مو های فرو رفته در پوست

پیشگیری و درمان موهای زیر پوستی ناحیه تناسلی

درمان موهای زیر پوستی ناحیه تناسلی

گاهی موهای ناحیه تناسلی به جای این که به سطح پوست بیایند و رو به بیرون رشد کنند، به زیر پوست فرو می روند و همان جا رشد می کنند.

این اتفاق معمولاً زمانی می افتد که موهای ناحیه تناسلی را می تراشید و یا از روش هایی مانند اپیلاسیون یا وکس برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی استفاده می کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هنگامی که مو در زیر پوست فرو رفته باشد، ممکن است شما متوجه جوش های ریز و گردی بشوید. گاهی نیز کورک های چرکی در این منطقه دیده می شوند. در بعضی از موارد، پوست اطراف موهای زیر پوستی تیره تر می شود. که در این صورت هایپرپیگمنتیشن نام دارد.

همچنین ممکن است در اطراف موهای فرو رفته در پوست احساس درد و خارش داشته باشید.

افرادی که موهایشان از موهای سایرین ضخیم تر است و یا موهایشان تابدار هستند بیشتر از افرادی با موهای صاف و نازک در معرض فرو رفتن موها به زیر پوست به خصوص در ناحیه تناسلی می باشند. زیر موهای این ناحیه از موهای سایر نواحی بدن مانند سر و دست و پا و سینه ضخیم تر است.

علت رشد مو های فرو رفته در پوست ناحیه تناسلی چیست؟

فیلم لیزر بیکینی
لیزر بیکینی

هنگامی که مو را از بین می برید، معمولاً دوباره رشد می کند. موهای بسیاری از افراد بدون هیچ گونه مشکلی به راحتی بر روی پوست رشد می کنند. گاهی هم موها زیر پوست رشد می کنند. برای مثال هنگامی که موها را با تیغ می تراشید احتمال دارد موها تاب خورده و به زیر پوست فرو بروند.

هنگامی که مو به درون پوست باز می گردد، بدن به موها واکنش نشان می دهد. درست مثل این که یک جسم خارجی وارد پوست شده باشد. در این زمان است که متوجه علائم موی فرو رفته در پوست می شوید.

این علائم عبارتند از :
• درد،
• خارش،
• قرمزی،
• تورم.

روش درمان موهای فرو رفته در ناحیه تناسلی

در بیشتر موارد موهای فرو رفته در پوست نیازی به درمان ندارند و خود به خود از بین می روند. اما اگر این موها شروع به رشد در زیر پوست کنند، ممکن است لازم باشد یکی از گزینه های درمانی زیر را امتحان کنید.

موهای ناحیه تناسلی را از بین نبرید

 

از تراشیدن، وکس کردن و یا اپیلاسیون موهای ناحیه تناسلی تا زمانی که موهای فرو رفته در پوست از بین نرفته اند، خودداری کنید. اگر همچنان موهای ناحیه تناسلی را اصلاح کنید، پوست این منطقه بیشتر حساس می شود. تلاش برای بازکردن سر جوش و یا برداشتن موهای زائد باعث ناراحتی و درد بیشترشما خواهد شد و حتی گاهی ممکن است منجر به عفونت پوستی یا ایجاد زخم شود.

از کمپرس گرم استفاده کنید

بر روی ناحیه ای که موها در پوست فرو رفته کمپرس گرم بگذارید. می توانید با استفاده از یک لیف حمام و یا یک مسواک دور موی فرو رفته در پوست ناحیه تناسلی را تمیز کنید.

مو را از پوست بیرون بکشید

 

هنگامی که سر مو از زیر پوست بیرون آمد با یک موچین یا یک سوزن استریل آن را بیرون بکشید.
برداشتن پوست های مرده اطراف کورک
پوست تان را به خوبی بشویید و پوست های مرده اطراف موی فرو رفته در پوست را بردارید تا مو بتواند به راحتی به سطح پوست بیاید.

استفاده از پماد برای از بین بردن التهاب

اگر اطراف موی فرو رفته در ناحیه تناسلی قرمز و ملتهب باشد، ممکن است پزشک معالج تان استفاده از پماد های استروئیدی را برای شما تجویز کند. مصرف این کرم های موضعی قرمزی و التهاب اطراف موی فرو رفته در پوست ناحیه تناسلی را کاهش می دهد.

استفاده از رتینوئید ها

 

استفاده از رتینوئید هایی مانند تریتینون باعث می شود که پوست های مرده اطراف مو سریع تر از بین بروند. همچنین مصرف این پماد ها به روشن شدن پوست تیره اطراف موی فرو رفته در پوست ناحیه تناسلی کمک می کند.
استفاده از این پماد ممکن است باعث خشکی پوست بشود.
مصرف این پماد باید با تجویز پزشک صورت بگیرد.
استفاده از پماد های رتینوئید در دوران بارداری ممنوع می باشد. این دارو برای جنین خطرناک است و مصرف آن در دوران بارداری باعث نقص مادرزادی می شود.

عفونت موهای فرو رفته در پوست

اگر موهای فرو رفته در پوست ناحیه تناسلی عفونت کند، دردناک و پر از چرک می شود. برای درمان عفونت، ممکن است لازم باشد به پزشک مراجعه کنید. در این موارد پزشک ممکن است یک پماد آنتی بیوتیک یا شستشوی موضعی را برای بیمارتجویز کند.
اگر عفونت شدید باشد، بیمار باید آنتی بیوتیک را از طریق دهان بگیرد.

درمان های خانگی

 

روش هایی که می توانید در خانه برای از بین بردن موهای فرو رفته در پوست انجام دهید شامل موارد زیر می باشد :

• روغن درخت چای، باکتری ها را می کشد و باعث کاهش تورم می شود. روغن درخت چای گاهی اوقات برای درمان آکنه نیز مورد استفاده قرار می گیرد، و همچنین ممکن است برای موهای فرو رفته در پوست نیز مؤثر باشد. روغن را با آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس یک تکه پنبه را به این مخلوط آغشته کرد و روی موضع بمالید.
• شکر یک لایه برداری طبیعی است. شکر را با روغن زیتون یا عسل مخلوط کنید. این مخلوط برای مرطوب کردن پوست و کشتن باکتری ها مؤثر می باشد. این خمیر را با حرکات دایره وار روی موضع بمالید و سپس با آب گرم را بشویید.
• سودا به لایه برداری و کاهش التهاب پوست کمک مپیشگیری و درمان مو های زیر پوستی ناحیه تناسلی
گاهی موهای ناحیه تناسلی به جای این که به سطح پوست بیایند و رو به بیرون رشد کنند، به زیر پوست فرو می روند و همان جا رشد می کنند.

این اتفاق معمولاً زمانی می افتد که موهای ناحیه تناسلی را می تراشید و یا از روش هایی مانند اپیلاسیون یا وکس برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی استفاده می کنید.

هنگامی که مو در زیر پوست فرو رفته باشد، ممکن است شما متوجه جوش های ریز و گردی بشوید. گاهی نیز کورک های چرکی در این منطقه دیده می شوند. در بعضی از موارد، پوست اطراف موهای زیر پوستی تیره تر می شود. که در این صورت هایپرپیگمنتیشن نام دارد. همچنین ممکن است در اطراف موهای فرو رفته در پوست احساس درد و خارش داشته باشید.

افرادی که موهایشان از موهای سایرین ضخیم تر است و یا موهایشان تابدار هستند بیشتر از افرادی با موهای صاف و نازک در معرض فرو رفتن موها به زیر پوست به خصوص در ناحیه تناسلی می باشند. زیر موهای این ناحیه از موهای سایر نواحی بدن مانند سر و دست و پا و سینه ضخیم تر است.

پیشگیری از فرو رفتن موها در پوست ناحیه تناسلی

 

بهترین روش برای پیشگیری از فرو رفتن موها درپوست ناحیه تناسلی لیزر درمانی است. لیزردرمانی روشی تقریباً دائمی برای پیشگیری از بروز این مشکل می باشد.
لیزر موها را در سطح عمیق تری از بین می برد و باعث آسیب به فولیکول مو می شود. در نتیجه در اغلب موارد، از رشد مجدد موها جلوگیری می کند. درمان با لیزر برای از بین بردن موهای فرو رفته در پوست ناحیه تناسلی به چندین جلسه درمانی نیاز دارد. در این روش موها به صورت نیمه دائمی از بین می روند. لیزر درمانی برای موهای بور یا بسیار نازک تأثیری ندارد.

 

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.healthline.com/health/treating-preventing-ingrown-vaginal-hair#overview1″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments