آشنایی با انواع میان وعده های انرژی زای مامان پز

افزایش انرژی

زمانی که انرژی شما تحلیل می رود، به طور غیر ارادی به سراغ یک فنجان قهوه و یا یک مشت شکلات شیرین می روید تا انرژی تحلیل رفته خود را بدست آورید. متاسفانه، تاثیرات چنین مواد قندی بسیار زودگذر و موقتی است و شما را ناگزیر می کند تا بار دیگر به سراغ شیرینی های قوی تر بروید. یکی از راه های موثر در تهیه تنقلات  انرژی زا که تاثیرات آنها تا ساعت ها با فرد باقی می ماند، تهیه اسنک حاوی از مواد پروتئین، فیبر کافی و ترکیبی از کربوهیدرات هاست. برخی از این خوراکیهای سالمی که به شما معرفی خواهیم کرد مناسب ساعات استراحت پس از یک مدت طولانی مطالعه کردن، فعالیت های شدید بدنی و کار کردن است، اما می توانید خوراکی ها را برای عصرانه آماده کرده و با دوستان و خانواده میل کنید.

بادام

  • بادام

مغز بادام سر آمد تنقلات و آجیل است زیرا منبع سرشاری از مواد مغذی چون منیزیم و ویتامین بی است که به سوخت و ساز  بهتر بدن و نیز تبدیل مواد غذایی به انرژی کمک فراوانی می کنند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که از کمبود منیزیم رنج میبرند، به هنگام انجام فعالیت های شدید بدنی به سرعت خسته و دلزده می شوند چون بدن آنها قادر به تامین انرژی لازم برای انجام فعالیتهای معمولی روزانه نبوده است. کمبود ویتامین بی نیز سبب بروز خستگی مفرط، ضعف بدن، زودرنجی و عدم تمرکز می شود. بنابراین هر روز 35 گرم بادام یا 23 دانه مغز میوه میل کنید تا به کالری مواد غذایی هم توجه کرده باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ذرت

  • ذرت بو داده

انرژی که از كربوهيدرات های موجود در گندم کامل ( تركيبات آلي مانند شكرها و نشاسته ها كه فرمول كلي آنها اين است: y(H2O)Cx و به بدن انرژى مي دهند ) بدست می آید، اثر آن تا ساعت ها برای شخص باقی می ماند و نیازی به مصرف تنقلات مضر برای سلامت بدن نیست. به لطف فیبر موجود در برخی مواد غذایی یا تنقلات، گندم و ساير غلات از افت قند خون که بلافاصله پس از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده رخ می دهد، جلوگیری می کند. ذرت انتخاب مناسب تری نسبت به تنقلات چرب مانند چیپس است چون جزء خانواده بزرگ غلات و حاوی اندک کالری است. تا زمانی که ذرت را به کره، نمک یا روغن آغشته نکنید، بیشتر از چیپس گرسنگی شما را رفع میکند. ذرت هایی که درون مایکروویو تهیه می شوند، کاملا مضر هستند.

کره بادام زمینی

  • کره بادام زمینی

اگرچه کره بادام زمینی حاوی مقادیر فراوانی کالری است، مصرف مقدار اندکی از آن انرژی شما را دو برابر می کند. چربی سالم آن، پروتئین و فیبر موجود در کره بادام زمینی گرسنگی شما را برطرف کرده و قند خون را ثابت نگاه می دارد. به جای آغشته کردن نان تست صبحانه به کره یا مربا که فاقد پروتئین و فیبر هستند، نان تست را قطعه قطعه کرده و آن را درون شیشه کره بادام زمینی قرار دهید. لطفا کرم بادام زمینی که تهیه  می کنید فاقد هرگونه قند و مواد مصنوعی باشد و روزانه تنها دو قاشق کره بادام زمینی استفاده کنید.

ماهی سالمون

  • ماهی آزاد یا سالمون

این ماهی خوش طعم و دلپذیر نام خود را از اسیدهای چرب امگا 3 می گیرد: مواد یا ترکیبات مغذی که در تقویت حافظه، بهبود بیماری افسردگی، افزایش انرژی و سوخت و ساز بدن مفید واقع شده اند. چربی های سالم موجود در ماهی سالمون برای قلب بسیار مفید هستند زیرا به کاهش فشار خون و حفظ کلسترول کاهش خطر ابتلا به ناراحتی های قلبی کمک می کنند. به علت مقادیر فراوان پروتئین موجود در ماهی سالمون، فرد زودتر احساس سیری می کند و این غذا نیروی کمکی بسیار خوبی در جهت کاهش وزن است.

موز

  • موز

موز میوه ای است که در هر زمان و مکانی به راحتی یافت می شود. موز حاوی مقادیر فراوانی فیبر، ویتامین بی و پتاسیم است- مواد مغذی و ترکیباتی که انرژی را در خود ذخیره و به عملکرد بهتر عضلات بدن کمک می کنند. دو عدد موز به همراه شیر کم چرب یا ماست کم چرب یک میان وعده انرژی زاست.

 کلم برگ

  • کلم برگ

گاهی اوقات شما می توانید به جای کاهو از کلم برگ در سالاد استفاده کنید. از کلم برگ می توان در سوپ، تهیه ترشی و سس پاستا استفاده کرد. کلم برگ حاوی (اسيد آمينه ى بلورين و سفيد) تيروزين، آنتی اکسیدان و فیبر است که سبب تقویت حافظه، تمرکز و ثابت نگاه داشتن قند خون  می شوند.

حریره جودوسر

  • حریره جو دوسر

شما می توانید از هر متخصص تغذیه درباره بهترین گزینه غذایی برای صرف صبحانه سالم و مقوی پرس و جو کنید و مطمئنا پاسخی که دریافت خواهید کرد؛ همان میل کردن حریره جود دوسر است. حریره جو دوسر حاوی مقادیر فراوانی فیبر است که انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه را برای فرد تامین می کند و از طرف احساس سیری به فرد دست می دهد. فیبر موجود در جو دوسر به راحتی قابل هضم است.

پسته خندان

  • پسته خندان

بمب انرژی، پسته خندان منبع سرشاری از پروتئین، فیبر و چربی های اشباع نشده مفید قلب بوده که احساس گرسنگی شخص را به سرعت برطرف می کند. طبق گفته متخصصان تغذیه، 25 عدد پسته خندان حاوی 100 کالری است.

آبگوشت حموس

  • حموس (خوراك خمير مانندى از نخود پخته و كوبيده و سير و غيره )

حموس یک غذای مدیترانه ای است که انرژی لازم برای انجام کارهای مختلف را برای فرد فراهم میسازد. فیبر و پروتئینی که در نخود و لوبیا یافت می شود، قند خون را ثابت نگاه داشته و گرسنگی را  برطرف می سازد.

 

 منبع:

http://www.everydayhealth.com/fitness-pictures

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

برای برقراری ارتباط با مشاورین و متخصصین کلینیک فوق تخصصی آلومینا به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments