هر آنچه باید درمورد کاشت مژه بدانید

کاشت مژه

شاید فکر کنید به مرور زمان و با بالا رفتن سن زیبایی شما نیز تغییر خواهد کرد، اما امروزه گزینه های مختلفی برای تقویت و پیشگیری از کم شدن زیبایی هایتان وجود دارد. یکی از این گزینه ها کاشت مژه است.

در رابطه با بلند کردن مژه استفاده از ریمل یکی از پرکاربردترین گزینه هاست و روش دیگر استفاده از مژه های مصنوعی است. اما روش جدیدتری هم وجود دارد که جایگزین ریمل و مژه مصنوعی شده است. کاشت مژه طرفداران زیادی پیدا کرده و در سال های اخیر بسیار زیاد مورد استفاده قرار گرفته است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در کاشت مژه از فیبرهای مجزا – و نه یک نوار مژه – استفاده می شود که به صورت تکی یا گروه های کوچکی از مژه در کنار مزه های طبیعی قرار می گیرند و به ین ترتیب مژه ها ر بلندتر و پرتر نشان می دهند.

اکثر مژه های استفاده شده در فرایند کاشت مژه از فیبرهای نایلونی ساخته شده اند و با استفاده از چسب های خاص و حرفه ای به محل مورد نظر چسبیده می شوند. ابریشم ماده ی دیگری است که برای کاشت مژه مورد استفاده قرار می گیرد. حتی گاهی از الیاف طبیعی برای کاشت مژه استفاده می شود.

کاشت مژه چگونه انجام می شود؟

کاشت مژه نیاز به مهارت بالایی دارد و به دلیل ظرافت کار اغلب با جراحی میکروسکوپی مقایسه می شود. در انجام این فرایند از دو موچین استفاده می شود که یکی از آنها مژه های طبیعی را از هم جدا کرده و با موچین دیگر مژه های الیافت مصنوعی به چسب آغشته شده و در محل مورد نظر قرار می گیرند که پس از چند ثانیه مژه به پشت پلک می چسبد. معمولا در هر چشم 40 تا 100 مژه کاشته می شود.

مژه های کاشته شده چه مدت ماندگاری دارند؟

معمولا مژه ها هر 6 هفته یا بیشتر می ریزند و دوباره رشد می کنند، مژه های کاشته شده نیز در کنار مژه های طبیعی قرار گرفته اند و با آنها تلفیق شده اند، به همین دلیل نیمی از مژه های کاشته شده پس از حدود یک ماه می ریزند.

اگر مژه های خودتان حداقل سه میلی متر باشند، می توانید مژه بکارید.

زمانی که از مژه مصنوعی یا ریمل استفاده می کنید هر نوع تماس با چشم می تواند مشکل آفرین باشد، اما در مورد کاشت مژه تماس با چشم مشکلی ایجاد نمی کند، مگر اینکه در زمان تماس از موچین استفاده کنید. البته مشکلی در کاشت ایجاد می شود ناشی از چسب استفاده شده است. چسب استفاده شده برای کاشت مژه حاوی فرمالدئید یا دیگر ترکیبات شیمیایی است که باعث تحریک چشم یا بروز واکنش های حساسیتی می شوند.

عوارض کاشت مژه

خطرات و عوارض مربوط به کاشت مژه عبارتند از:

  • عفونت قرنیه
  • عفونت پلک
  • تورم پلک ها
  • از دست دادن مژه ها به طور دائمی یا موقت

علاوه بر عفونت و واکنش های حساسیتی، ریزش مژه ها نیز اتفاق می افتد. کاشت مداوم مژه ها به فولیکول های مو که مسئول رشد مژه ها هستند، آسیب می زند.

دیگر پیامدهای مربوط به این پروسه آرایشی – که البته زیاد شایع نیستند – عبارتند از: زخم های فورسپس، واکنش های حساسیتی به حلال هایی که برای برداشتن مژه ها استفاده می شود و واکنش به نواری که برای نگهداری مژه ها در طول فرایند کاشت مژه استفاده می شود.

به علاوه برخی پزشک ها و محققان معتقدند که کاشت مژه خطر ابتلا به خشکی چشم ها را افزایش می دهد. به نظر می رسد مژه ها باید یک طول مناسب و بهینه داشته باشند تا از چشم ها در مقابل باد، گرد و غبار و دیگر اجسام خارجی ریز محافظت کنند. بررسی هایی که بر روی نمونه های حیوانی انجام شده نشان می دهند که طول مناسب برای مژه ها معادل یک سوم عرض چشم است.

مژه های بلندتر و پرتر باعث می شود با هر بار پلک زدن مژه ها حالت بادبزنی پیدا کنند و جریان هوا به سطح چشم افزایش پیدا کند و در نتیجه احتمال خشکی چشم افزایش پیدا می کند.

FDA دخالتی بر روی محصولاتی که برای کاشت مژه استفاده می شوند، ندارد. بنابراین اگر قرار است از این روش استفاده کنید بهتر است در مورد انتخاب محصول و کلینیکی که برای کاشت مژه انتخاب کنید، دقت های لازم را داشته باشید، از جمله:

  • اطمینان حاصل کنید متخصص کاشت مژه دارای مدرک تایید شده است و در سالنی معتبر کار می کند.
  • از بهداشت محل انجام این فرایند اطمینان حاصل کنید.
  • قبل از مصرف از بهداشتی بودن چسب مورد استفاده اطمینان حاصل کنید.

[button color=”red” size=”medium” link=”http://www.allaboutvision.com/cosmetic/eyelash-extensions.htm” target=”blank” ]منبع[/button]

نگارنده : سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید