لیزر موهای زائد و همه چیز درباره آن

لیزر موهای زائد

اگر از اصلاح های مکرر، استفاده از موچین و اپیلاسیون احساس رضایت نمی کنید، شاید وقت آن رسیده است که روش دیگری را برای از بین بردن موهای زائد خود جایگزین کنید؛ روشی که ارزشش را داشته باشد. لیزر موهای زائد، یکی از پر طرفدار ترین روش های زیبایی در سرتاسر دنیا محسوب می شود. در این روش، پرتوهای نور به داخل فولیکول های مو متمرکز می شوند. رنگدانه موجود در فولیکول ها این نور را جذب می کنند و در نتیجه، مو از بین می رود.

 

لیزر موهای زائد چه مزایایی دارد؟

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر جهت از بین بردن موهای زائد صورت، دست، پا، زیربغل، خط بیکینی و سایر نقاط بدن کاربرد دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مزایای از بین بردن موهای زائد توسط لیزر عبارتند از:

  • دقت. در لیزر موهای زائد می توان بطور انتخابی موهای تیره و خشن را از بین برد، در حالیکه اطراف پوست کاملا سالم باقی خواهد ماند.
  • سرعت. هر پالس لیزر دارای عملکرد یک ثانیه ای است، بنابراین می تواند در آن واحد موهای زائد بسیاری را درمان کند. لیزر قادر است در هر ¼ ثانیه، موهای زائد یک قسمت از بدن را از بین ببرد. لیزر مناطق کوچکی چون پشت لب در کمتر از یک دقیقه و لیزر مناطق بزرگتر، مانند کمر یا پاها حدود یکساعت بطول خواهد انجامید.
  • قابل پیش بینی بودن. به جرات می توان گفت، مراجعین بطور میانگین پس از 3 تا 7 جلسه، بطور دائم موهای زائد خود را از دست خواهند داد.

 

آیا لیزر موهای زائد به آمادگی خاصی نیاز دارد؟

آمادگی برای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد، تنها یک روش جهت از بین بردن موهای زائد بدن نیست و چیزی فرا تر از آن است. لیزر، یک روش پزشکی است که به آموزش های خاصی نیاز دارد تا از بروز خطرات بالقوه پیشگیری شود. پیش از هر گونه اقدام جهت لیزر موهای زائد، باید اعتبار پزشک یا تکنسینی که این فرآیند را انجام می دهد، مورد بررسی قرار دهید.

چنانچه جهت انجام لیزر موهای زائد تان تصمیم قطعی گرفته اید، باید استفاده از وکس، موچین و انجام اپیلاسیون و الکترولیز را در 6 هفته منتهی به زمان لیزر محدود سازید. این بدان خاطر است که لیزر، ریشه مو را مورد هدف قرار می دهد.

همچنین 6 هفته پیش و پس از لیزر موهای زائد باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید. قرار گیری در معرض آفتاب می تواند اثربخشی لیزر موهای زائد را کاهش دهد و سبب بروز پیامد هایی پس از درمان لیزر شود.

 

در طول لیزر چه اتفاقی می افتد؟

فرآیند لیزر موهای زائد

درست کمی قبل از شروع فرآیند لیزر، موهای زائد تان کمتر از چند میلی متر کوتاه می شود. تجهیزات لیزر با توجه به رنگ، ضخامت و ناحیه موهای زائد تان و همچنین رنگ پوست تان آماده خواهد شد.

بسته به نوع لیزر و منبع نور مورد استفاده، شما و تکنسین مربوطه باید از عینک محافظ چشم استفاده کنید. همچنین لازم است از لایه خارجی پوست با استفاده از یک ژل سرد یا یک دستگاه خنک کننده، محافظت شود.

در مرحله بعد، تکنسین مربوطه پالسی از نور را به ناحیه مورد نظر متساطع می کند و برای چند دقیقه آن ناحیه را بررسی می کند تا مطمئن شود تنظیمات دستگاه مناسب است و پوست هیچ واکنشی بدی نشان نمی دهد.

هنگامی که فرآیند لیزر به پایان می رسد، به شما کمپرس یخ، کرم یا لوسیون ضد التهاب، یا آب سرد داده می شود تا از احساس ناراحتی تان کاسته شود. جلسه بعدی درمان تان 4 الی 6 هفته بعد خواهد بود. این جلسات تا زمانی ادامه پیدا می کند که رشد موهای زائد تان به طور کل متوقف شود.

 

ریکاوری و خطرات لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد
خطرات لیزر موهای زائد

یک یا دو روز پس از لیزر، نواحی تحت درمان دچار وضعیتی مانند آفتاب سوختگی خواهند شد. کمپرس سرد و مرطوب نگه داشتن پوست می تواند بسیار موثر باشد. چنانچه صورت تان را لیزر کرده اید، می توانید از یک روز بعد آرایش کنید، مگر این که پوست تان دچار تاول شده باشد.

طی یک ماه آینده، همگی موهای تحت درمان تان شروع به ریزش می کنند. طی این مدت جهت پیشگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست تان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

احتمال ایجاد تاول بسیار نادر است، اما در افرادی که پوست تیره تری دارند، بروز این مشکل بیشتر احتمال دارد. سایر عوارض بالقوه لیزر شامل تورم، قرمزی و اسکار می باشد. اسکار دائمی یا تغییر در رنگ پوست نیز جزء مواردی است که احتمال بروز آن بسیار کم است.

 

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد به طور گسترده ای متفاوت بوده و به عواملی متعددی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  • اندازه ناحیه تحت درمان و زمان مورد نیاز جهت درمان
  • تعداد جلسات درمانی مورد نیاز
  • اینکه یک پزشک این فرآیند را انجام دهد یا شخص دیگری
  • مرکزی که خدمات لیزر موهای زائد را ارائه می دهد

بهتر است پیش از انجام لیزر موهای زائد، از قبل در خصوص همه مزایا، خطرات و هزینه های احتمالی آن با مرکز لیزر مشورت نمایید.

 

شاد و زیبا باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.webmd.com/beauty/laser-hair-removal#1″ ]لینک 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://beta.asds.net/LaserHairRemovalInformation.aspx” ]لینک 2[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.uwhealth.org/madison-plastic-surgery/laser-hair-removal/10074″ ]لینک 3[/button]

 

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments