مناسب ترین لیزر در شهر تهران چیست؟

[su_heading]

مناسب ترین لیزر در شهر تهران چیست؟

[/su_heading]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تهران شهری کوهستانی است چرا که در کنار کوه البرز قرار گرفته است آب و هوای تهران تحت تأثیر سه عامل است اول رشته کوه البرز، دوم باد هایی که از سمت غرب می وزند و مرطوب هستند ، و سوم وسعت و اندازه استان.

رشته کوه البرز، تهران را تا حد زیادی معتدل ساخته ، به طوری که در شمال تهران آب و هوا معتدل و کوهستانی است و در نقاطی از تهران که ارتفاع کمتر است ، آب و هوای نیمه خشک است تهران به علت کوهستانی بودن همیشه شهر بارانی ست  و زمستان‌ های سرد دارد که زودتر از آذر آغاز می گردند و در پایان ماه فروردین آب و هوا به سرعت تغییر می کند و گرم می شود ، در نتیجه در اوایل خرداد هوا تقریبا گرم می شود.

تهران دارای ترکیبی از آب و هوای گوناگون است ، در نقاط کوهستانی دارای هوای سرد ( یعنی در شمال و نقاط مرتفع) ، در جنوب و نزدیک به کویر هوایی خشک، در میانه دارای هوای معتدل و نزدیک به کوه پایه سرد و کمی مرطوب است.

گرم ترین ماه های سال در شهر تهران شهریور و مرداد هستند ،  با دمای بین ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتی گراد هستند.

سردترین ماه سال در تهران دی است ، که دمای آن به یک درجه سانتی گراد هم می رسد و زمستان‌ های بسیار طولانی و معتدل دارد.

اما به طور کلی بخش شمال تهران در تابستان هم هوایی معتدل دارد.

 تهران را از نظر آب و هوایی می ‌توان به سه قسمت تقسیم نمود:

 آب و هوای شمالی : در ارتفاعات مانند (دماوند و توچال) با هوای مرطوب و سرد همراه است و زمستان هایی طولانی دارد.

 آب و هوای کوهپایه ای : که دارای هوای نسبتاً مرطوب و سرد است ، مانند آب علی،  طالقان، لواسان،  فیروزکوه، سد امیرکبیر، و دماوند که زمستان‌ هایی نسبتاً طولانی دارند.

 آب و هوای خشک و نسبتا خشک : زمستان های کوتاه و تابستان های گرم و طولانی دارند، مانند شهریار، ورامین و جنوب کرج.

به طور کلی در زمستان‌ ها آب و هوای مناطق میانه و جنوبی تهران معتدل و مرطوب است و مناطق شمالی آن سرد است. در تابستان ها، تهران در مناطق شمالی نسبت به میانه و جنوبی از حرارت کمتری برخوردار است.

منبع شست و شو و آب آشامیدنی تهران از رودهای لار کرج و جاجرود است، که مهمترین این رود ها کرج است. البته رود های فرعی و آب ‌های زیرزمینی نیز در تامین آب تهران بی ‌تأثیر نیستند.

 [toggle title=”تاثیر آب و هوا بر مو” state=”close” ]

[su_animate type=”pulse” duration=”1.5″ delay=”0.5″]

تاثیر آب و هوا بر مو

[/su_animate]

تاثیر آب و هوا بر مو

همانطور که می دانیم؛ هنگامی که آب و هوا خشک باشد، از تابش نور شدید خورشید و آفتاب در امان نیستیم، در نتیجه اشعه ماورای بنفش نور خورشید باعث شکستگی و کدر شدن موهای ما می شود.

برای آنکه بتوانیم بر موهای مان تسلط کامل داشته باشیم باید اول نوع موی خود را بشناسیم.

اگر پس از حمام کردن موهای تان را به حال خود رها کنید، به همان مدل موی خودتان خشک می ‌شود.  و یا آن را با سشوار خشک کنید و مدل دهید.

اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید موهای سر و بدن شما تا حمام بعدی کاملاً به همان حالت قبل می ماند،  ولی اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید بلافاصله تنها در چند ساعت موها حالت مجعد و فر ای به خود میگیرند.

این گونه می توان گفت که هوای گرم و مرطوب مدل مو را به کلی ویران می سازد.

پیوند فیزیکی بین ذرات مو با گرما و آب از هم گسسته می شوند ، به این دلیل است که آب باعث لختی مو میشود و یا اتو و سشوار مو را کاملاً حالت میدهند.

زمانی که شما به موهای خود حالت می‌ دهید و بیرون از منزل قدم می گذارید بار دیگر این پیوند ها می شکنند و موها به حالت اولیه خود باز می گردند.

همانطور که نور شدید خورشید بر ملانین موجود در پوست  موثر است.  این نور تغییراتی در ملانین موجود در مو نیز ایجاد می‌ کنند.

نور شدید خورشید باعث روشن تر شدن موها می شود در واقع نور خورشید و آفتاب تاثیر وارانه بر مو میگذارد. به این صورت که با تابش نور خورشید به پوست ملانین بیشتر شده و پوست تیره تر می شود و در عوض مو روشنتر شده و ملانین از درون ساقه های مو بیرون کشیده می شود،  و مو تغییر رنگ می ‌دهد. بنا بر این افرادی که در مناطق گرم و خشک زندگی می کنند نیاز به دستگاه لیزر متفاوتی برای رفع موهای زائد هستند.

درعوض افرادی که در محل های کوهستانی و سر زندگی می کنند لایه کوتیکول قوی بر روی مو دارند در این شرایط آب و هوایی مو تابع شما عمل می‌ کند، و به هر حالتی که شما میل داشته باشید می ماند.

وجود بادهای شدید همچنین می تواند به مو آسیبی جدی وارد کند. قرار گرفتن در معرض مداوم باد های شدید می توانند در مو به وزی و شکستگی های زیادی بوجود بیاورد.

در هنگام وزش باد کوتیکول های سطح مو که زه و خشن هستند، در یکدیگر فرو می روند و مو دچار گره های بسیاری می گردد.

همچنین موها در این شرایط آب و هوایی معمولا دارای مو خوره های بسیار هستند.

[/toggle]

[toggle title=”بهترین فصل برای لیزر موهای زائد چه فصلی است؟” state=”close” ]

 بهترین فصل برای لیزر موهای زائد چه  فصلی است؟

دکتر کریستوفر جی. پیرز

 دکتر کریستوفر جی. پیرز می گویند:

برخی لیزر ها برای عملکرد صحیح به دنبال رنگدانه های مو می گردند که الکساندرایت برای پوست های روشن و مناطق سردسیر مناسب تر است. دیگر لیزرها مانند لیزر یاگ به رنگدانه های پوست بی اثر هستند و برای افراد در مناطق گرمسیر بسیار مناسب هستند ، البته افراد با پوست تیره به جلسات درمانی بیشتری نیازمندند.

به هر حال شما در هر منطقه و فصلی که هستید باید قبل از لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و یا حمام آفتاب گرفتن و برنزه کردن اجتناب کنید.

دکتر امیلی آلتمن

 دکتر امیلی آلتمن در این باره می‌ گوید:

لیزر موهای زائد به رنگ پوست و مو و همچنین جنس مو بستگی دارد. پیشنهاد می ‌شود شما در هر اقلیم و شرایط آب و هوایی که قرار دارید قبل و بعد از لیزر ۴ تا ۶ هفته از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید خودداری کنید.

دکتر رونالد شلتون

 دکتر رونالد شلتون در این باره می گویند:

کسی که به لیزر موهای زائد اقدام می کند نباید بین جلسات به برنزه کردن و یا حمام آفتاب گرفتن فکر کنند. البته افرادی که در مناطق گرمسیر و گرم زندگی می کنند معمولاً لیزر موهای زائد برای این افراد کمی پر خطر است.  زیرا ملانین در پوست این افراد زیاد است و ممکن است افراد دچار سوختگی شوند و اما افراد در مناطق سردسیر فقط ممکن است نقاط قرمزی را پس از لیزر بر روی پوست داشته باشند که زیاد جدی نیست.

[/toggle]

[toggle title=”بهترین دستگاه لیزر کدام است؟” state=”close” ]

بهترین دستگاه لیزر کدام است؟

دکتر هارولد جی. کاپلان

دکتر هارولد جی. کاپلان در این مورد می گویند:

بهترین نوع لیزر باید با توجه به نوع پوست و منطقه ای که فرد در آن زندگی میکند انتخاب شود. لیزر الکساندرایت و دایود برای پوست های روشن و لیزر ان دی یگ برای پوست های تیره مناسب است.

 دکتر آرش اخوان می گویند:

تنها یک لیزر برای تمام بیماران و رنگ پوست ها مناسب نیست.  بلکه لیزر های متفاوت با برند های متفاوتی در بازار وجود دارند، مانند؛ الکساندرایت ، دایود، ان دی یگ، آی پی ال و حتی روبی.

بهترین لیزر برای لیزر موهای زائد به رنگ پوست و نوع موهای فرد بستگی دارند. طبق تجاربی که من در سال‌های کاری ام به دست آورده ام، به نظرم دایود و الکساندرایت برای پوست های روشن و ان دی یگ برای پوست های تیره بسیار ایمن و مناسب هستند.

[/toggle]

[toggle title=”دستگاه های لیزر موهای زائد” state=”close” ]

 در این قسمت دستگاه های لیزر موهای زائد  به همراه مزایا و معایب آن ها توضیح داده می شود.

لیزر الکساندرایت لوترونیک کلاریتی ( ترکیبی از لیزر الکساندرایت + ان دی یگ)
 لیزر ان دی یگ

برای مناطق گرم و خشک و پوست های تیره

لیزر ان دی یگ چگونه عمل می کند؟

لیزر ان دی یگ به این دلیل برای افراد با پوست تیره استفاده می ‌شود که کمتر توسط ملانین نسبت به دیگر دستگاه های لیزر جذب می شود.

ملانین در واقع رنگدانه های موجود در پوست و مو هستند و برخی از لیزر ها قادر به تشخیص ملانین موجود در مو نیستند و ممکن است ملانین موجود در پوست را هدف بگیرند و ایجاد سوختگی در پوست کنند.

لیزر ان دی یگ به دلیل داشتن طول موج بلند از ملانین های موجود در اپیدرم عبور می کنند و خود را به ملانین های موجود در مو می رساند.  در نتیجه افراد با پوست ‌های تیره دچار سوختگی با لیزر ان دی یگ نمی شوند.

مزایا

لیزر ان دی یگ به دلیل داشتن طول موج بلند به راحتی برای افراد با پوست‌ های تیره مناسب و ایمن است. این لیزر به دلیل نفوذ بیشتر در پوست و رسیدن به پاپیلا ، ریشه ی مو را نابود میسازند.

معایب

لیزر ان دی یگ به دلیل کمتر جذب شدن توسط ملانین ها به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارد، همچنین استفاده از این لیزر نسبت به سایر لیزرها دردناکتر است و اثر کمتری بر موهای ظریف می گذارد.

معرفی کامل و کارایی دستگاههای لیزر موهای زائد
 لیزر دایود

برای پوست های میانه و سبزه روشن

لیزر دایود چگونه عمل میکند؟

پرتو های لیزر دایود ملانین موجود در مو را هدف می گیرند و توسط رنگدانه های موجود جذب می شوند. در نتیجه با تولید حرارت در ریشه ی موها سبب نابودی فولیکول ها و موها از ریشه می شوند.

مزایا

لیزر دایود دارای طول موج های بلند و کوتاه است، بنابراین برای جذب ملانین کاملا مناسب است و در عمق زیاد پوست برای رسیدن به فولیکول‌ های مو نفوذ می‌ کند. طول موج های بلند تر نیز از ملانین پوست عبور می کنند و جذب ملانین موجود در مو می شوند.

دستگاه لیزر الکساندرایت آپوجی
لیزر الکساندرایت

برای پوست های سفید و روشن

این لیزر نیز مانند سایر لیزر ها عملکردی یکسان دارد. این لیزر قابلیت جذب شدن شدید توسط ملانین های موجود در پوست و مو را دارد. بنابراین بهترین گزینه برای افراد با پوست های روشن و موهای تیره است.

[/toggle]

[toggle title=”بهترین دستگاه برای رفع موهای زائد در تهران” state=”close” ]

تهران

بهترین دستگاه برای رفع موهای زائد در تهران

در تهران و در جنوب تهران که آب و هوا کمی گرم و خشک است و به کویر و سمنان و مناطق جنوبی تر نزدیک است، نمی ‌توان از دستگاه ان دی یگ استفاده کرد زیرا نوع پوستی این افراد معمولاً نوع ۴ است. در جنوب تهران کمتر افرادی هستند که تایپ پوستی و نوع پوستی نوع ۵ و ۶ ( مناسب برای لیزر ان دی یگ) داشته باشند.

در واقع تایپ پوستی نوع ۴ همان رنگ پوست سبزه ی روشن است که بهترین دستگاه لیزر برای این افراد دایود است. پس این گونه می توان نتیجه گرفت که بهترین دستگاه برای افرادی که در جنوب تهران زندگی می‌ کنند و دارای تایپ پوستی نوع ۴ هستند، دایود است.

در عوض افرادی که در شمال تهران زندگی می کند و دارای تایپ پوستی نوع ۱ و نوع ۲ هستند بهترین دستگاه برای این افراد الکساندرایت یا دایود است.

افرادی که در آب و هوای کوهپایه ای و میانه در تهران زندگی می ‌کنند ، معمولاً دارای تایپ پوستی نوع ۳ هستند . رنگ پوست این افراد گندمی است و رنگ چشم و موی آن ها به هر رنگی ممکن است باشد، بعضی وقت ها سوختگی بر پوست این افراد مشاهده می شود و در معرض نور خورشید برنزه می شوند. بهترین دستگاه لیزر برای افرادی که در آب و هوای کوهپایه ای تهران زندگی می ‌کنند ، دایود است.  انتخاب دوم برای این افراد الکساندرایت است.

در نتیجه اینگونه می توان گفت که بهترین دستگاه های لیزر برای رفع موهای زائد در شهر تهران، دستگاه های لیزر الکساندرایت و دایود هستند.

[/toggle]

منابع

  1. www.realself.com
  2. www.hairfinder.com
  3. www.irimo.ir
  4. fa.wikipedia.org
  5. www.realself.com
  6. www.groupon.com
  7. www.weatherbase.com

محقق : میترا کرمانیان

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments