لیزر موی زائد زیر بغل

هر آنچه در مورد لیزر موهای زائد نمی دانسته اید

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد فرایندی است که موهای زائد را از تمام بخش های بدن از بین می برد. لیزر با ناتوان کردن موهایی که در مرحله رشد و فعالیت خود هستند، اثربخشی دارد. از آنجایی که همیشه همه موها در مرحله رشد خود نیستند، بنابراین جلسات متعددی لازم است تا فولیکول های یک بخش از بین بروند.

چه کسی کاندیدای بهتری برای استفاده از لیزر است؟

هر کسی که دارای موهای زائد زیاد است و از شوی کردن و التهاب و سوزش ناشی از تیغ خسته شده، دارای موهای زیر پوستی است و یا از درد و هزینه های مربوط به وکس خسته شده، می تواند از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

نظر عموم مردم این است که لیزر موهای زائد دارای نتیجه دائمی است، FDA نیز این روش را به عنوان یک روش دائمی برای کاهش موهای زائد تایید کرده است. اما این روش برای همه افراد دارای نتیجه مطلوب نیست، به این ترتیب نباید انتظار داشته باشید که لیزر تمام موها را از هر نقطه بدن از بین ببرد. ممکن است بعضی افراد به 1 یا 2 بار تکرار جلسات در طول سال نیاز داشته باشند.

تعداد جلسات نیز معمولا بین 6 تا 8 جلسه خواهد بود که یک فاصله مشخص بین هر دو جلسه وجود دارد تا نتیجه مورد نظر به دست آید. به علاوه تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه مطلوب و ماندگاری طولانی مدت به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله: ضخامت و بافت مو، بخش تحت درمان و چرخه رشد مو.

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

لیزر برای کاهش دائمی موهای زائد طراحی شده است، این فناوری طول موج هایی از نور را منتشر می کند که توسط رنگدانه های موجود در فولیکول مو جذب می شوند. فولیکول انرژی تولید شده به وسیله لیزر را جذب کرده و از بین می رود.

چطور برای لیزر موهای زائد آماده شوید؟

قبل از شروع درمان باید منطقه مورد نظر را شیو کنید و 4 تا 6 هفته قبل از استفاده از لیزر به هیچ عنوان از وکس، نخ اصلاح یا موکن های برقی برای رفع موهای زائد خود استفاده نکنید چرا که ریشه مو برای برای جذب نور لیزر لازم است. 2 تا 3 هفته پس از لیزر درمانی موهای زائد منطقه درمان شده شروع به ریزش می کنند، البته قبل از این ممکن است حس کنید موهای زائد این بخش بیشتر از قبل شده اما این مسئله موقتی است. پس از ریزش موهای لیزر شده به مدت چند هفته موی زائدی در این بخش مشاهده نمی کنید تا اینکه مجموعه بعدی موهای زائد به دوره بیداری و فعالیت خود برسند و شروع به رشد کنند. در جلسه بعدی لیزر درمانی موهایی که در این مدت بیدار شده اند تحت تاثیر لیزر قرار خواهند گرفت.

آیا پس از اتمام جلسه لیزر درمانی محدودیتی در فعالیت های روزمره من وجود خواهد داشت؟

نکته خیلی مهم در مورد این پرسش این است که حتما دو هفته قبل از شروع درمان و در دوره درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. اگر اجتناب از نور خوشید برایتان امکان پذیر نیست، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید (دارای SPF حداقل 30). پس از هر جلسه درمان می توانید بدون هیچ مشکل و محدودیتی به کارهای روزمره خود بپردازید، اما ممکن است در بخش لیزر شده کمی قرمزی مشاهده کنید که این عارضه طبیعی است و طی 24 تا 48 ساعت پس از درمان برطرف می شود.

آیا لیزر درمانی دردناک است؟

آستانه درد هر کسی متفاوت است، اما به طور کل درد لیزر بیشتر از درد ناشی از وکس نیست. زمانی که پالس نور به طرف پوست منتقل می شود، باعث بروز حس سوزش و سوزن سوزن شدن می شود. برخی افراد نیازی به هیچ ماده بی حسی ندارند، اما برخی دیگر لازم است از بی حس کننده های موضعی استفاده کنند. همه این ها بستگی به خود فرد دارد.

من سال هاست که موهای زائد خود را با نخ اصلاح یا موکن های برقی برطرف می کنم، آیا لیزر برای من موثر است؟

بررسی ها نشان داده اند که استفاده مداوم از نخ اصلاح و یا موکن های برقی (به خصوص در قسمت چانه) منجر به ایجاد مقاومت به لیزر درمانی می شود و علت آن وجود زخم های میکروسکوپی در اطراف فولیکول است که بر اثر استفاده مکرر از نخ اصلاح یا موکن به وجود آمده است. توصیه می کنیم در این شرایط حداقل یک ماه قبل از درمان از نخ یا موکن استفاده نکنید و بخش مورد نظر را شیو کنید.

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد

افراد کمی دچار عوارض جانبی می شوند، به هر حال رایج ترین عارضه مشاهده شده مربوط به لیزر درمانی عبارت است از قرمزی و التهاب موضعی پوست، چیزی شبیه به آفتاب سوختگی.

در انتها اگر بخواهیم لیزر را با دیگر روش ها مقایسه کنیم بهتر است بگوییم، شیو کردن، استفاده از وکس و کرم های موبر همه روش های موقتی هستند که لازم است به طور مرتب و ماهیانه تکرار شوند. الکترولیز هم یک روش خسته کننده، دردناک و تهاجمی است که با قرار دادن سوزن در هر فولیکول مو انجام می شود. بنابراین با بررسی اجمالی لیزر یک روش مناسب و ایده آل محسوب می شود.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://www.21stcenturydental.com/laserhairremoval.html” target=”blank” ]منبع[/button]

نگارنده سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید