آنتی اکسیدان آنتی اکسیدان و آنتی اکسیدان

غذاهی دارای آنتی اکسیدان

سراغ هر رسانه ای بروید آخرین اخبار درباره آنتی اکسیدان ها است.آنتی اکسیدان ها به سرعت در حال تبدیل شدن به مواد غذایی مورد علاقه کل مردم کره زمین هستند.

آنتی اکسیدانها (به انگلیسی: antioxidant) موادی هستند که از تشکیل رادیکال‌های آزاد در سلولها جلوگیری می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان و کند کردن روند پیری دارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

غذاهای حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان هستند بهترین انتخاب برای زندگی سالم است.

اما آنتی اکسیدان ها دقیقا چه هستند؟

چگونه می توانند به بدن ما کمک کنند؟

و کدام غذاها از آنتی اکسیدان ها غنی هستند؟

آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد

آنتی اکسیدان ها اجزای قدرتمندی هستند که می توانند عمل خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر در بدن را انجام دهند.آنتی اکسیدان ها اینکار را از طریق کاهش و یا جلوگیری از روند اکسیداسیون مولکول ها انجام می دهند و مقدار رادیکال های آزاد در داخل بدن ما را کاهش می دهند.

رادیکال های آزاد برای سلامت ما خطرناک هستند زیرا آنها مسئول مرگ ومیر سلول ها هستند. بسیاری از “بیماری های تخریب کننده، مانند سرطان و بیماری های قلبی عروقی با افزایش قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد مرتبط اند. همه ما یک مقدار نرمال از رادیکال های آزاد در بدن داریم، و آنتی اکسیدان ها سعی می کنند این مقدار را در محدوده سالم نگه دارند.

مطالعات نشان می دهد که مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان در واقع می تواند به افزایش طول عمر، و کند کردن نشانه های پیری کمک کند.

بسیاری از افراد گزارش احساس می کنند با مصرف غذاهای غنی تر از آنتی اکسیدان ها پوست شان بهتر شده، وضعیت ذهنی و روانی بهتری داشته اند، و انرژی بیشتری داشته اند.

برخی از انواع شایع از آنتی اکسیدان ها در غذاهایی که می خوریم شامل بتا کاروتن، ویتامین C، ویتامین A، گلوتاتیون، سلنیوم، ویتامین E، لوتئین، ملاتونین، کوآنزیم Q-10، آلفا لیپوئیک اسید و پلی فنول ها مانند رسوراترول و مرکبات بیوفلاونوئید است.

خوردن یک انبه در روز شما را از دکتر دور نگه می دارد!

خوردن میوه ها و سبزیجات تازه یک راه عالی برای افزایش مقدار آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی خود است. سعی کنید چهار یا پنج وعده غذاهای غنی از آنتی اکسیدان به وعده های غذایی خود به طور روزانه اضافه کنید.

در درجه اول سراغ میوه و سبزیجات تازه برویدو اگر سبزیجات و میوه تازه در دسترس نبود سراغ میوه های منجمد بروید.

خوراکی های غنی از آنتی اکسیدان:

وقتی دنبال آنتی اکسیدان می گردید فقط به این سه کلمه فکر کنید : رنگ، رنگ، رنگ!

چای سبز: آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد، و یک جایگزین عالی برای چای سیاه و قهوه است.
انواع توت ها: از شاتوت تا زغال اخته همه انواع توت ها خصوصا توت های سیاه و قرمز منبع فوق العاده غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. خوردن آنها توت در کنار وعده صبحانه، و یا در طول روز به عنوان یک میان وعده توصیه می گردد.
لیمو تازه : آنتی اکسیدان ها در پودر لیمو،چای لیمویی وهمه فرآورده های لیمو یافت می شوند ولی لیمو تازه یه چیز دیگه ست!
کلم پیچ: اصولا سبزیجات سبز حاوی آنتی اکسیدان بالایی است .همچنین این سبزیجات حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند.
سیر: اجازه ندهید که بوی سیر شما را گول بزند! سیر یکی از سالمترین مواد غذایی در این سیاره است!
انگور قرمز: انگور قرمز، سرشار از جنگجویان مبارز با رادیکال های آزاد است.
ارزن: ارزن را فراموش نکنید!
بادام: سرشار از ویتامین E و فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان است!
قرمز چغندر: چغندر در آنتی اکسیدان ها بی همتاست!
کنگر فرنگی: برای حفظ خواص آنتی اکسیدانی می توانید کنگر را بخار پز کنید. در صورت استفاده همزمان با روغن زیتون و سیر می توانید سیستم ایمنی تان را بصورت سه گانه تقویت کنید.

در نهایت، اگر این لیست به اندازه کافی برای اشتهای شما تحریک کننده نیست ،سعی کنید از بعضی غذاهای زیر استفاده کنید : ذرت، خرما، قرمز فلفل، میخک، انبه، کدو، هویج، پونه کوهی، اسفناج، دارچین، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، روغن زیتون، آناناس، روغن نارگیل، لوبیا قرمز کوچک، لوبیا چیتی، جوانه گندم، انار، چاودار، جو، سیب زمینی شیرین، توت سیاه، پرتقال خونی، برنج دانه قهوه ای، ماهی و آجیل .

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،زیبایی،لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments