آشنایی با دوره های رشد و ریزش موها

بافتن موهای خیس

چگونگی رشد مو:

انواع مو:

تعداد فولیکول های مو در زمان تولد ثالبت هستند. دو نوع مو در بدن ما پیدا می شود. موهای کرکی که نازک هستند و موهای بدون رنگدانه یا رنگ پریده که بیشترین قسمت بدن ما را پوشانده اند. موهای زبر، درشت و رنگی، موهای نهایی هستند. موهای نرم اولیه ممکن است هر زمانی به موهای نهایی تبدیل شوند، اما معمولا این تغییر به تغییرات هورمونی، ژنتیک و سن بستگی دارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ساختارمو:

مو از یک ساختار کیسه مانند واقع در زیر پوست، به نام فولیکول مو، رشد می کند. کلانین، گرانول رنکدانه، در حباب مو رسوب کرده و رنگ مو را تشکیل می دهد. موی هرکس به طور متفاوت رشد می کند و بستگی به جنسیت، سن، هورمون ها و قومیت بستگی داشته و در سه دوره ی مختلف رشد می کند.

دوره های رشد موها

دوره های رشد مو:

مو در سه دوره رشد می کند. مرحله ی فعال رشد مو (آناژن)، که می تواند 1 تا 3 سال طول بکشد. موی فعال دارای ملانین و رنگ بسیاری است. پس از این مرحله مو وارد یک دوره ی تغییر (کاتاژن) می شود که 1 تا 3 هفته طول می کشد. مرحله ی سوم (تلوژن)، مرحله ی استراحت مو است. این مرحله در واقع مرحله ی خواب مو است که متناسب با موقعیت مو، 5 هفته تا 3 ماه طول می کشد. زمانی که رشد مو دوباره از سر گرفته می شود، موی جدید موی قدیمی را به بیرون هل می دهد.

چگونه لیزر موهای زائد از الگوی رشد موها استفاده می کند؟

برای از بین بردن موثر موها در لیزر درمانی، لازم است که فولیکول در مرحله ی فعال درمان شود. مقدار و طول دوره ی فعالیت مو با موقعیت آن در بدن در ارتباط است. پوست سر به طور متوسط دارای 90 درصد فولیکول های فعال در هر زمان می باشد. در مقایسه با این محل، بالای لب دارای 65 درصد، چانه 70 درصد، زیر بغل و ناحیه ی شرمگاهی 30 درصد و پاها 20 تا 30 درصد فولیکول در دوره های فعال دارند.

 

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments