فواید عسل و لیمو برای سلامتی

فواید عسل و لیمو برای سلامتی

عسل و لیمو، هر دو فواید مورد تحسین زیادی برای سلامتی دارند، هر دو دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی می باشند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. ترکیب عسل و لیمو با یکدیگر می تواند برای کاهش وزن و بهبود پوست و مو کمک کند.

برخی از مزایای عسل و لیمو در ادامه می آید:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

1)    نوشیدن اب لیمو مخلوط با آب ولرم و عسل ممکن است به کاهش چربی شکم و چاقی کمک کند.

لیمو کالری کمی دارد،و عسل نیز یک انرژی بخش طبیعی خوب به حساب می آید. ترکیب این دو به ذوب شدن چربی های بدن کمک می کند، عسل حاوی قند میوه است که به راحتی هضم می شود. یک قاشق چای خوری عسل و 3 قاشق آب لیمو به یک لیوان اب ولرم اضافه کنید و هم بزنید و هر روز صبح 30 دقیقه قبل از صبحانه میل کنید.

 

2)    معجون عسل و لیمو به درمان سرفه و برونشیت و آسم کمک می کند.

این  معجون به شکل خلط آور عمل می کند و خلط را در دستگاه تنفسی به سمت بیرون حرکت می دهد. این معجون موثرتر از هر شربتی عمل می کند، اقاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق چای خوری لیمو را به همراه آب گرم با هم مخلوط کنید و چند بار در روز این معجون را بخورید. این عمل به کاهش احتقان بینی و نرم شدن قفسه سینه کمک می کند.

 

3)    عسل و لیمو به روشن شدن پوست کمک می کند.

مقدار مساوی از عسل و لیمو را با هم مخلوط کنید و آن را به در صورت خود پخش کنید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با اب سرد شستشو دهید. این عمل نه تنها پوست را روشن می کند بلکه به انعطاف پذیری و درخشان شدن آن نیز کمک می کند.

 

4)    عسل و لیمو به درمان جوش و آکنه صورت کمک می کنند.

این مخلوط دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی می باشد که می تواند به پوست نفوذ کند و ناخالصی ها را جذب کند، به علاوه این ترکیب به نرم تر شدن پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک کمک می کند. برای کسب بهترین نتیجه این کار را یک هفته مرتب انجام دهید.

 

5)    ترکیب عسل، زنجبیل و لیمو راهی بسیار عالی برای درمان سرما خوردگی و آنفولانزا می باشد.

مصرف مقدار زیاد ویتامین C می تواند سلامتی و تقویت سیستم ایمنی را به همراه داشته باشد. نیم لیتر آب را بجوشانید و 2 تکه زنجبیل به آن اضافه کنید و سپس 3 قاشق غذاخوری لیمو و 3 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و میل کنید. این چای را 2 تا 3 بار در روز بخورید.

 

6)    ترکیب عسل و لیمو به رفع دانه های سر سیاه کمک می کند.

لیمو را دو نیم کنید و مقداری عسل را روی آن اضافه کنید سپس یک قسمت از آن را دایره ای شکل روی صورت بمالید  و اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس آن را بشوئید.

 

7)     عسل و لیمو برای درمان زخم ها و گزش حشرات مفید است.

عسل و لیمو هر دو ضد عفونی کننده هستند به بهبود سریع زخم و جلوگیری از بروز عفونت کمک می کنند. عسل به وسیله قند خود میکروارگانیسم ها را می کشد، در حالی که لیمو مانع از رشد باکتری های می شود. بنابراین نوشیدن ترکیب لیمو و عسل به بهبود زخم شما کمک خواهد کرد.

منبع:

healthdigezt

2.3 3 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
یوسف
یوسف
9 years ago

سلام لطفا یک ماسک از لیمو برآی پوست راهنمایی کنید