عوارض لیزر کردن موهای زائد چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد

در این مقاله قصد داریم تا عوارض لیزر موهای زائد را از دید پزشکان مورد بررسی قرار دهیم.

سوال فرد متقاضی در مورد عوارض لیزر موهای زائد :

آیا لیزر خسارت ها و مشکلات دائمی مانند تغییر رنگ پوست ( پیگمنتاسیون) یا زخم برای پوست افراد ایجاد می کند؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پاسخ متخصصین در رابطه با عوارض لیزر:

دکتر ملدا ای اسحاق در این مورد می گوید: “مشکلات احتمالی برای پوست افراد شامل تاول، سوختگی، جای زخم، ایجاد تیرگی های و لکه های روشن در پوست، یا رشد بیشتر مو در محل لیزر شده می شوند. در صورتیکه لیزر توسط پزشکی متخصص انجام شود، این مشکلات به حداقل می رسند.”

دکتر جورج ای. وینر معتقد است که:” در سال های اخیر لیزر موهای بدن پیشرفت چشم گیری داشته است. هر زمانیکه لیزر به سطح پوست تابانده شود، خطراتی نیز با خود به همراه خواهد آورد. لیزر رشد مجدد مو را در فولیکول ها متوقف می کند. هر چه پزشک و تکنیسین با تجربه تر و ماهر تر باشد، فرد از خطرات و عوارض جانبی دورتر خواهد بود. یکی از مهم ترین این خطرات سوختن پوست با لیزر است. مشکلات پوستی از این قبیل معمولا برای افرادی پیش خواهد آمد که قبل از لیزر در معرض نور شدید خورشید، مکان های برنزه کننده و یا اسپری های مصنوعی برای برنزه کردن قرار گرفته باشند.  نور خورشید ملانوسیت ها را تحریک کرده و سبب می شود تا به سطح پوست نزدیک شوند. چشم قادر به تشخیص این رنگدانه ها در سطح پوست نیست، در نتیجه با تابش لیزر به پوست، اشعه ها بوسیله ی این رنگدانه ها جذب می شوند و با سوختگی پوست همراه خواهند شد. گاهی توان بالای لیزر نیز سبب سوختگی می شود. لطفا با پزشک خود در این مورد به مشورت کامل بپردازید. از پرسیدن سوالات فراوان اصلا خجالت نکشید.”

دکتر جاشوا ال. فاکس در این رابطه می گوید: ” برای هر درمانی عوارضی وجود دارد. لیزر  موهای زائد نیز تفاوت زیادی با سایر روش های درمانی ندارد. این مشکلات شامل: 1) منطقه ی تحت درمان با لیزر ممکن است دچار تغییر رنگ شود ( تیرگی یا لکه های روشن ). 2) تاول 3) جای زخم 4) عفونت (مانند زخم های سرد) 5) ایجاد مشکلاتی در ناحیه ی تاتو6) افزایش رشد موها در منطقه ی لیزر شده و شرایط بسیاری که ممکن است برای بیمار ایجاد شود. پزشکی با تجربه بالا می تواند، شما را از این مشکلات رهایی بخشد. ”

دکتر کریستین جی تاربت می گوید :” هر لیزری دارای مشکلات و عوارضی می باشد. اگر لیزر موهای زائد شما به دست کلینیکی با پزشکانی مجرب انجام شود. این مشکلات به حداقل کاهش می یابند. اگر شما از مشکلاتی مانند تغییر رنگ پوست، تاول، جای زخم و حتی افزایش رشد موها در منطقه ی لیزر شده نگران هستید. قبل از لیزر حتما برای تست های اولیه به پزشک خود مراجعه نمایید تا از ایمن بودن روش برای خود اطمینان حاصل کنید.”

به عقیده ی دکتر ماری ای. هرلی: ” عوارض جانبی برای لیزر موهای زائد بسیار کم است. اگر لیزر و یا آی پی ال توسط متخصصین مجرب انجام شود، این روش ها کاملا ایمن خواهند بود. البته توجه داشته باشید تمامی این عوارض موقتی هستند و پس از مدتی با پیگیری های مداوم بیمار و استفاده از دارو های تجویز شده توسط پزشک درمان پذیر هستند. برای رسیدن به نتایج عالی از لیزر موهای زائد، به یاد داشته باشید که قبل و بعد از لیزر، کاملا از نور شدید آفتاب دور بمانید. ”

دکتر جرمی ادلستین می گوید: ” مشکلات پوستی در این روش بسیار کم و موقتی هستند؛ مانند،

  • سوختگی
  • عفونت
  • تغییر رنگ پوست ( که البته در صورت ایجاد لکه های سفید دائمی هستند)
  • جای زخم
  • حساسیت
  • قرمزی
  • تورم”

دکتر پائول ال. لانگ می گوید:” تجربه ی پزشکی که شما تحت نظر او به لیزر موهای زائد خود می پردازید، بسیار اهمیت دارد. خطرات احتمالی برای پوست شما از قبیل تغییر رنگ پوست ( ایجاد تیرگی و یا لکه های روشن) ، افزایش رشد موها ( اغلب برای افراد با پوست تیره و موهای ضخیم تر اتفاق می افتد). پس از هر جلسه ی درمانی پوست شما باید توسط پزشک مورد ارزیابی قرار گیرد، این امر سبب می شود تا پزشک در جلسه ی بعدی لیزر، تنظیمات بهتری برای پوست در نظر بگیرد.”

لینک منبع

محقق: میترا کرمانیان

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments