آیا دارای موهای چربی هستید ؟

موی چرب

آیا دارای موهای چربی هستید ؟

شیوه های ساده ای وجود دارد که قادرید برای کاهش یا حتی از بین بردن چربی موهایتان انجام دهید :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

·        موهایتان را در فواصل زمانی کم بشویید  اما نه هر روز. شستشوی روزانه موها ممکن است سبب بازگشت چربی موها گردد و حتی برای جبران چربی از دست رفته، بیشتر از قبل چربی تولید کند. اگر دارای موهای چربی هستید، توصیه می شود که آنها را ۲- ۳ روز یکبار بشویید.

 

·        از شامپویی که مخصوص موهای چرب باشد استفاده نمایید و بهترین نوع شامپو آن است که چربی اضافی موهایتان را بدون خشک کردن آنها بگیرد . ممکن است برای پیدا کردن یک شامپوی خوب، نیاز به کمی آزمون و خطا داشته باشید.  یک بار در ماه نیز از یک شامپوی شفاف کننده clarifying که سبب می شود هر گونه رسوبات چربی و محصولات آرایشی از موها پاک شود استفاده نمایید و از این نوع شامپو برای مصارف روزانه سبب می شود که چربی موهایتان را از بین ببرد و موهایتان در واکنش چربی بیشتری تولید کند بنابراین برای شستشوی روزانه از یک شامپوی ملایم استفاده کنید که چربی مورد نیاز موهایتان را از بین نبرد.


·        مراقب استفاده از نرم کننده ها باشید . هنگام استفاده آن را روی ریشه موهایتان نزنید؛ چرا که این قسمت از موها پس از چند ساعت از شست و شو با چربی ای (گریس) که موها تولید می کنند، مرطوب می شود. استفاده از نرم کننده در واقع به منظور تغذیه انتهای خشک تر موها یعنی قسمت پایینی مو می باشد . استفاده  کمتراز نرم کننده ها سبب می شود تا از مرطوب شدن بیش از حد موها جلوگیری شود. اگر دارای موهای خشکی هستید از مرطوب کننده هایی مانند روغن زیتون استفاده کنید طوری که روغن به پوست سرتان نرسد. و در غیر این صورت ممکن است نیازی به نرم کننده نداشته باشید ولی بهتر است برای جلوگیری از خشک شدن انتهای موهایتان از نرم کننده استفاده کنید .

 

·        برای داشتن موهای درخشان ابتدا موهایتان را با آب گرم بشویید و سپس با گرفتن آب سرد کوتیکول های مو را ببندید. آب داغ چربی موهایتان را از بین می برد و پوست سرتان بلافاصله آن را تولید خواهد کرد. بنابراین موهایتان دوباره چرب خواهد شد و حتی به سختی شانه می شود. موهایتان را با کمی سرکه شست و شو دهید  این کار را با یک قاشق غذاخوری سرکه در هر ۲۳۶ میلی لیتر آب شروع کنید. بوی آن نیز با خشک شدن موهایتان از بین می رود یا استفاده از لیموی تازه را امتحان کنید. ریشه موهایتان را با نصف یک لیمو برس بکشید. (می توانید هر دو برش لیمو را استفاده کنید.) لیمو را به مدت ۵ دقیقه قبل از حمام  روی موهایتان نگه دارید این کار را در هر بار حمام کردن، تکرار کنید و تفاوت را در عرض دو هفته مشاهده کنید.

 

·        برای موهایتان ازحالت دهنده ها استفاده نمایید . استفاده بیش از حد از این محصولات سبب مسنگینی موهایتان  می شود و مقدار اضافی آن روی سرتان ته نشین می شود. از ژل های چسبناک استفاده نکنید، چون باعث می شود موهایتان چرب به نظر برسد، در حالی که اینطور نیست!

 

·         استفاده از محصولاتی که به موهایتان درخشندگی زیادی میدهد برای افراد دارای موهای چرب باعث چرب تر به نظر رسیدن موها می شود.

 

·        موهایتان را بیش از اندازه برس نکشید چرا که برس کشیدن، باعث تحریک غدد چربی می شود و به احتمال زیاد تولید چربی را افزایش می دهد.

 

·        تا جایی که ممکن است از دست زدن یا برس زدن موها به خصوص بعد از خوردن یا آماده کردن غذاهای چرب خودداری نمایید چرا که ممکن است چربی غذا را به موهایتان منتقل کنید. در مورد لوازم آرایشی چرب هم، قبل از آرایش، موها را از صورت تان کنار زده و با یک سنجاق ببندید تا از تماس انگشتان چرب خود با موهایتان جلوگیری کرده باشید همچنین برای مرتب کردن موها به آنها دست نزنید وبرای باز کردن گره موها به جای انگشتانتان از یک شانه استفاده کنید.


·        به طور مرتب پایین موهایتان را کوتاه کنید به خصوص اگر دارای موخوره می باشد چرا که موخوره بدتر می شود و در این صورت بعداً باید مقدار بیشتری از موهایتان را کوتاه کنید. این کار از آسیب بیشتر موها جلوگیری کرده و آنها را ضخیم تر و قوی تر خواهد کرد.

 

·        برای مواقعی که می خواهید بیرون بروید و حس می کنید موهایتان خیلی چرب به نظر می آید می توانید از پودر بچه یا شامپو های خشک استفاده کنید تا موهایتان کمتر چرب به نظر برسد. آن را روی ریشه موهایتان بمالید و مراقب باشید که بیش از حد از آن استفاده ننمایید چرا که سفیدی هایی روی موهایتان باقی می ماند و بعد از آن سعی کنید با شانه زدن، این سفیدی ها را از موهایتان خارج نمایید.

 

·        در هنگام سشوار کشیدن، موها را از پیشانی تان دور نگه دارید چرا که پیشانی یکی از مناطق چرب پوست است و این کار موجب می شود که چربی پوست جذب موهایتان نشود و اگر نمی خواهید از سشوار استفاده کنید، موهایتان را با یک کلیپس از صورت تان جمع کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شودیا اینکه جلوی موهایتان را با یک کلیپس عقب نگه دارید تا زمانی که خشک شود.

 

·        مرتب موهایتان را صاف نکنید. صاف کردن موها، -چه با گرما و چه با استفاده از فرایندهای شیمیایی- به موها آسیب می زند . گرمای اتو باعث می شود موها چربی تولید کند، و از آنجا که برای صاف کردن به آنها دست می زنید، ریسک تولید چربی بیشتر هم می شود .

 

·        موهای فر یا مجعد به طور طبیعی دیر تر چرب می شوند، چرا که روی پوست سر نمی خوابند.

 

·        نکات و هشدارها

 

استفاده از شامپو های کم اسید و خیلی قوی، می تواند باعث چرب شدن و شوره سر شود.

 استفاده از شامپوها برای نرم کردن موها بدتر باعث چرب شدن موها می شود .

– استفاده از اتوی مو بدون محافظ حرارتی برای صاف کردن موهای فر آسیب زیادی به موها وارد کند.بنابراین باید مراقب حرارت و مدت زمان استفاده از آن بود .

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments