آیا روش های درمانی به بهبوداختلال در غذا خوردن  کمک می کند؟

روانشناس لاغری

 

اخیرا در اخبارها از  مرگ غم انگیز یک دانش آموز بریتانیایی در اثرخوردن  قرص های لاغری   بسیار سمی  گفته شد ،که توجه همگان به این مسئله جلب شد .عمدتا در میان زنان جوان نقش غذا در جامعه ما و نیاز به داشتن یک اندام متناسب بسیار مطرح است.

 

از شایع ترین اختلالات در غذا خوردن بی اشتهایی عصبی ، پرخوری و خوردن مفرط است. بی اشتهایی تلاش برای حفظ کاهش وزن تا حد ممکن ، شناخته شده است، که معمولا شامل گرسنه ماندن و یا انجام ورزش بیش از حد در جهت رسیدن به یک وضعیت خاص تعریف می شود.

پرخوری برای  کنترل وزن   شراب خواری و سپس عمدا با استفاده  از مسهل خود  رابیمار کردن است . خوردن مفرط زمانی است که شما احساس امی کنید به اجبار می خورید.اختلالات خوردن معمولا اشتباه درک می شود  و افراد مبتلا به عواقب منفی از شرایط غذایی می توانند پریشانی عاطفی زیادی ، احساس گناه و انزوا را تحمل کنند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

زندگی می تواند بسیار دشوار شده ودر مبارزه مداوم احساسی  با غذا ، روابط شخصی می تواند دچار لطمه شود .اگر شما فکر می کنید دچار  اختلال در غذا خوردن هستید رفتن نزد پزشک مهم است برای مشخص کردن  اینکه  آیا این رفتار بدلیل  مشکل ارگانیک است .

کار درمانی در این موارد  ، ایجاد فضای تشویقی   وایجاد عکس العمل های متفاوت  است ،  ممکن است  بیش از معمول دراین مشکل در گیر شده باشید  توجه شما  بیش از حد بر روی علائم  بیماری  متمرکز شده باشد .  کار درمان  با یک  درمانگر خوب که بتواند  تشویق و تسهیل  در یک گفتگوی عمیق ایجاد کند برای کمک به جلوگیری از هر گونه خطر انتقال از یک اعتیاد به دیگری، دارای اهمیت زیادی است.هنگامی که زندگی شما  پر هرج و مرج و بحران زده است  درمان می تواند بسیار موثر باشد وشمار را به سمت  تخیل خلاق و عکس العمل های با طرفیت مثبت هدایت کند  .

 

انسجام در روند زندگی خود را می توانید با آرامش  ، مراقبه و درگیر شدن با خلاقیت خود بدست آورید. این را می توان از طریق جستجوی تصاویر مفید از رویاهای خود، تخیل فعال  به دست آورد.

 

رفتار شناسی (CBT ) می تواند در تنظیم رفتار نسبت به مواد غذایی  موثر باشد اما  روانشناسی  پویا ی بنیادی  نیازمند راهنمایی است، اگر  شما مسیر خود رادر زندگی تغییر داده باشید ،خطر این است که در هر مرحله ای از زندگی خود  وقتی با  اختلالی عاطفی روبرو می شوید بدن شما به مکانیسم دفاعی قدیمی خود باز می گردد.

 

روانشناسی پویای  بنیادی ، می تواند رابطه با مادر خود ( بعد از همه، نقش اصلی مادر است که مفید است )، نقش شما در خانواده خودهر نوع شکست بزرگ  یا رویای غیرواقعی را مورد بررسی قرار دهد  البته ،  درک این نکته مهم است  که حالت دفاعی شما دلیلی داردو برای داوم  احساس امنیت است .هدف از درمان وارد گفتگو شدن است اما افراد مبتلا به بی اشتهایی ممکن است  احساس خود کفایی در  در کنترل خود داشته باشند ، و در نتیجه، ممکن است کمک نخواهند.

در حالی که افراد مبتلا به پرخوری و یا  مشروب خواری  ، ممکن است در زندگی  احساس  کنند کنترل خود را از  دست داده اند.  این افراد به رغم احساس شرم ،راحت تر درخواست کمک می کنند.

کلید کار این است که تا انجا که  امکان دارد  سعی کنبم  باز فکر کنیم با قبول ریسک   درگیری با یک حرفه ای آموزش دیده. یک درمانگر خوب شما در شناسایی پویایی روانی باری می کندو کمک کند تا با احساسات دشوار به عنوان بخشی از یک رژیم سالم مراقبت از خود برای همزیستی بهتر  کنار آیید.

در همان زمان ، یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا با فضای قلب خود  برای پیدا کردن رحم و شفقت نسبت به خود ارتباط برقرار کنید.اگر درمان موفق باشد شما یک نگاه اجمالی از زیبایی  و وجود قابل اعتماد خود  به دست آورده و خود (شخصیت)واقعی خود را می شناسید.

 

کلینیک تناسب اندام آلومینا ارائه دهنده کاملترین خدمات درمان چاقی با ترکیب شیوه های علمی و استاندارد

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست ، لیزر و تناسب اندام آلومینا  

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments