سویا و خطرات ان برای بدن

سویا
سویا

سویا میتواند تاثیر نامطلوبی بر هورمونهای تنظیم کننده جنسی و هورمون تیروئید و همچنین مغز و روند هاضمه داشته باشد .

کودکانی که از شیر سویا مصرف میکنند به نسبت آن‌هایی که از شیر مادرشان تغذیه میکنند ،به میزان دو برابر بیشتر در معرض دیابت قرار دارند .این ماده  اختلالاتی در عمل‌کرد تیروئید کودکان بوجود می آورد .میزان تریپتوفان موجود در ان – به عنوان منبعی از سروتونین- کمتر از شیر مادر است .در نهایت حالتهایی مانند تغییرات روحی و بی خوابی های شبانه را برای این کودکان بوجود می آورد .

هضم سویا دشوار بود و میتواند به سیستم گوارشی شما آسیب رساند و جذب پروتئین را مختل کند .همچنین این ماده دارای فیتات هایی است که مواد معدنی را مسدود میکند که با جذب هورمونهای تیروئید و ید ،اهن و زینک موادی که برای مغز و تیروئید حیاتی میباشندتداخل ایجاد میکند .سه تا چهار قاشق چای خوری از ان  در روز میتواند عمل‌کرد تیروئید شما را مختل کند میزان سوخت وساز بدن را کاهش دهد .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سویا نه تنها نوعی ماده الرژی زاست بلکه میزان استروژن تولیدی در بدن را افزایش میدهد که در نهایت به بیماری معمول غلبه استروژن منجر می‌شود .به عنوان مثال 80 درصد از آمریکایی ها ی مبتلا به سرطان سینه از مکمل های استروژنی مصرف می‌کردند و این ماده  هم با این بیماری در ارتباط است .

اختلالات قاعدگی هم با مصرف سویا در ارتباط است .اقایانی که از ان مصرف میکنند ،تستوسترون کمتری داشته و استروژن بیشتری در بدن آن‌ها تولید می‌شود .

پیری زودرس مغز و بیماری‌هایی مانند الزایمر هم بر اثر مصرف سویا بوجود می‌آیند .

در نهایت این ماده غذایی  را نمیتوان نوعی غذای سالم و معجزه گر دانست .ولی انواع تخمیر شده  ان به اندازه انواع غیر تخمیری و فراوری شده ضرر نداشته و به شما آسیب نمی رسانند .بنابراین اگر به سراغ غذاهای حاوی سویا  می‌روید ،حتما انواع ارگانیکی را انتخاب کنید که از نظر ژنتیکی تغییر نکرده اند .اگر شما از توفو به عنوان غذای غیر تخمیری استفاده می‌کردید تا در رژیم سبزی خواری پروتئین لازم را دریافت کنید ،ما به شما سایر پروتئین های مجاز را پیشنهاد میکنیم .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

[divider]

تهران اسکین ارائه دهنده ی بهترین خدمات  در زمینه لیزر درمانی با نازلترین قیمت ها  !!

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments