آیا می خواهید از شر سلولیت تان خلاص شوید؟ + فیلم رفع سلولیت با مزوتراپی

آیا می خواهید از شر سلولیت تان خلاص شوید؟

سلولیت

سلولیت ممکن است در هر فردی و حتی در سنین بسیار پایین ایجاد شود. اما چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که نباید به دلیل وجود سلولیت، شرمنده شوید. حدود 70 الی 80 درصد از جمعیت زنان به این وضعیت مبتلا هستند؛ بنا بر این، سلولیت لزوما به این معنا نیست که شما به اضافه وزن دچار شده اید یا بد اندام هستید.

سلولیت هنگامی ایجاد می شود که چربی از طریق لایه های همبند بافت بیرونی در زیر پوست انباشته می شود. علت اینکه اغلب زنان دارای سلولیت هستند عمدتا به این خاطر است که بافت همبند نهفته در زیر پوست شان نازک تر و متراکم تر می باشد؛ در حالی که این بافت در مردان ضخیم تر و نزدیک تر به یکدیگر است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

درمان های پزشکی متعددی برای سلولیت وجود دارد، از جمله لیپوساکشن، کرم های رفع سلولیت و مزوتراپی. اما این روش ها می توانند بسیار گران تمام شوند و در ضمن هیچ تضمینی در خصوص کارآمدی این روش ها وجود ندارد. اما شما می توانید با انجام برخی درمان های خانگی و طبیعی، ظاهر سلولیت تان را کاهش دهید. ما در این مطلب به 10 راهکار طبیعی اشاره کرده ایم که به شما در رفع پوستِ شبیه پوست پرتقال تان کمک شایانی می کند.


در ویدئوی زیر با روش مزوتراپی در درمان سلولیت آشنا خواهید شد:


آموزش رفع سلولیت ران و باسن با چند حرکت ورزشی

 

۱ برنامه ورزشی جامع بطور معمول از ۳ دوره مختلف تشکیل میشود.

تمرین‌های ورزشی سرعتی و دوره‌ای چربی‌های مازاد شما را می‌سوزانند، وضعیت قلبی عروقی شما را التیام و بهبود بخشیده و ماهیچه‌های پیکر (بدن) را تحکیم میکنند.

هر دوره بطور معمول ۳ تا پنج ممارست را در برگیرنده میشود.

در دور اول، تمرینات یکی بعد از دیگری انجام می‌شوند، بدون آن که بین تمرینات استراحت کنید.

وقتی تمرینات دور اول را به انتها و پایان رساندید، ۱ دقیقه استراحت انجام می‌دهید (می کنید) و کل تمرینات این دوره را مجددا مرور می‌نمایید.

وقتی ۱ بار دیگه تمرینات را انجام دادید، به دور دوم رفته و سپس دور سوم را شروع انجام می‌دهید (می کنید).

از بین بردن سلولیت پا

از بین بردن سلولیت پا، ران و باسن با فعالیت بدنی (ورزش) و تغذیه
در مطالعه تازه دانشگاه سیراکیوز، محققان دریافتند اشخاص بعد از انجام تمرینات مرتبط به نواحی پایین تنه، در قیاس با ساعاتی که بانجام تمرینات بالاتنه مشغول هستند، انرژی بیشتری می‌سوزانند.

علت اش این است: ماهیچه‌ها (عضلات) پا مانند ماهیچه‌ها (عضلات) چهار سر ران و باسن از توده ماهیچه‌ای (عضلانی) بیشتری در قیاس با قفسه سینه و دست‌ها برخوردارند.

نویسنده اساسی این تحقیق، کایل هاکنی می‌گوید: «اگر هنگام تمرینات فشار بیشتری به ماهیچه‌ها خود بیاورید، پیکر (بدن) جهت ترمیم آن ماهیچه‌ها (عضلات) توان (انرژی) افزونتری استعمال خواهد کرد»
والری تمام اسرار خود را در کتاب «فرش قرمز مهیا (آماده) است» با سایرین به اشتراک گذاشته است.

این اسرار همان راهبردهایی هستند که او در اختیار ریچل نیکولز گذاشته بود تا او را از فرم ۱ دختر باریک اندام اندام به یکی از جذاب‌ترین بازیگران هالیوود تبدیل کند.

جهت آغاز از والری خواستیم که ۳ ممارست اساسی جهت التیام و بهبود فرم باسن را با ما در میان بگذارد.

شما میتوانید از این ۳ ممارست جهت التیام و بهبود فرم و حالت باسن خود بهره جویی کنید.

ورزش پلانک

تمرین‌های ورزشی کاربردی جهت درمان سلولیت باسن

ممارست ۱: بالا بردن ۱ پا و کفل

۱) طاق باز سطح زمین بخوابید، زانوی چپ خود را خم کرده و پای راست تان را صاف سطح زمین بگذارید (پای راست شما باید در سمت و سوی ران چپ تان باشد)

حالا تلاش کنید شکم تان را تا حد ممکن به سوی درون فشار بدهید و در همین وضعیت بمانید.

۲) ماهیچه سرین را فشرده کنید و باسن تان را آن قدر بالا بیاورید که اندام تان به شکل ۱ خط راست درآید (پای چپ تان باید تمام مدت بالا باشد)

۲ ثانیه مکث کنید و در همین حال شکم تان را فشرده نگه دارید.

بعد از آن به موقعیت نخستین برگردید و ممارست خود را تکرار نمایید.

در این ممارست، نیم تنه و باسن شما بایست به عنوان ۱ ماهیچه واحد در نظر گرفته شوند، تا قوس کمر شما از اول تا انتها پایدار بماند.

بدین گونه، تمرینی که می‌کنید تنها ماهیچه سرین را در برگیرنده میشود و با همسترینگ و ماهیچه‌ها (عضلات) کمر گرفتار نمی‌شود.

ممارست ۲: جنبش انفجاری پایین تنه

۱) ۱ جفت دمبل بردارید و آنها را در سمت و سوی بازو در طرفین پیکر (بدن) نگه دارید.

کف دست‌های خود را رو در روی یکدیگر بگذارید.

۲) با پای راست خود ۱ قدم به عقب بردارید و بدنتان را تا کنید تاجاییکه زانوی چپ تان به زاویه ۹۰ درجه برسد و زانوی راست تان به زمین برخورد کند.

با شکل گیری فشار، بدنتان را به وضعیت نخستین برگردانید.

وقتی چند مرتبه این ممارست را مرور کردید، اندکی استراحت کرده و به شتاب ممارست فوق را با پای دیگر ادامه دهید.

ورزش رفع سلولیت ران ها

ممارست ۳: استپ آپ

۱) ۱ جفت دمبل بردارید و آنها را در سمت و سوی بازو در دو سمت پیکر (بدن) نگه دارید.

مقابل ۱ نیمکت بایستید و پای چپ خود را محکم روی آن بگذارید.

۲) به پای خود فشار آورید تاجاییکه از روی نیمکت بالا رفته و راست بایستید.

پای راست تان را نزدیک نیمکت در هوا نگه دارید.

سپس، بدنتان را به سوی عقب جنبش دهید تاجاییکه پای راست تان به زمین برسد.

وقتی ممارست تان تمام شد، همین فازها را با پای دیگر ادامه دهید.


10 راهکار جهت رفع سلولیت

تمرینات کاردیو

تمرینات کاردیو

اگر چه سلولیت همیشه نشانه اضافه وزن نیست، اما اغلب اوقات وزن، عاملی در شکل گیری سلولیت محسوب می شود و بهترین روش برای سوزاندن چربی های بدن، انجام تمرینات قدیمی اما مفید کاردیو است. چنانچه قصد دارید به سرعت وزن کم کنید، تمرینات اینتروال نیز بسیار کمک کننده است.

براش زدن به بدن خشک

براش بدن

یکی از روش های مفید جهت رهایی از سلولیت، براش زدن بدن است. این روش تنها 5 دقیقه از وقت تان را در روز می گیرد و گفته می شود از طریق بهبود گردش خون و درناژ لنفاوی، سلولیت را کاهش می دهد. با استفاده از یک برس مویی طبیعی مخصوص بدن، به صورت دورانی از مچ پا به سمت بالا را ماساژ دهید. پس از اتمام کار، ناحیه سلولیت را مرطوب کنید، به خصوص اگر پوست خشکی دارید.

 نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب فراوان

مصرف آب برای سلامت عمومی شما لازم و ضروری است. همچنین پوست تان را شفاف و درخشان نگه می دارد. مصرف آب به دفع سمومی که یکی از علل ایجاد سلولیت محسوب می شوند نیز کمک می کند. شما باید روزانه میزان 1.5 لیتر آب بنوشید؛ اما هیچ گاه بیش از این میزان مصرف نکنید، زیرا سبب ایجاد پف می شود که می تواند ظاهر سلولیت را بد تر جلوه دهد.

اسکراب قهوه

اسکراب قهوه

یکی دیگر از روش های مفید جهت رهایی از سلولیت، استفاده از اسکراب بدن به طور منظم است. بسیاری از مردم، از جمله افراد مشهور و شناخته شده از اسکراب قهوه به عنوان یک درمان موثر در رفع سلولیت استفاده می کنند. خوب و مفید بودن اسکراب قهوه 2 دلیل دارد.

اول این که اسکراب کردن با دانه های قهوه، پوست را لایه برداری می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. دوم این که کافئین موجود در قهوه سبب استحکام پوست می شود. پوست مستحکم تر، تجمع چربی در زیر پوست را کم تر قابل مشاهده می سازد.

 مصرف هر چه بیشتر پروتئین

مصرف پروتئین

این بافت های همبندی که در ابتدای مطلب در خصوص شان صحبت کردیم از پروتئین ساخته شده اند. بنا بر این هرچه بیشتر پروتئین مصرف کنید، این بافت ها بیشتر تقویت می شوند و سلولیت کمتر قابل مشاهده می گردد.

پروتئین همچنین عضله سازی می کند و این امر به کاهش سلولیت کمک می کند.

 مصرف ماهی چرب

ماهی های چرب

بر اساس یک تئوری، مصرف چربی های مضر می تواند سبب ایجاد سلولیت شود و شما می توانید تعادل چربی را با مصرف مواد غذایی دارای امگا 3، مانند ماهی چربی جبران کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد یک برنامه غذایی سرشار از اسید های چرب امگا 3 به مرور زمان به کاهش سلولیت منجر خواهد شد. در هر صورت، اسید های چرب امگا 3 برای قلب بسیار مفید می باشند و بر همه ما واجب است که میزان مصرف مواد غذایی حاوی امگا 3 را افزایش دهیم. [/toggle]

[toggle title=”7- استفاده از مرطوب کننده های طبیعی” state=”open” ]

مرطوب کننده های طبیعی

درست است که سموم، وضعیت سلولیت را وخیم می کند، اما جایگزین کردن مرطوب کننده های طبیعی می تواند به شما در خلاص شدن از شر سلولیت کمک کند. چیز هایی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون می توانند به خوبی محصولات شرکتی، بدن را آبرسانی کنند؛ در حالی که حاوی هیچ گونه ترکیبات مصنوعی که می توانند سبب تشدید سلولیت شوند، نیز نمی باشند. [/toggle]

[toggle title=”8- خودداری از مصرف فست فود و فرآورده های لبنی” state=”open” ]

فست فود

داشتن یک برنامه غذایی سالم و ایجاد تغییر در سبک زندگی نیز یکی دیگر از روش های رفع سلولیت می باشد. چربی های موجود در محصولات لبنی به سختی تجزیه می شوند؛ بنا بر این در بدن ذخیره می شوند. چربی های موجود در فست فود ها نیز از نوعی هستند که سبب انباشت و رسوب چربی های ناخواسته می شوند. مصرف گهگاه و موردی محصولات لبنی و فست فود مشکلی ندارد. اما چنانچه آن ها را به صورت منظم مصرف می کنید، باید منتظر عواقب بد آن که سلولیت است، باشید. [/toggle]

[toggle title=”9- از پله بیشتر استفاده کنید” state=”open” ]

بالا رفتن از پله

به عقیده کارشناسان حوزه سلامت، بالا رفتن از پله به حداقل رسیدن سلولیت کمک می کند. چند تا یکی بالا رفتن از پله ها، عضلات پا را پرورش می دهد و چربی های انباشته شده در آن را می سوزاند. همچنین ورزش خوبی برای قلب و ریه نیز محسوب می شود. بنا بر این، برای حفظ تناسب اندام و کاهش سلولیت، این تمرین ساده، اما مفید و کاربردی را انجام دهید. [/toggle]

[toggle title=”10- اسکراب جلبک دریایی” state=”open” ]

اسکراب جلبک دریایی

یکی دیگر از روش های افسانه ای و شگفت انگیز در رفع سلولیت، استفاده از اسکراب جلبک دریایی است. گفته می شود جلبک دریایی، متلاشی کننده سلولیت است. این اسکراب همچون یک لایه بردار طبیعی عمل می کند، سبب دفع سموم از بدن می شود و گردش خون را بهبود می بخشد. خود خاصیت لایه برداری آن به تنهایی سبب کاهش سلولیت می شود؛ چرا که پوست را نرم و انعطاف پذیر نگه می دارد. جهت تهیه اسکراب جلبک دریایی، 3 قاشق غذا خوری پودر جلبک دریایی را با ¼ فنجان روغن زیتون و ¼ فنجان نمک دریا مخلوط کنید. سپس مخلوط را به نواحی مورد نظر مالیده و به صورت دورانی ماساژ دهید. [/toggle]

 

شاد باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.beautyandtips.com” ]beauty and tips[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.youtube.com” ]youtube[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
سمیرا ن
سمیرا ن
5 years ago

من تو این مرکز رفع سلولیت ران انجام دادم خسته نباشید میگم بهشون خیلی راضی ام البته تو 4 جلسه جوا خوبی گرفتم

مدیر بخش توسعه و تحقیق
مدیر بخش توسعه و تحقیق
5 years ago
پاسخ به  سمیرا ن

سپاس

شیلا
شیلا
5 years ago
پاسخ به  سمیرا ن

کدوم مرکز؟ با چ روشی؟