آیا لیزر موهای زائد بدن منجر به بروز سرطان می شود؟

لیزر 7

برای برخی خانم ها لیزر موهای زائد دارای نتیجه بسیار باارزشی است، پوستی نرم و بدون مو. اما برخی خانم های دیگر بیشتر نگران عوارض و خطرات این روش می باشند. یکی از نگرانی های این افراد سرطان زایی لیزر ناشی از پرتوهای آن می باشد.

پاسخ به این سوال اینگونه می باشد: در مورد سرطان زایی پرتوها، اشعه X و اشعه گاما خطرناک ترین پرتوها می باشند و به عنوان اشعه های یونیزه با فرکانس بالا شناخته می شوند. گرچه هر دوی آنها از منابع طبیعی مانند گاز رادون می آیند، اما می توانند ساخته دست انسان نیز باشند. زمانی که این اشعه ها وارد بدن می شوند، به طور مستقیم باعث صدمه زدن به سلول های DNA شده و منجر به سرطان خواهند شد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سازمان غذا و دارو (FDA) اعلام کرد که انرژی استفاده شده در لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن نوعی تابش غیریونیزه می باشد. انرژی نوری حاصل از این لیزرها در حقیقت بر روی سطح پوست باقی مانده و تاثیری بر روی DNA ایجاد نمی کنند.

پالس های انرژی نور استفاده شده در لیزر درمانی طوری طراحی شده اند که فقط گرما تولید می کنند و فولیکول های مو را از بین می برند. گرچه بخی خانم ها همچنان نگران استفاده از لیزر در اندام تناسلی خود هستند، اما متخصصان در این زمینه اطمینان می دهند که جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

نور استفاده شده در لیزر بیشتر از فولیکول ها به عمق بیشتری نفوذ نمی کند و اندام داخلی به هیچ عنوان تحت تاثیر آن قرار نمی گیرند. تا کنون در هیچ تحقیقی خاصیت سرطان زایی در لیزر درمانی کشف نشده است. به هرحال عوارضی در این روش وجود دارد، از جمله قرمزی، بروز زخم و تغییر رنگ پوست ناحیه تحت درمان.

اگر بیمار پس از یک جلسه لیزر درمانی، در بخش های درمان شده احساس سوزش داشته باشد، روش های درمانی زیادی برای بهبود این مشکل وجود دارد. مهم ترین روش سرد کردن بخش درمان شده بلافاصله پساز درمان می باشد – استفاده از کمپرس شیر سرد به طور فوق العاده ای باعث آرامش می شود. مصرف ناپروکسن و ایبوپروفن می تواند قرمزی و التهاب را کاهش دهد، اما از مصرف تیلنول اجتناب کنید. اگر قرمزی بروز کرده بیشتر از چند ساعت طول کشید به پزشک اطلاع دهید تا طی جلسات بعدی اقدامات احتیاطی بیشتری مد نظر گرفته شوند.

دستیابی به نتایج پایدار حدود 6 جلسه طول می کشد، اما برخی متخصصان بیماران خود را تشویق می کنند تا هر 2 سال یک بار برای برخی تار موهای باقی مانده یا موهایی که مجددا رشد می کنند، مراجعه کنند.

نگارنده :سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

چرا مرکز فوق تخصصی لیزر تهران اسکین را برای درمان انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مرکز فوق تخصصی لیزر تهران اسکین از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
سمیرا
سمیرا
8 years ago

سلام من اینجا پیامی گذاشتم ولی هیچ پاسخی دریافت نکردم

سمیرا
سمیرا
8 years ago
پاسخ به  سمیرا

من یک جلسه در شعبه رسالت لیزر انجام دادم. کمی سوختگی ایجاد شد و ی وقفه کوچک به وجود آمد ولی برای جلسه هر چه تماس گرفتم کسی جوابگو نبود امکان این وجود دارد که این شعبه منحل شده باشد