آنچه باید در باره لیزر جوانسازی صورت بدانید + فیلم عملکرد لیزر اربیوم

لیزر جوانسازی صورت

لیزر جوانسازی صورت، درمانی جهت کاهش چین و چروک صورت یا مشکلات پوستی، مانند لک یا جای جوش می باشد. در این روش، پرتو های پالس دار نور به سمت معایب پوست هدایت می شوند و پوست را به صورت دقیق، لایه به لایه ترمیم می کند. به این فرآیند محبوب، لِیزاِبریشن، لایه برداری با لیزر یا تبخیر لیزری نیز گفته می شود.

 

[toggle title=”چه کسی کاندیدای مناسبی جهت انجام لیزر جوانسازی صورت است؟” state=”open” ]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر جوانسازی

چنانچه خطوط ریز یا چین و چروک در اطراف چشم، دهان یا پیشانی تان دارید، اسکار های سطحی ناشی از آکنه دارید، یا پوست تان به جراحی کشیدن صورت پاسخ مثبتی نشان نداده است، می توانید جهت انجام لیزر جوانسازی صورت به یک مرکز لیزر مراجعه کنید.

اما اگر پوست تان دارای آکنه است یا پوست بسیار تیره ای دارید، کاندیدای خوبی برای این فرآیند محسوب نمی شوید. این روش همچنین برای افرادی که ترک پوستی دارند نیز توصیه نمی شود. شما باید از قبل در خصوص مناسب بودن لیزر جوانسازی با پزشکتان مشورت نمایید. [/toggle]

[toggle title=”عملکرد لیزر جوانسازی صورت چگونه است؟” state=”open” ]

لیزر جوانسازی صورت

در لیزر جوانسازی صورت معمولا از دو روش استفاده می شود: لیزر دی اکسید کربن (یا CO2) و لیزر اربیوم. هر دو لیزر، سلول های آسیب دیده پوست را در لایه سطحی پوست تبخیر می کنند. [/toggle]

[toggle title=”لیزر جوانسازی CO2″ state=”open” ]

 

سال هاست که از این روش جهت درمان مشکلات متعدد پوستی، از جمله چین و چروک، جای جوش و زخم، زگیل، غدد چربی تجمع یافته روی بینی و سایر شرایط استفاده می شود.

در جدید ترین نسخه لیزر جوانسازی CO2، با نام لیزر فراکشنال CO2 از انرژی نور با پالس های بسیار کوتاه استفاده می شود که با عنوان اولتراپالس (ultrapulse) نیز شناخته می شود. یا پرتو های مداوم نور که بر روی یک الگوی اسکن هدایت می شوند، لایه های نازک پوست را با حداقل آسیب ناشی از حرارت از بین می برند. معمولا بهبودی تا 2 هفته به طول خواهد انجامید. [/toggle]

[toggle title=”لیزر جوانسازی اربیوم” state=”open” ]

لیزر اربیوم

لیزر جوانسازی اربیوم جهت از بین بردن لایه سطحی و خطوط و چین و چروک های تقریبا عمیق صورت، دست، گردن و قفسه سینه طراحی شده است. یکی از مزایای لیزر جوانسازی اربیوم، حداقل سوزش بافت های اطراف است. این لیزر دارای عوارض جانبی (تورم، کبودی و قرمزی) کمتری است و به همین دلیل زمان بهبودی آن سریع تر از لیزر جوانسازی CO2 می باشد. در برخی موارد، ممکن است بهبودی در عرض 1 هفته حاصل شود. در خصوص این موضوع می توانید بیشتر با پزشکتان مشورت کنید.

چنانچه پوست تیره ای دارید، لیزر جوانسازی اربیوم برای تان مناسب تر است.

در ویدئوی زیر با عملکرد لیزر اربیوم آشنا خواهید شد:

[/toggle]

[toggle title=”آمادگی برای لیزر جوانسازی صورت” state=”open” ]

آمادگی برای لیزر

کار را ابتدا با مشورت با یک جراح پلاستیک یا یک متخصص پوست آغاز کنید تا متوجه شوید که آیا کاندید مناسبی برای انجام لیزر جوانسازی صورت هستید یا خیر. نسبت به انتخاب یک پزشک آموزش دیده و با تجربه در زمینه لیزر جوانسازی صورت اطمینان حاصل کنید. پزشک پس از بررسی سوابق پزشکی، سلامت عمومی و نتایج مورد نظر باید بتواند تشخیص دهد که چه درمان لیزری برای شما مناسب تر است.

چنانچه تبخال یا تاولی در اطراف دهانتان وجود دارد، حتما پزشک را در جریان بگذارید. لیزر جوانسازی صورت ممکن است منجربه شیوع جوش در افرادی که مستعد تبخال یا تاول هستند، شود.

اگر تصمیم دارید لیزر جوانسازی صورت را انجام دهید، پزشک تان ممکن است شما را برای 10 روز قبل از لیزر در خصوص مصرف هرگونه دارو یا مکمل که می تواند برانعقاد خون تاثیر گذارد (آسپیرین، ایبوپروفن یا ویتامین E) منع کند.

چنانچه سیگار می کشید، باید تا 2 هفته قبل و بعد از لیزر، آن را متوقف سازید. کشیدن سیگار می تواند دوره بهبودی را طولانی تر کند.

ممکن است پزشک برایتان آنتی بیوتیک تجویز کند تا از بروز عفونت های باکتریایی جلوگیری به عمل آید. همچنین چنانچه مستعد ابتلا به تبخال یا تاول هستید، پزشک برایتان یک داروی ضد ویروسی نیز تجویز خواهد کرد.[/toggle]

[toggle title=”چه انتظاراتی می توان از لیزر جوانسازی صورت داشت؟” state=”open” ]

لیزر جوانسازی صورت

بطور کل، لیزر جوانسازی صورت، یک روش سرپایی است و بدین معناست که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارید.

پزشک ممکن است چین و چروک های اطراف چشم، دهان یا پیشانی را به صورت تک به تک درمان کند یا کل صورت را یکجا درمان کند. پزشک جهت درمان نواحی کوچک، با بیحسی موضعی آن ناحیه را بیحس می کند. همچنین ممکن است پزشک به شما داروی آرامبخش تزریق کند. در صورتی که پزشک بخواهد کل صورت را یکجا درمان کند، از داروی بیهوشی عمومی استفاده می کند.

چنانچه پزشک تنها بخشی از صورت تان را درمان کند، فرآیند لیزر بین 30 تا 45 دقیقه به طول خواهد انجامید. درمان کل صورت نیز حدود 2 ساعت طول خواهد کشید.

پزشک پس از اتمام فرآیند لیزر، ناحیه تحت درمان را پانسمان می کند. در 24 ساعت اولیه پس از درمان لازم است 4، 5 مرتبه در روز محل درمان را پاکسازی کنید. پس از آن باید از یک پماد، مانند وازلین جهت پیشگیری از ایجاد جای زخم استفاده کنید. بسته به شرایط تان نواحی تحت درمان در عرض 10 الی 21 روز بهبود خواهد یافت.

ایجاد تورم پس از انجام لیزر کاملا طبیعی است. پزشک جهت کنترل تورم اطراف چشم، استروئید تجویز خواهد کرد. قرار دادن یک بالش اضافه زیر سر در هنگام خواب به کاهش تورم کمک خواهد کرد. قرار دادن کیسه یخ روی نواحی تحت درمان در 24 یا 48 ساعت اولیه پس از لیزر نیز می تواند به کاهش تورم کمک کند.

ممکن است 12 الی 72 ساعت پس از انجام لیزر احساس خارش یا سوزش کنید. 5 تا 7 روز پس از آن نیز پوست تان خشک و پوسته پوسته خواهد شد. پس از بهبودی پوست می توانید از لوازم آرایش بدون چربی برای کم کردن قرمزی تان استفاده کنید.

استفاده از کرم های ضد آفتاب وسیع الطیف که از پوست در مقابل اشعه های ماورای بنفش A و B محافظت می کنند، بسیار حائز اهمیت است. حین انتخاب کرم ضد آفتاب، این را در نظر بگیرید که دارای مسدود کننده های فیزیکی، مانند اکسید روی (زینک اکسید) و فاکتور محافظت کننده در برابر نور خورشید (SPF) بالای 30 باشد. همچنین سعی کنید زمان قرارگیری در معرض نور خورشید را  به خصوص در ساعات بین 10 صبح تا 2 بعدازظهر کاهش دهید و جهت محافظت پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید از کلاه لبه دار استفاده کنید.

همچنین بسیار مهم است که پوست جدید خود را مرطوب نگاه دارید. چنانچه از محصولات حاوی رتین آ یا اسید گلیکولیک استفاده می کنید، باید 6 هفته پس از انجام لیزر نیز از آنها استفاده کنید.

قرمزی ناحیه درمان معمولا در عرض 2، 3 ماه از بین خواهد رفت؛ اما ممکن است این روند در برخی افراد تا 6 ماه طول بکشد.

افرادی که دارای پوست تیره هستند، ممکن است پوستشان تیره شود. در این صورت می توانید از یک عامل سفید کننده پیش و پس از لیزر جوانسازی استفاده کنید.[/toggle]

[toggle title=”پیامدهای لیزر جوانسازی صورت” state=”open” ]

عوارض لیزر جوانسازی

اگرچه لیزر جوانسازی صورت نمی تواند تمام معایب پوست را بر طرف کند، اما بطور چشمگیری ظاهر آن را بهبود می بخشد. عوارض و پیامدهای بالقوه لیزر جوانسازی عبارتند از:

  • سوزش یا سایر آسیب های ناشی از حرارت
  • اسکار
  • تغییر رنگ پوست (تیره تر یا روشن تر شدن)
  • تحریک در جهت ایجاد تبخال
  • عفونت باکتریایی

میلیا که نام پزشکی برجستگی های سفید، سفت و کوچکی است که اغلب روی صورت ایجاد می شوند، ممکن است در نواحی تحت درمان لیزر بروز پیدا کند. در این صورت با پزشک مشورت نمایید.[/toggle]

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.webmd.com” ]web md[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.youtube.com/” ]youtube[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.chatelaine.com” ]chatelaine[/button]

 

05/09/2017

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments