آزمون تعیین تایپ پوستی در سیستم فیتزپاتریک

فیتزپاتریک6

نوع پوست فیتزپاتریک یک سیستم طبقه بندی برای پوست می باشد که اولین با در سال 1957 توسط توماس فیتزپاتریک، استاد دانشکده ی پزشکی هاروارد، منتشر شد. سیستم طبقه بندی فیتزپاتریک و انطباق های مربوط به آن برای متخصصان پوست آشناست. برای انیکه تایپ پوستی خود را در سیستم فیتزپاتریک تعیین کنید، امتحان ما دو مولفه را اندازه می گیرد، وضعیت ژنتیکی و عکس العمل در مقابل خورشید. گونه های پوستی در این طبقه بندی از خیلی روشن (نوع 1) تا خیلی تیره (نوع 2) تقسیم می شوند.

بنابراین یک کاغذ و مداد برداشته و امتحان زیر را انجام دهید تا تایپ پوست خود را کشف کنید، سپس پیشنهاداتی را برای امنیت در برابر خورشید بخوانید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بخش 1: وضعیت ژنتیک

رنگ چشم شما

آبی روشن، خاکستری روشن یا سبز روشن است = 0

آبی، خاکستری یا سبز = 1

فندقی یا قهوه ای روشن = 2

قهوه ای تیره = 3

قهوه ای مایل به سیاه = 4

رنگ طبیعی موی شما

قرمز یا بور روشن = 0

بور = 1

بور تیره یا قهوه ای روشن = 2

قهوه ای تیره = 3

مشکی = 4

رنگ طبیعی پوست شما قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به ترتیب زیر می باشد:

سفید = 0

روشن یا رنگ پریده = 1

روشن و دارای تن طلایی = 2

زیتونی یا قهوه ای روشن = 3

قهوه ای تیره یا سیاه = 4

چه تعداد کک و مک در مناطق مختلف پوست خود دارید؟

خیلی زیاد = 0

زیاد = 1

کم = 2

خیلی کم = 3

هیچی = 4

نمره ی کلی برای وضعیت ژنتیکی را محاسبه کنید.

بخش 2: عکس العمل در مقابل نور خورشید

پوست شما چگونه به خورشید پاسخ می دهد؟

همیشه دچار سوختگی می شود، تاول می زند و پوسته می شود = 0

اغلب دچار سوختگی می شود، تاول می زند و پوسته می شود = 1

گاهی دچار سوختگی می شود = 2

خیلی به ندرت دچار سوختگی می شود = 3

هرگز دچار سوختگی نمی شود = 4

آیا پوست شما برنزه می شود؟

هرگز برنزه نمی شود، همیشه می سوزد = 0

خیلی کم برنزه می شود= 1

گاهی برنزه می شود = 2

اغلب برنزه می شود = 3

همیشه برنزه می شود = 4

تا چه اندازه برنزه می شوید؟

اصلا یا خیلی کم برنزه می شوم = 0

برنزه ی روشن = 1

متوسط = 2

برنزه ی کامل = 3

پوست من به طور طبیعی تیره است = 4

صورت شما تا چه اندازه به خورشید حساس است؟

خیلی حساس است = 0

حساس است = 1

یک حساسیت معمولی در برابر خورشید دارد = 2

مقاوم است = 3

خیلی مقاوم است و اصلا در مقابل خورشید دچار مشکل نمی شود = 4

اکنون نمره ی کلی برای عکس العمل در برابر نور خورشید را محاسبه کنید.

وضعیت ژنتیکی و نمره ی کلی مربوط به عکس العمل در برابر خورشید را محاسبه کنید تا نوع پوست خود را بر اساس سیستم فیتزپاتریک تعیین کنید.

نوع 1 (نمره 1 تا 6):

Sexy girl with red hair and freckles posing on white studio background

شما همیشه در مقابل خورشید دچار سوختگی می شوید و هرگز نمی توانید آفتاب بگیرید. در مقابل بیماری های پوستی از جمله سرطان پوست، مانند سلول کارسینوم بازال و سلول کارسینوم سنگفرشی، بسیار حساس هستید. علاوه بر این در معرض خطر ملانوما، کشنده ترین نوع سرطان پوست، نیز می باشید. همیشه باید از ضدآفتاب با SPF 30 استفاده کنید. زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید.. ماهانه تمام پوست بدن خود را چک کنید و به به هرگونه رشد مشکوک در پوست خود دقت کامل داشته باشید و سالانه نیز توسط یک متخصص چک آپ شوید.

نوع 2 (نمره 7 تا 12):

Close-up face of beautiful caucasian blonde woman with blue eyes over white

شما تقریبا همیشه دچار آفتاب سوختگی می شوید و به ندرت می توانید برنزه کنید. شما به شدت در مقابل آسیب های پوستی و سرطان مانند سلول های کارسینوم بازال و سلول کارسینوم سنگفرشی، بسیار آسیب پذیر هستید. علاوه بر این در معرض خطر ملانوما، کشنده ترین نوع سرطان، نیز می باشید. همیشه از ضد آفتاب دارای SPF 30  استفاده کنید و از پوست خود در مقابل خورشید محافظت کنید. زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید. ماهانه تمام پوست بدن خود را چک کنید و هرگونه رشد مشکوکی را به دقت مورد بررسی قرار دهید و حتما سالانه مورد چک آپ یک متخصص قرار گیرید.

نوع 3 (نمره 13 تا 18):

SONY DSC

پوست شما گاهی دچار سوختگی می شود و گاهی در آفتاب برنزه می شوید. به هرحال در مقابل آسیب های پوستی و سرطان مانند سلول های کارسینوم بازال و سلول کارسینوم سنگفرشی، بسیار آسیب پذیر هستید. علاوه بر این در معرض خطر ملانوما، کشنده ترین نوع سرطان، نیز می باشید. هر روز از ضدآفتاب دارای SPF حداقل 15 استفاده کنید و به وسیله ی کلاه و سایبان از پوست خود در مقابل خورشید محافظت کنید. زمانی که تابش نور خورشید در اوج خود می باشد، یعنی 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، در محیط باز و مقابل نور خورشید قرار نگیرید. ماهانه پوست تمام بدن خود را چک کنید و هرگونه مورد مشکوکی را به دقت مورد بررسی قرار دهید و حتما سالانه پوست شما توسط یک متخصص چک شود.

نوع 4 (نمره 19 تا 24):

نوع 4

به راحتی برنزه می شود و به ندرت دچار آفتاب سوختگی می شوید. اما به هرحال هنوز هم در معرض خطر هستید. در بیرون خانه از ضدآفتاب دارای SPF 15 استفاده کنید و بین ساعت 10 صبح تا 4 بعداز ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرید. تمام نکات مربوط به پوست را رعایت کنید. ماهانه پوست تمام بدن خود را چک کرده و هر گونه مورد مشکوکی را به دقت مورد بررسی قرار دهید. سالانه نیز به متخصص مراجعه کرده و چک آپ شوید.

نوع 5 (نمره 25 تا 30):

نوع 5

به راحتی می توانید آفتاب بگیرید و به ندرت دچار آفتاب سوختگی می شوید، اما هنوز هم در معرض خطر هستید. از ضدآفتاب دارای SPF 15 استفاده کنید و بین ساعت 10 صبح تا 4 بعداز ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرید. آکرال ملانوما یک بیماری بدخیم پوستی است که بیشتر بین افراد داری پوست تیره شایع می باشد. ملانوما بیشتر در قسمت هایی از بدن ظاهر می شود که زیاد در معرض نور خورشید نیستند و معمولا کشف نشده باقی می مانند تا اینکه سرطان شیوع پیدا کند. ماهانه پوست تمام بدن خود را چک کرده و هر گونه مورد مشکوکی را به دقت مورد بررسی قرار دهید. سالانه نیز به متخصص مراجعه کرده و چک آپ شوید. همیشه مراقب وضعیت پوست کف دست ها و پاها و غشاهای مخاطی باشید.

نوع 6 (نمره 31 و بیشتر از 31):

نوع 6

گرچه افراد دارای پوست تیره دچار آفتاب سوختگی نمی شوند، اما به هرحال در معرض خطر سرطان های پوست هستند و باید از ضد آفتاب دارای SPF 15 استفاده کنند و بین ساعت 10 صبح تا 4 بعداز ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرند. آکرال ملانوما یک بیماری بدخیم پوستی است که بیشتر بین افراد داری پوست تیره شایع می باشد. ملانوما بیشتر در قسمت هایی از بدن ظاهر می شود که زیاد در معرض نور خورشید نیستند و معمولا کشف نشده باقی می مانند تا اینکه سرطان شیوع پیدا کند. ماهانه پوست تمام بدن خود را چک کرده و هر گونه مورد مشکوکی را به دقت مورد بررسی قرار دهید. سالانه نیز به متخصص مراجعه کرده و چک آپ شوید. همیشه مراقب وضعیت پوست کف دست ها و پاها و غشاهای مخاطی باشید.

این امتحان نوع پوست فقط با هدف اطلاع رسانی و سرگرمی انجام می شود و محتوای آن به عنوان جایگزینی برای توصیه های تخصصی پزشکی و تشخیص و درمان در نظر گرفته نمی شود. همیشه اینگونه توصیه های پزشکی را از پزشک متخصص درخواست کنید.

[divider]

کلینیک فوق تخصصی پوست، مو، لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments