لوپوس و علائم آن

 

لوپوس یک اختلال مادام العمر از سیستم ایمنی بدن است که  به سلول های ایمنی بدن و به بافت های سالم خود بدن حمله  میکند . منجر به التهاب میشود ، در اغلب موارد لوپوس نیز سبب مشکلات داخلی مانند: درد مفاصل میشود و در موارد شدید به قلب و سایر اندام های حیاتی آسیب می رساند.

لوپوس

التهاب مفاصل

درد ها در این بیماری اغلب در هر دوطرف بدن و همزمان شروع میشوند و منجر به درد در مفاصل شده و اجساس گرمی در مفاصل می کنند به ویژه در مفاصل دست، انگشتان و زانو، بر خلاف آرتریت روماتوئید ، لوپوس تخریب مشترکی ایجاد نمی کند.

ناراحتی پوستی

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 در صورت به صورت پروانه ای که گونه ها و پل بینی دچار مشکلاتی میشود ، حساسیت به نور آفتاب و پوسته پوسته شدن و ایجاد بثورات پوستی و گاهی با زخم دهان نیز همراه است.

 درد مفاصل

تغییراتی در ناخن

لوپوس باعث میشود تا ناخن ها تغییر کرده و شکننده شوند و در رنگ آنها نیز تغغیراتی ایجاد می کند و در محل رویش ناخن منجر به التهاب عروق خونی می شود.

تغییراتی در ناخن

تب و خستگی

در اغلب افرادی که دچار لوپوس هستند گاه به گاه تب کرده و مدام احساس خستگی می کنند و شاید تب کردن تنها علائمی باشد که در بعضی افراد بروز می کند.

تب کردن

ریزش مو

علائم لوپوس ممکن است کم یا زیاد شود و همراه با ریزش مو باشد و بعد از مدتی موهای جدید دوباره رشد خواهند کرد.

از دست دادن مو

رینود

برخی از افراد مبتلا به لوپوس ممکن است از پدیده رینود نیز رنج ببرند علائم رینود با حساس شدن نوک انگشتان به سرما و گرما رخ می دهد ، رنگ پوست نوک انگشتان به علت انقباض رگ ههای خونی ممکن است به رنگ کبود در بیاد البته باید گفت که بعضی از افراد بدون داشتن لوپوس می توانند به رینود نیز دچار شوند.

رینود

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments