آموزش راه های طبیعی تقویت مو

تقویت مو

آنچه باید در مورد راه های طبیعی درمان ریزش مو بدانیم

با وارد کردن ” راه های طبیعی درمان ریزش” و زدن دکمه جستجو، در صفحه ی اینترنتی شما لیست بلند بالایی از تقویت کننده، کرم، و مکمل ظاهر می شود. اما آیا اینها موثر هستند؟!

دکتر پارادی میرمیرانی، متخصص پوست گروه پزشکی پرماننت در والیو کالیفرنیا، زمان زیادی را صرف می کند تا به بیمارانش بیاموزد که مواد و محصولات توصیه شده توسط دوستانشان را استفاده نکنند. بسیاری از این محصولات گران قیمت هیچ تاثیری ندارند. بسیاری از درمان های طبیعی ریزش مو ناشناخته هستند، با این حال تعداد کمی از آنها مورد بررسی قرار گرفتند که می توانند گزینه ایی برای از بین بردن ریزش مو باشند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

انتخاب بر اساس علت ریزش مو

ممکن است در هنگام شانه کردن، تعداد موی بیشتری از دست بدهید که این خود دلایل مختلفی دارد. کمبود ویتامین، مشکلات تیروئید و یائسگی همه ازدلایل ریزش مو هستند. گاهی در درمان دیگر بیماریها نیز دچار ریزش مو می شوید. دکترمالی رابرتز، رئيس انجمن پزشکی طب جامع گرای آمریکا، می گوید که اگر چیزی نیاز به رسیدگی دارد، به آن توجه کنید و درستش کنید، ریزش مو خود به خود از بین می رود. گاهی اوقات درمان دارویی مورد نیاز است، ولیکن قبل از هر درمانی نکات کلی زیر را در نظر بگیرید:

تغذیه

سالی کراویش، متخصص تغذیه و نویسنده، دریافت که خودبینی/غرور یک راه خوب برای ترغیب افراد ( برای درست خوردن) است- همه ی ما خواهان چشمانی براق ، پوست و مویی درخشان هستیم. او بیماران خود را تشویق می کند تا مواد مغذی و مواد معدنی را از مواد غذایی مورد استفاده شان به دست آوردند. متاسفانه، بسیاری از مردم رژیم غذایی مناسبی ندارند.

برای تقویت مو و افزایش رشد آن پروتیین بسیار مهم است. مقدار توصیه شده روزانه حدود دو تا سه وعده 3 اونسی(28 گرم) گوشت و یا ترکیبی از چهار تا پنج وعده لبنیات و حبوبات است. برای جلوگیری از ریزش مو رژیم غذایی شامل آجیل و دانه های خوراکی، تخم مرغ، و ماهی لازم است. تمامی این مواد دارای اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش التهاب و خوارش و ایجاد پوستی سالم تر بر سر هستند.

برای جلوگیری از ریزش مو انواع مختلفی از مواد غذایی را روزانه مصرف کنید. خوردن روزانه 6 تا 10 وعده سبزیجات، 2 تا 4 عدد میوه، و مجموعه ای از دانه ها خوراکی، حبوبات و محصولات گوشت بدون چربی توصیه می شود.

برخی از مواد مغذی مفید برای مو:

  • آهن: کم خونی می تواند موجب ریزش مو شود. اما مکمل های آهن تنها با توجه به مثبت بودن تست فقر آهن توصیه می شود.
  • روی و بیوتین: این مکمل ها برای کمک به رشد مو در افراد مبتلا به اختلالات متابولیک توصیه می شوند؛ این افراد دارای مو و ناخن نازک و یا شکننده هستند.

گاهی اوقات برای رشد مو عصاره نخل باد بزنی توصیه می شود، اما با توجه به موسسه ملی بهداشت شواهد کافی برای تاثیر آن موجود نیست.

 

داشتن اطلاعات کافی در خصوص مکمل ها

اگر شما قصد استفاده از مکمل های مو را در ذهن دارید، قبل از شروع استفاده با پزشک خود مشورت کنید. به این ترتیب، پزشک می تواند هر گونه عوارض جانبی احتمالی ، از جمله تعامل آن با سایر داروهای مصرفی شما را بررسی کند. حتی اگر این مکمل ها به نسخه نیازنداشته باشند، باز هم با پزشک خود در میان بگذارید تا تصویر کاملی از تمامی مواد مصرفی شما داشته باشد.

اگرچه تضمین دادن نشانه ایمنی نیست، ولیکن تضمین سازمانی همچون دارونامه U.S. و سازمان بین المللی NFS کافی است تا بپذیریم یک مکمل مناسب ساخته شده است، شامل آنچه که بر روی برچسب آن نوشته شده است، و مضر نمی باشد.

نکاتی در خصوص استایلینگ مو

باند لاستیکی، رنگ مو، فرکردن، اتو مو، و بیگودی برای مو بسیار ناخوشایند هستند. اگر موهای شما در حال نازک شدن است، باعث شکستن تارهای مو نیز نشوید. با موی خود به آرامی رفتار کنید و از شانه زدن و شستن بیش از حد، بپرهیزید. از طرف دیگر،برخی افراد اصلا به موی خود نمی رسند که به آن ظاهری نامناسب و نازک می دهد.

پیشنهاد می شود که:

  • استفاده از محصولات رنگ موی کف سر، تا تضاد ایجاد شده بین مو و کف سر، به دلیل ریزش مو، از بین برود.
  • استفاده از حجم دهنده جهت افزایش حجم مو.
  • کوتاه نگه داشتن مو تا آویزان و نازک به نظر نرسد.
  • سعی کنید مو را از کناره ها باز کنید تا تمرکز از فرق/تاج سر که موی کمتری دارد، برداشته شود.
  • استفاده از محصولات افزایش دهنده مو، تا مو را ضخیم تر نشان دهند.

 

مدیریت استرس

از دست دادن مو می تواند استرس زا باشد. و استرس (حال جسمی یا روحی) گاهی اوقات می تواند ریزش مو را افزایش دهد. قبل از اینکه شروع به نگرانی کنید در مورد آن به دکتر مراجعه کنید تا ببنید نیاز به نگرانی هست یا نیست. وجود موی بیشتر دربرس مویتان به معنای آغاز، ازبین رفتن گیسوانتان نیست. مواقعی وجود دارد که ریزش مو ی اضافی طبیعی است – برای زنان، در طی یائسگی و پس از دوران بارداری. از دست دادن مو چیزی عاطفی برای بسیاری از مردم است. از بین بردن این استرس ممکن است از ریزش مو بکاهد.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست آلومینا

[divider]

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی زیبایی، پوست و لیزر درمانی است.

تماس با ما

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments