از کرم دور چشم بدون عطر استفاده کنید

آیا استفاده از کرم دور چشم ضروریست؟

آیا استفاده از کرم دور چشم ضروریست؟
آیا استفاده از کرم دور چشم ضروریست؟

استفاده از کرم دور چشم و مرطوب کننده پوست بسیار مهم است، به ویژه اگر دارای پوست حساس هستید. پوست اطراف چشم بسیار نازک است و در اکثر افراد پوست اطراف چشم از پوست بخش های دیگر صورت حساس تر است.

پوست نازک پلک اولین بخشی است که نشانه های بالا رفتن سن و آسیب های محیطی را نشان می دهد. ساختار پوست اطراف چشم با بخش های دیگر صورت و بدن متفاوت است و به ترکیبات فعال پاسخی مشابه مانند پوست دیگر بخش های بدن ندارد و در صورت استفاده از محصول نامناسب برای این قسمت، بیش از دیگر بخش ها تحریک می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای پیشگیری از هر گونه واکنش حساسیتی، به دنبال محصولاتی باشید که دارای برچسب (hypoallergenic) یا ضد حساسیت هستند و کمتر باعث تحریک پوست می شوند. کرم های صورت ممکن است باعث خارش، التهاب یا دیگر مشکلات شوند. به علاوه عطرها و مواد نگهدارنده در برخی از این محصولات باعث درماتیت یا التهاب پوست حساس می شوند.

برخی دیگر معتقدند که آنچه برای صورت خوب است، برای پوست اطراف چشم نیز مفید خواهد بود. توصیه می شود از یک رتینوئید موضعی، سروم آنتی اکسیدان حاوی ویتامین C، و یک مرطوب کننده معمولی برای اطرف چشم استفاده کنید. فقط ممراقب باشید که محصول مورد استفاده وارد چشم نشود.

ناحیه اطراف چشم به مراقبت های ویژه احتیاج دارد. درماتیت پلک چشم یک مشکل شایع است و توصیه می شود از مصرف محصولاتی که باعث خارش و بثورات پوستی در اطراف چشم می شوند، جدا خودداری شود.

اگر تصمیم دارید کرم دور چشم خریداری کنید، کرمی را انتخاب کنید که برای پوست های حساس تولید شده است. رتینول و رتینالدئید برای دور چشم بی خطر هستند، اما Retin A برای این بخش بسیار قوی است.

افزایش سن باعث تضعیف پوست اطراف چشم می شود

کرم دور چشم تنها گزینه برای مقابله با علائم افزایش سن نیست. نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم نیز می توانند در پیشگیری از چروک شدن، پف کردن و تیره شدن اطرف چشم موثر باشند.

از پاک کننده های ملایم استفاده کنید

مالیدن مداوم دور چشم باعث آسیب دیدن پوست این ناحیه می شود. پیشنهاد می شود برای پاک کردن سایه چشم یا ریمل خود از پاک کننده های ملایم، به عنوان مثال یک پاک کننده روغنی، استفاده کنید.

از ضد آفتاب استفاده کنید

اکثر ضد آفتاب ها مناسب استفاده برای اطراف چشم ها نیستند، بنابراین توصیه می شود ضد آفتاب را برای پوست اطراف چشم استفاده نکنید و عینک آفتابی روی صورت خود بگذارید. عینک مورد استفاده باید 100 درصد اشعه های UV را جذب کند و فاصله بین چشم ها و عینک خیلی کم باشد.

مراقب دستان خود باشید

از مالدین و کشیدن پوست اطراف چشم خود اجتناب کنید.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments