آنچه باید در مورد گال بدانید

آنچه باید در مورد گال بدانیدگال بیماری شایع و خیلی خارش دار پوست ناشی از انگلی به نام میت می باشد.  این بیماری می تواند هر گروه سنی را تحت تأثیر قرار دهد اما اغلب در جوانان و افراد مسن بروز می کند.

 

دلیل بروز گال

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این کرم های مسبب گال، انگل های کوچکی به اندازه سر سوزن هستند. تنها در حدود 0.4 میلیمتر طول دارند. این انگل ها از طریق تماس مستقیم پوستی، و تماس با اشیاء و ملافه ها انتقال می یابد،حیوانات عامل انتقال نمی باشند. تماس جنسی شایعترین شکل از انتقال این عارضه در میان جوانانی است که به لحاظ جنسی فعال هستند.

عدم بهداشت نمی تواند دلیل بروز گال باشد.

 

آیا بروز گال ارثی است؟

نه، اما بروز این عارضه دراعضای یک خانواده به دلیل مسری بودن، به شکل همزمان متداول می باشد.

 

علائم بروز گال

خارش علامت اصلی گال می باشد،معمولاً حدود یک ماه بعد از نفوذ میت ها خارش بدن و اندامهای درگیر به ویژه سر و گردن  شروع می شود. خارش پوست اغلب در زمان خواب شبانه بیشتر می شود. معمولاً در این خانواده ها رایج است که همزمان با فرد درگیر احساس خارش کنند.

این عارضه در ابتدا  با برجستگی ها نامنظم و قرمز و پوسته پوسته همراه می باشد، بعد از مدتی تبدیل به برجستگی های چرکی کوچک می شود.بروز بثورات شبیه به درماتیت (اگزما) رایج می باشد. این بثورات خارش دار بسیاری از بخش های پوست را پوشش می دهد اما میت ها عمدتاً در انگشتان و کف دست، مچ دست، مچ پا باقی می مانند. میت ها در زیر پوست حفرات و نقبهائی را ایجاد کرده و در این حفرات تخم گذاری می کند و باعث خارش پوست می شود.

تشخیص گال

پزشک معمولاً با بررسی ظاهر عارضه پی به بیماری می برند. اما بررسی یک تکه از عارضه زیر میکروسکوپ برای تشخیص میت ها کمک می کند.

 

درمان گال

گال به خودی خود درمان نمی شود، اگر درمان نشود، ممکن است ماه ها و حتی یک سال عارضه ادامه پیدا کند، اما با درمان مناسب  به سرعت و به طور کامل قابل درمان می باشد. حتی اگر میت ها با درمان کشته شوند خارش معمولاً برای چند هفته ادامه می یابد.

پزشک ممکن است کرم پرمترین تجویز کند یا حتی در موارد شدیدتر قرص برای شما تجویز کند.

بهتر است تمام ملافه ها، و لباس ها را 3 روز قبل از شروع درمان با آب داغ بشوئید.

 

منبع:

britishskinfoundation.org

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments