9 روش اثبات شده برای آب کردن چربی شکم که تاکنون نشنیده اید!

چربی شکم تنها به معنای پوشیدن لباس های گشاد و بدون مدل نیست و چیزی فراتر از این ها است: هنگامی که چربی سفید، اطراف شکم و پهلوی شما را احاطه می کند، به اعماق اندام های تان نفوذ کرده و زمینه ساز مشکلات جدی سلامت در بدن تان می گردد. بنابراین چربی شکم، در عین حال دو جنبه را تهدید می کند: جنبه زیبایی شناسی و جنبه سلامتی.

امروزه همه بر این امر واقفیم که این نوع چربی که چربی احشایی نام دارد، سبب افزایش هورمون های استرس زا مانند کورتیزول و ترکیبات التهابی از جمله سیتوکین (موثر در تولید انسولین بدن) می گردد. در نتیجه، موضوع بدتر از تنها یک اضافه وزن خواهد بود؛ چرا که احتمالا این وضعیت شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی و عروقی نیز قرار می دهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جهت اطلاع و دریافت جزییات در خصوص چگونگی آب کردن چربی شکم، این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید و 9 روشی که در ادامه به شما پیشنهاد داده ایم را دنبال کنید.

 

1- هیچ گاه از حرکت باز نایستید!

پیاده روی

اگر بتوان تنها به یک روش برای آب کردن چربی شکم اشاره کرد، آن چیزی نیست جز: ورزش های هوازی. شما توسط دویدن، دوچرخه سواری، شنا کردن و خلاصه هر ورزشی که سبب شود ضربان قلب تان افزایش یابد می توانید کالری مصرفی تان را بسوزانید. زمانی که صحبت از آب کردن چربی به میان می آید، انجام تمرینات مقاومتی نیز راهگشا خواهد بود. در مطالعه ای که در سال 2011 صورت گرفت، مشخص شد 20 کیلومتر پیاده روی سریع (جاگینگ) در هفته به آب کردن چربی شکم کمک شایانی می کند.

 

2- به معنای واقعی “پروتئین” بخورید

کاهش وزن با پروتئین

البته همه به خوبی می دانید که پروتئین برای لاغر شدن و آب کردن چربی شکم لازم و ضروری است. اما در برخی رژیم های غذایی همچون پالئو از این قائده تبعیت نمی شود و این جزء اساسی نادیده گرفته می شود. اما واقعا چرا پروتئین، نقش پر رنگی در غذای مصرفی هر وعده ما ایفا می کند؟ با بالا رفتن سن، بدن شروع به تولید انسولین بیشتر می کند و این بدان خاطر است که عضلات و سلول های چربی دیگر به درستی به آن پاسخ نمی دهند. در نتیجه، انسولین منجر به ذخیره سازی چربی، به ویژه در اطراف شکم تان می گردد.

یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین از شما در مقابل مقاومت به انسولین محافظت خواهد کرد. یکی از روش های آسان جهت افزایش مصرف پروئتین در برنامه غذایی تان، افزودن پودر ارگانیک پروتئین وِی به نوشیدنی ها، غذاهای اصلی و تنقلات تان است.

در یک مطالعه مشخص شد، زنان چاقی که 8 هفته از یک رژیم غذایی مشتمل بر 30% پروتئین، 40% کربوهیدرات و 30% چربی پیروی می کردند، به نسبت زنانی که 16% پروتئین، 55% کربوهیدرات و 26% چربی دریافت می کردند به طور چشمگیری چربی بیشتری (شامل چربی شکم) از دست دادند.

 

3- مصرف به وفور چربی های چند غیر اشباع

چربی های مفید غیر اشباع

بر اساس مطالعه ای در سال 2014، چربی های اشباع شده (چربی های مضر) به نسبت چربی های چند غیر اشباع (چریی های مفید) بیشتر در نواحی شکم تجمع می یابند. هنگامی که از شرکت کنندگان در این مطالعه خواسته شد به مدت یک هفته، هر روز 750 کالری (اعم از روغن آفتاب گردان یا چند غیر اشباع) بیشتر مصرف کنند، مشخص شد که افزایش وزن قبلی شان بیشتر در ناحیه چربی احشایی بوده، حال آن که اضافه وزن اخیر آن ها در اثر افزایش توده عضلانی شان بوده و تجمع چربی کمتری داشته اند. بنابراین این معادله به سادگی حل می شود: چربی های چند غیر اشباع، چربی هایی هستند که در آجیل، دانه های مفید و ماهی وجود دارد و به شما در آب کردن چربی شکم کمک شایانی می کنند.

 

4- سرکه، سرکه و باز هم سرکه، البته از نوع سیب

سرکه سیب

بر اساس یک بررسی در ژاپن در سال 2009، افراد چاقی که به مدت 8 روز، یک یا دو قاشق غذا خوری سرکه سیب در طول روز مصرف کردند، شاهد کاهش چشمگیر چربی بدن، به ویژه چربی احشایی بودند. به طور کلی، نظریه این است که اسید استیک موجود در سرکه سیب، پروتئینی تولید می کند که سبب آب کردن چربی ها می شود.

 

5- انجام حرکات یوگا

یوگا

در یک مطالعه در سال 2012، زنانی که پس از یائسگی به مدت 16 هفته یوگا انجام دادند، به طور قابل توجهی با کاهش میزان چربی احشایی مواجه شدند. اگر جزء آن دسته افرادی هستید که به انجام یوگا علاقه ای ندارند، می توانید هر ورزش آرامش بخش دیگر و یا حتی تنفس عمیق را نیز امتحان کنید. هدف از این امر تنها کاهش میزان هورمون استرس یا همان کورتیزول است که با چاقی ناحیه شکم در ارتباط است.

 

6-  جهت به خواب رفتن زودتر اقدام کنید

خواب کافی

مطالعاتی که در سال 2010 صورت گرفت، نشان می دهد که خوابیدن کمتر از 5 ساعت منجر می شود چربی ناحیه شکم به طور قابل توجهی افزایش یابد. همانطور که احتمالا تا کنون می دانید، بدن به 8 ساعت خواب مفید نیاز دارد که این زمان جهت آب کردن چربی شکم نیز ایده آل است.

 

7- حتی آخر هفته ها هم دیر نخوابید!

مطالعات جدید نشان داده است زنانی که هر شب راس ساعت مشخصی به رختخواب می روند و هر روز در ساعت معینی بیدار می شوند، چربی کمتری در بدن دارند. عادات خواب نامنظم سبب می شود ساعت درونی تان از نظم و کنترل خود خارج شود و این امر به نوبه خود منجر به ترشح هورمون های ذخیره سازی چربی، مانند کورتیزول می گردد.

 

8- ملکه این چای باشید!

چای سبز

محققان دریافتند ورزشکارانی که در کنار ورزش از چای سبز استفاده می کنند، به نسبت افرادی که تنها ورزش می کنند و چای سبز نمی نوشند، چربی شکم کمتری دارند. چای سبز، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که کاتچین نام دارند. در مطالعه ای مشخص شد، به طور روزانه مصرف 625 میلی گرم، معادل 2 تا 3 فنجان چای سبز تاثیر به سزایی در آب کردن چربی شکم دارد.

 

9- تا می توانید فیبر مصرف کنید

مصرف فیبر

احتمالا تا کنون به اهمیت فیبر در برنامه غذایی پی برده اید؛ بنابراین برای آب کردن چربی شکم حتما آن را در وعده های غذایی خود بگنجانید. در مطالعه ای در سال 2011 از شرکت کنندگان خواسته شد میزان فیبر مصرفی خود را به 10 گرم (معادل 2 سیب کوچک، یک فنجان نخود فرنگی یا نصف فنجان لوبیا چیتی پخته) در روز افزایش دهند. پس از بررسی ها مشخص شد کاهش 3.7 درصدی در چربی احشایی آن ها طی 5 سال حاصل شده است.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر:

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.prevention.com/weight-loss/weight-loss-tips/new-research-on-how-to-lose-belly-fat/slide/9″ ]لینک مرجع[/button]

 

 

 

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments