لیزر موهای زائد در نوجوانان

سؤالات رایج در مورد لیزر موهای زائد در نوجوانان

Image result for ‫لیزر موهای زائد در نوجوانان‬‎

سؤالات رایج در مورد لیزر موهای زائد در نوجوانان

رشد موهای زائد در نوجوانان بویژه در دختران جوان می تواند امری ناخوشایند  و ناراحت کننده باشد . اما امروزه با انجام لیزر موهای زائد بخصوص در دوران نوجوانی می توان این مشکل قابل حل می باشد.

ممکن است تعجب کنید  اگر بدانید لیزر درمانی از امن ترین گزینه ها برای رفع موهای زائد برای نوجوانان محسوب می شود .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آیا لیزر موهای زائد در نوجوانان روشی مطمئن است؟

پاسخ مثبت است.  اما اگر لیزر مناسب برای این کار انتخاب شود و توسط یک پزشک و یا تکنسین حرفه ای و با تجربه  و در مراکز حرفه ای معتبر انجام شود .

البته حضور والدین برای افراد زیر 18 سال   در جلسه اول مشاوره و رضایت کتبی از پدر و مادر لازم می باشد.   زیرا خطرات ناشی از لیزر موهای زائد برای نوجوانان همانند بزرگسالان است .

انواد روش های از بین بردن موهای زائد در نوجوانان

Image result for ‫لیزر موهای زائد در نوجوانان‬‎

تراشیدن موهای زائد می تواند باعث “جوشهای زیر پوستی ” شود.

کرم های موبر گاهی می تواند موجب سوختگی پوست شود.

برای انجام اپیلاسیون ابتدا باید  موهای زائد رشد کنند و بلند شوند تا بتوان این کار را انجام داد .

اما ، لیزر موهای زائد روش مطمئن و بی خطری است  و مهم نیست کدام منطقه از بدن تحت درمان قرار می گیرد .

در لیزر درمانی از انرژی غیر یون ساز استفاده می شود که  هیچ خطری ندارد و موجب سرطان پوست نمی شود .

از چه سنی می توان  لیزر موهای زائد را شروع کرد ؟

Image result for ‫لیزر موهای زائد در نوجوانان‬‎

حداقل سن برای رفع موهای زائد  14 سال است .  اگر چه بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند لیزر درمانی برای رفع موهای زائد بعد از زمان  بلوغ در پسران  و شروع دوره قاعدگی در دختران انجام شود .

خانم ها در ابتدا باید به ثبات هورمونی برسند  و در صورت ابتلا به هر گونه بیماری مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) حتماً به پزشک معالج خود اطلاع رسانی کنند.

ممکن است در اوایل سنین نوجوانی لیزر درمانی برای موهای زائد موقتی باشد ، زیرا در این سنین هورمون ها به سرعت در حال تغییرهستند و رشد موهای زائد نیز در این سنین افزایش می یابد ، و ممکن است به همین علت احتمال دارد به جلسات درمانی  بیشتر از حد معمول نیاز  باشد .  در نتیجه کاربر باید هزینه ی بالایی را پرداخت کند.

معمولاً سنین بین 17 تا  19 سالگی بهترین زمان برای رفع موهای زائد است.  زیرا هورمون های بدن تنظیم شده اند و درمان در این سنین دائمی و مؤثرتر م باشد.

از آنجا که دوره نوجوانی بسیار حساس است و مهم ترین زمان برای کسب اعتماد به نفس است ، اگر در مورد ظاهر خود ناراحت هستید و این امر موجب عدم رضایت تان شده است ، حتما با والدین و پزشک معالج خود در مورد اینکه آیا  لیزر درمانی برای تان مناسب است یا خیر مشورت کنید .

آیا انجام لیزر موهای زائد در نوجوانان موجب عوارض جانبی خاصی می شود؟

Image result for ‫لیزر موهای زائد در نوجوانان‬‎

بعضی از متخصصان لیزر درمانی برای موهای زائد ، از بین بردن موهای زائد را برای نوجوانان  به دلایل مختلفی منع می کنند.

یکی از اصلی ترین دلایلی که متخصصان مانع از انجام لیزر درمانی در این سنین می شوند ، هورمون های فعال در نوجوان می باشد .  زیرا احتمال دارد این موهای تحت درمان  پس از انجام یک جلسه درمانی دچار رشد بیشتری بشوند.

در حالی که لیزر درمانی روشی است برای از بین بردن موهایی  که در حال رشد هستند ،  اما بر روی موهایی که در هفته ها یا ماه های پس از درمان رشد می کنند ، هیچ تاثیری نمی گذارد.

بسیاری از نوجوانان پس از انجام لیزر درمانی متوجه می شوند که مو های زائد بدن شان از بین نرفته و طول مدت درمان شان به  چندین بار در سال برای دریافت نتایج دلخواه می انجامد .

از آنجا که رفع موهای زائد توسط لیزر یکی از گران ترین گزینه های درمانی می باشد ، ممکن است والدین  تصمیم بگیرند تا روش ارزان تری را نسبت به این روش پیدا کنند .

اما امروزه پزشکان می توانند از انواع مختلف لیزر ها برای رفع موها زائد استفاده کنند ، همچنین پزشکان با توجه به  رنگ پوست و جنس موی بیمار می توانند لیزر مناسب را انتخاب کنند .

لیزر درمانی برای نوجوانانی با پوست های برنزه

Image result for ‫لیزر موهای زائد در نوجوانان‬‎

لیزر بر روی پوست های برنزه تأثیر چندانی ندارد ، بنابراین اگر شما زمان زیادی را در مقابل نور خورشید به سر می برید  و یا  پوست خود را برنزه کرده اید ، ممکن است لیزر درمانی بهترین گزینه برای موهای زائد صورت و یا بدن تان نباشد.

اگر چه رفع موهای زائد توسط لیزر روشی دائمی در نوجوانان نمی باشد ، اما برای افرادی که مایل به تکرار این روش  هستند ، گزینه ای مطمئن و مؤثر است.  اگر نوجوان شما  می خواهد از شر موهای زائد بدن خود خلاص شود ، کلینیک های تهران اسکین در سراسر کشور آماده خدمت به شما و نوجوانان شما می باشند .

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://http://laserlightskin.com/2013/03/is-it-safe-for-teenagers-to-get-laser-treatments” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://https://www.sknclinics.co.uk/about-skn/news-and-blog/blogs/2014/dec/should-your-teen-get-laser-hair-removal” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://http://www.hairremovalforum.com/laser-hair-removal-research/too-young-for-laser-hair-removal/186″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments