آیا روش طبیعی برای درمان جوش ها وجود دارد؟

درمان آکنه

برخی درمان های طبیعی می توانند در کاهش التهاب آکنه و جوش موثر باشند.

  • روغن درخت چای: ژل هایی حاوی 5 درصد روغن درخت چای به اندازه ی لوسیون های حاوی 5 درصد بنزوئیل پراکساید، موثر هستند، گرچه روغن درخت چای به کندی تاثیر می گذارد. عوارض جانبی ممکن برای این ژل ها عبارتند از درماتیت تماسی، و اگر روزاسه داشته باشید، این علائم بدتر می شوند. نتایج یک بررسی نشان می دهد که یک پسر جوان پس از استفاده از ترکیبی ار اسطوخودوس و روغن درخت چای برای مو های خود، دچار بزرگی پستان شد. روغن درخت چای فقط باید به صورت موضعی استفاده شود.
  • اسید آلفا هیدروکسی: یک اسید طبیعی است که در مرکبات و دیگر خوردنی ها یافت می شود. وقتی از این اسید روی پوست خود استفاده می کنید، سلول های مرده ی پوست را از بین برده و منافذ پوست را باز می کند. همچنین جای زخم های مربوط به جوش ها را بهتر می کند. عوارض جانبی مربوط به این اسید هم حساسیت به نور خورشید، قرمزی و سوزش خفیف می باشد.
  • اسید آزلائیک (Azelaic): این اسید به طور طبیعی در غلات سبوس دار و محصولات حیوانی یافت می شود و دارای ویژگی های آنتی باکتریال است. یک کرم که حاوی 20 درصد اسید آزلائیک است، می تواند به اندازه ی درمان های معمولی آکنه که دو بار در روز و به چهار هفته استفاده می شوند، مفید باشد. این اسید در ترکیب با اریترومایسین حتی موثرتر می شود. آزلائیک اسید یک گزینه در دوران بارداری و دوران شیردهی می باشد.
  • مغز استخوان گاو: کرم هایی که حاوی 5 درصد مغز استخوان گاو هستند و دو بار در روز استفاده می شوند، در کاهش جوش ها موثر می باشند.
  • زینک: وجود زینک در لوسیون ها و کرم ها باعث کاهش جوش ها می شود.
  • عصاره ی چای سبز: یک لوسیون حاوی 2 درصد عصاره ی چای سبز می تواند جوش های خفیف و یا متوسط را در افراد جوان و بزرگسال کم کند.
  • آلوئه ورا: یک ژل حاوی 50 درصد آلوئه ورا با یک داروی ضد جوش معمولی (ترتینوئین) ترکیب شد و به 8 هفته روی 60 نفر امتحان شد. تاثیر این ترکیب بسیار بیشتر از استفاده از ترتینوئین (tretinoin) تنها بود.

تحقیقات بیشتری برای کشف اثر بخشی طولانی مدت و بالقوه ی این ترکیبات و دیگر روش های طبیعی درمان جوش ها، از جمله طب سنتی چینی، لازم است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به هرحال قبل از استفاده از هر روشی در مورد مزایا و معایب مربوط به آن با پزشک خود مشورت کنید.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با دستگاه پیشرفته اسکارلت نسل جدید با تکنولوژی جوانسازی صورت و بدن

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments