

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

چرا مرکز فوق تخصصی لیزر تهران اسکین را برای درمان انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مرکز فوق تخصصی لیزر تهران اسکین از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments