آرایش و زیبایی ناخن

زیبایی ناخن و خطرات ناشی از آن

آرایش و زیبایی ناخن
سالن های آرایش ناخن

ناخن زیبا اما سمی

به نظر می رسد دنیای لوازم آرایش امروزه قادر است از همه لحاظ شما را زیبا و جذاب سازد، اما عکس این مطلب نیز صحت دارد و زندگی در حال تغییر بر روی افرادی که در صنعت کار می کنند، تاثیر دارد. به ویژه افرادی که کار مانیکور کردن و زیباسازی ناخن را انجام می دهند، تحت تاثیر قرار گرفته اند. بسیاری از آنها پس از یک دوره طولانی مدت کار در این صنعت دچار مشکلات پزشکی جدی شده اند. شواهدی در رابطه با اینکه کدام مواد شیمیایی باعث بروز این مشکلات می شوند، وجود ندارد. به هرحال بسیاری از تحقیقات انجام شده مشکلات پوستی و تنفسی را در بین افراد و کارگران سالن های آرایش ناخن تایید کرده اند.

دنیای خطرناک محصولات ناخن: قرار گرفتن در معرض آلودگی

Formaldehyde و dibutyl phthalate و toluene سه ماده شیمیایی بسیار خطرناکی هستند که در محصولات ناخن به میزان زیاد وجود دارند و توسط سالن های مانیکور نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات برای صاف و نرم کردن ناخن ها و انعطاف پذیری آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. برنامه سم شناسی ملی فرمالدئید (Formaldehyde) را یک ماده سرطان زا برای انسان نامیده و دو ماده دیگر نیز بر روی کلیه، رحم و توانایی شناخت افراد تاثیر می گذارند و باعث بروز مشکلات کلیه، اسکلتی و عضلانی می شوند. به علاوه لاک پاک کن ها، که روزانه به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرند، سلامت کارکنان این سالن ها را به خطر می اندازند. تحقیقات زیادی نشان داده اند که استفاده از مواد شیمیایی خطرناک در سالن های مانیکور بسیار بیشتر از حد استاندارد تعیین شده توسط اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

شرایط کاری خطرناک در سالن های زیبایی ناخن

تصویری برای زیبایی ناخن
آرایش ناخن

یک آرایشگر ناخن معمولا با دست و پای مشتری کار می کند، طوری که بخش مورد نظر خیلی نزدیک به منطقه تنفسی وی قرار دارد، درست به این شکل که آرایشگر مستقیما در حال تنفس مواد و محصولات آرایشی مورد استفاده می باشد. طی انجام یک بررسی محققان دریافتند که این آرایشگران معمولا بیشتر از دیگران به آسم مبتلا می شوند که مربوط به قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی می باشد.

برای به حداقل رساندن خطر بروز این شرایط، تهویه موضعی و سیستم تهویه عمومی در این سالن ها ضروری است. اما متاسفانه بسیاری از این سالنن ها دارای سیستم تهویه خیلی ضعیفی هستند که حتی گاهی باعث آسیب رساندن بیشتر به کارکنان و مشتریان می شود. طبق قوانین اداره ایمنی و بهداشت شغلی، یک کارفرما ملزم شرایط ایمنی و سلامتی محیط کار را تامین کند. بنابراین ایجاد سیستم تهویه درست و ایمن باید در چنین سالن هایی مورد استفاده قرار گیرند.

عدم نظارت بر محصولات مضر موجود در محصولات آرایشی ناخن وضعیت را بدتر می کند. نوعی غفلت کلی نسبت به خطرات موجود در کار آرایشگران زیبایی ناخن وجود دارد. کارفرمایان نیز از این خطرات آگاهی کامل ندارند، یا اگر نسبت به این خطرات آگاه هستند به کارمندان خود هشدارهای لازم را نمی دهند. به علاوه از آنجای که بسیاری از کارکنان توانایی دسترسی به شرایط بهداشتی را ندارند، به کار در این شرایط غیربهداشتی ادامه می دهند.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان در چنین شرایطی کار می کنید و تاکنون دچار مشکلاتی شده اید، بهتر است به موارد بیان شده در این مقاله توجه داشته باشید و شرایط محل کار خود را مورد بررسی بیشتری قرار دهید. آمار نشان داده اند که کار در چنین سالن هایی خطر بروز مشکلات تنفسی، باروری یا پوستی را افزایش می دهد.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments