عادت های بدی که سبب بالا رفتن تری گلیسیرید می شود

عادت های بدی که سبب بالا رفتن تری گیلیسیرید می شود

شاید این موضوع شما را نیز آزار بدهد اگر در حالت یادتان بیافتد که تریگلیسیرید خونتان بالاست و می دانید که بالا بودن آن احتملا ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد، اما ما برای شما یک خبر خوب داریم، اینکه با تغییر سبک زندگی و تبدیل عادت های بد به سازنده می توانید بر آن غلبه کنید و از قلبی سالم لذت ببرید.

عادت بد 1: نوشیدن نوشابه، چای شیرین و آب میوه

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

قند و فروکتوز، و موادی که به عنوان شیرین کننده استفاده می کنید. می تواند سبب بالا رفتن تری گلیسیرید شود. کالری زیاد و اضافی  در نوشیدنی های شیرین افزایش وزن را به همراه دارد که هر دو مورد برای سلامت قلب مضر می باشد.

عادت بهتر: عطش خود را با مواد غیر قندی برطرف کنید. آب راحت ترین و ارزان ترین و البته بهترین گزینه برای رفع تشنگی می باشد. اگر می خواهید انرژی بخش هم باشد می توانید آب لیموی تازه به آن اضافه کنید.

عادت بد 2: خوردن غذاهای سفید نظیر پاستا،ماکارونی، برنج و یا نان

همانند شکر، آرد سفید مانند سمولینا نیز می تواند میزان تریگلیسیرید را بالا ببرد.

عادت بهتر2: مواد غذایی و غلات کامل را جایگزین کنید،  برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کنید. مطمئن باشید از طعم کامل آنها لذت خواهید برد.

عادت بد 3:  بیش از حد گوشت قرمز مصرف می کنید.

تری گلیسیرید نوعی چربی در جریان خون می باشد که غذاهای حاوی چربی اشباع شده  مانند گوشت قرمز، سطح آنرا افزایش می دهند.کره و پنیر نیز در این مورد نقش دارند.

عادت بهتر: سعی کنید 1 بار در هفته گوشت قرمز مصرف کنید و مرغ و بوقلمون را جایگزین آن کنید. از ترکیب پاستاهای گیاهی با خوراک لوبیا استفاده کنید.

عادت بد 4: سیگار کشیدن

وقتی تری گلیسیرید بالا می رود بروز بیماری های قلبی عمده ترین نگرانی فرد می شود ، اگر سیگار بکشید خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را به طور چشمگیری افزایش خواهید داد.

عادت بهتر 4:  ذهنتان را از نیاز به مصرف توتون و تنباکو آزاد کنید. اگر احساس می کنید مسائلی شما را آزار می دهد و نیاز به کمک دارید، دود سیگار راه حل نیست، بهتر از  پزشک و روانشناس کمک بگیرید. یک تاریخ را مشخص کنید . با سیگار کشیدن نه تنها مسئله شما حل نمی شود بلکه کم کم سیگار کشیدن در شما تبدیل به عادت می شود، چیزی که سلامتی و عمر مفید شما را به خطر می اندازد.

عادت بد 5: اجتناب از وعده های غذایی خاص

شاید سرتان شلوغ است و وقت ندارید یک وعده غذا بخورید یا شاید می خواهید وزن کم کنید، اما باید بدانید که با نخوردن یک وعده ی غذایی برای وعده ی بعد به قدری گرسنه می شوید که با ولع تر غذا می خورید و این اصلاً خوب نیست.

عادت بهتر 5: داشتن 3 وعده ی غذایی بسیار معقول و نرمال می باشد. ازخوردن صبحانه لذت ببرید و ناهار و شام را سبک  بخورید، میان وعده های سالم نظیر آجیل و میوه، آب هویج و کرفس در کنترل اشتهای شما موثر خواهد بود.

منبع:

healthdigzet

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments