زیبایی تا شب عید با میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال + فیلم

[su_animate type=”wobble” duration=”1.5″ delay=”0.5″]

زیبایی تا شب عید با میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال

[/su_animate]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

امروزه لیزر درمانی به روشی  محبوب برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی تبدیل شده است . هم اکنون ، فن آوری های سنتی لیزری  با مشکلات بسیاری بهمراه است اما با روی کار آمدن فن آوری جدیدی همچون میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال این مشکل مرتفع شده است .

[toggle title=”درمان آکنه با لیزر (معایب و مزایای لیزر درمانی)” state=”close” ]

[su_note note_color=”#6cff14″ text_color=”#110f0f” radius=”13″]

[/su_note]

لیزر درمانی ، سریع ترین روش برای مقابله با زخم و هیپرپیگمانتاسیون بعد از پشت سر گذاشتن بهبودی آکنه می باشد ، اما همچنین می تواند برای درمان آکنه التهابی نیز مفید و وثر واقع شود . اما اثر بخشی لیزر درمانی در رفع آکنه های کمدوغیر التهابی مشخص نیست .

مزایای اصلی لیزر درمانی و همچنین نقطه ضعف اصلی لیزر برای درمان آکنه این است که دارای اثرات بسیار دقیقی می باشد .[/toggle][toggle title=”آکنه چگونه ایجاد می شود ؟” state=”close” ]

[su_note note_color=”#fff36f” text_color=”#110f0f” radius=”13″]

[/su_note]

زمانی که منافذ پوست پر از سلول های مرده پوست، غدد چربی و باکتری می شود ، آکنه بوجود می آید و سپس در نهایت ملتهب شده و پشت سر هم می ترکد . هنگامی که این اتفاق در عمق پوست می افتد ، همه ی کثیفی ها و چربی های آلوده در بافتهای عمیق تر ، پخش می شود و در نتیجه موجب ضایعات بزرگترمی گردد.[/toggle]

[toggle title=”عوامل موثر در بروز آکنه” state=”close” ]

  • افزایش ترشح غدد چربی:

در دوران بلوغ ترشح هورمون تستوسترون(TESTOSTRONE) یا همان هورمون مردانه افزایش می یابد. تستوسترون هم در بدن مردان و هم در بدن زنان موجود میباشد اما میزان آن در بدن مردان ۴ برابر زنان میباشد. هنگامی که ترشح تستوسترون افزایش می یابد، تستوسترون توسط پوست به هیدروتستوسترون تبدیل می گردد و سبب تحریک غدد چربی می شوند. بنابراین حجم و میزان ترشح غدد چربی افزایش می یابد.

  • عدم ریزش طبیعی سلولهای مرده سطح پوست:

برخی اوقات ریزش سلولهای مرده پوست از حال طبیعی خارج میگردد. ریزش نامناسب سبب میگردد که سلولهای مرده پوست به یکدیگر چسبیده و بروی هم انباشته گردند.

  • افزایش سرعت تکثیر سلولهای پوست:

برخی اوقات سرعت تکثیر سلولهای پوست از حالت طبیعی خارج گشته و با سرعت بیشتری تکثیر می یابند (۵ برابر حالت طبیعی). همین امر سبب میگردد تا سلولهای پوستی بموقع ریزش نیابند.

[su_animate type=”flip” duration=”1.5″ delay=”0.5″]

[/su_animate]

هنگامی که سلولهای مرده پوست بموقع نمیریزند و یا سرعت تکثیرشان افزایش می یابد، سبب انسداد روزنه های فولیکول میگردند. بنابراین ترشحات مترشحه از غدد چربی نمیتوانند مانند قبل بسهولت از کانال فولیکول جریان یافته و به سطح پوست بریزند.

از طرفی هنگامی که ترشحات غدد چربی از میزان طبیعی خود افزایش می یابد دو عامل فوق دست بدست هم داده و سبب احتباس و تجمع مواد چرب(SEBUM) در پشت محل انسداد میگردند.

تجمع ترشحات چربی به همراه سلولهای مرده پوست به زیر روزنه های مسدود یک محیط ایده آل برای رشد و تکثیر باکتریهای بی هوازی پوست فراهم می آورند. بنابراین جوش های موسوم به آکنه تجمع باکتریها، سلولهای مرده پوست و چربی میباشند.

هرگاه محتویات جمع شده در این کانالهای مسدود به داخل پوست اطراف نفوذ کند یک واکنش التهابی رخ می دهد. تجزیه سبوم به اسیدهای چرب و ترشح آنزیم توسط باکتریها نیزمسبب التهاب میباشند.

التهاب جوشها به علت هجوم گلبولهای سفید به سمت جوشها میباشد که برای از میان بردن عامل متجاوز و از میان بردن آنها صورت میپذیرد. بدن برای ترمیم پوست آسیب دیده تلاش می کند تا کلاژن ایجاد کند و پوست به حالت طبیعی خود باز گردد. [/toggle]

[toggle title=”انوع زخم آکنه” state=”close” ]

اساسا دو نوع زخم آکنه وجود دارد: هیپتروفی و آتروفی.

[su_animate type=”tada” duration=”1.5″ delay=”0.5″]

[/su_animate]

  • هیپتروفیک :

این نوع از اسکار آکنه زمانی اتفاق می افتد که کلاژن بیش از حد تولید شود و در نتیجه موجب برآمدگی و فلپ های پوستی می گردد.

[su_animate type=”tada” duration=”1.5″ delay=”0.5″]

[/su_animate]

  • آتروفیک :

این نوع زخم برعکس نوع قبلی است ، بافتها در طول فرایند بهبودی تحلیل می روند و در نتیجه موجب تورفتگی پوست می شود . [/toggle]

[toggle title=”نحوه ی عملکرد لیزر در درمان پوست” state=”close” ]

 

لیزر نور شدید تک رنگی را تولید می کند ، این نور به یک طول موج محدود شده است. نور لیزر هیچ تاثیری در برخی مواد ندارد ،اما ممکن در موارد دیگری اثراتی با شدت بالا داشته باشد .به عنوان مثال ممکن است در موقعیتی با یک تنظیم هموگلوبین را گرم کند اما هیچ تاثیری برسلول های مجاور پوست نداشته باشد .

در تنظیم دیگری ممکن است ملانین ذوب شده و موجب پیگمنتیشن عمیقی بر روی پوست گردد .همچنین ممکن است در حدود یک سوم موجب از بین رفتن جوهر تاتو نیز گردد . اما متخصصین پوست از لیزر برای از بین بردن مواد خاصی در عمق پوست استفاده می کنند .

 

[su_note note_color=”#97ebc7″ text_color=”#110f0f” radius=”13″]

[/su_note]

 

اثرات اولیه نور لیزر در سطح پوست فتوترمال( گرم کردن ماده خاص در پوست) است . فرآیند استفاده از لیزر برای از بین بردن لکه ها در پوست به نام فتوترمولیز ( تجزیه بافت انتخابی در پوست) شناخته می شود . نور لیزر به طور مداوم بافتهای اطراف را مورد هدف قرار می دهد و با گرم کردن این بافت ها آنها را تخریب کرده و از بین می برد ، بنابراین درمان پوست توسط لیزر معمولا با لیزرهای پالسی انجام می شود. [/toggle]

[toggle title=”آیا لیزر در درمان آکنه موثر است ؟” state=”close” ]

[su_note note_color=”#30fb48″ text_color=”#110f0f” radius=”13″]

[/su_note]

 

حتی اگر شما پوست خوبی نداشته باشید ، دلایل بسیاری وجو دارد که شما نخواهید آکنه را با لیزر درمان کنید.

درمان آکنه توسط لیزر بسیار گران است و به طور معمول بیمه اینگونه درمانها را تحت پوشش قرار نمی دهد . در نهایت جای جوش به خودی خود برطرف می گردد ، گر چه ممکن است چندین سال طول به طول بیانجامد .

  • اگر از رتین- A، رنووا، یا ترتینوئین موضعی استفاده میکنید ، ممکن پوست ناحیه تخت درمان نازک شود . بعد از مصرف هر یک از این محصولات باید حداقل شش ماه صبر کرده و بعد درمان با لیزر را شروع کنید زیرا ممکن است موجب عوارض ناخواسته گردد.
  • درمان درماتیت تماسی، اگزما و پسوریازیس توسط لیزر تشدید می یابد .

همچنین، همانطورکه ذکر شد، لیزر درمانی بسیار دقیق هستند و ممکن است موجب تغییر رنگ محسوسی بین مناطق تحت درمان و نواحی غیر تحت درمان شود .

لیزر درمانی قطعی ترین روش برای درمان آکنه نیست . درمان آکنه توسط لیزر به طور 100٪ آکنه را از بین نمی برد و شانس بر گشت و عود آکنه نیز وجود دارد . درمان آکنه توسط لیزر جای آکنه را بهبود می بخشد ، اما هرگز آن ها را به طور کامل از بین نمی برد . [/toggle]

[toggle title=”2 نکته ی مهم در پیشگیری از بروز جای آکنه” state=”close” ]

اگر آکنه دارید و در مورد اسکار آن نگران هستند ، دو چیزمهم اما ساده را باید به خاطر داشته باشید .

[su_animate type=”wobble” duration=”1.5″ delay=”0.5″]

[/su_animate]

آکنه ها را فشار ندهید ؛

زمانی که جوشی یا برآمدگی روی پوستتان ظاهر می شود فشار ندادن جوشها بسیار دشوار است ، اما فشار ندادن و تخلیه نکردن جوش ها از اهمیت بسزایی بر خوردار است . زمانی که شما جوشهای سرسفید را می ترکانید ، شما آسیب بیشتری به پوستتان وارد می کنید .در نتیجه التهاب پوست افزایش می یابد و کلاژن بیشتری از دست داده می شود ، این بدین معنی است که پوست نمی تواند زخم ایجاد شده را التیام ببخشد . همچنین ممکن است باکتری ها در عمق بیشتری از پوست گسترش و نفوذ کند.

[su_note note_color=”#65ac50″ text_color=”#110f0f” radius=”13″]

[/su_note]

قرار گیری در معرض نور خورشید ؛

بطور گسترده ای اعتقاد بر این است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند جای آکنه را التیام ببخشد. [/toggle]

[toggle title=”میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال چیست و چه کاربردی دارد؟” state=”close” ]

[su_note note_color=”#eb91f3″ text_color=”#110f0f” radius=”13″]

[/su_note]

این نوع لیزر می تواند به راحتی به لایه های زیرین پوست( اپیدرم ) آسیب برساند. کنترل نفوذ لیزر بر عمق پوست بسیار مشکل است . اما لیزر فرکشنال بر این مشکل نیز غلبه کرده است . آخرین دستگاه میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال که به بازار عرضه شده است از تهاجم و آسیب کمتری برخوردار است .

 

میکرونیدل ها سوزن های میکروسکوپی بسیار کوچکی هستند که تنها در عمق پوست نفوذ می کنند. آخرین دستگاه رادیوفرکوئنسی استفاده از میکرونیدل عایق بندی شده و فرکانس رادیویی برای ارائه انرژی برای گرم کردن یک منطقه بسیار خاص در درم پوست است .

 

با استفاده از میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال اجازه داده می شود تا انرژی به یک نقطه بسیار خاص تابیده شود ، بنابراین به طور قابل توجهی خطر آسیب به اپیدرم کاهش می یابد. این تکنولوژی در درمان چین و چروکها ، زخم آتروفیک و اسکارهایپرتروفیک با موفقیت بهمراه می باشد. [/toggle]

[toggle title=”درمان جای آکنه با میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال” state=”close” ]

مطالعه اخیر در مورد اثرات و اقدامات درمان با فرکانس رادیویی غیر مفعول توسط دانشمندان و جراحان پوستی در دانشگاه میامی میلر دانشکده پزشکی انجام شده است .

[su_animate type=”swing” duration=”1.5″ delay=”0.5″]

[/su_animate]

این تحقیقات نشان داده است که استفاده از میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال طی 3 تا 4 جلسه حدودا 75٪ در بهبود جای جوش موثر بوده است . اما بروز برخی عوارض جانبی جزئی همچون پوسته پوسته شدن پوست یا درد موقتی در این میان دیده شده است . این عوارض جانبی به طور کامل در عرض 2 تا 3 ماه از بین می رود و نتایج حاصل از درمان نمایان می شود . [/toggle]

[toggle title=”آیا می توان آکنه راهم با میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال درمان کرد ؟” state=”close” ]

[su_note note_color=”#f3ae91″ text_color=”#110f0f” radius=”13″]

[/su_note]

میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال پتانسیل درمان آکنه را نیز داراست ، اما در گذشته مطالعات در مورد انجام اینکار با رادیوفرکوئنسی میکرونیدلینگ محدود بود . ایمنی و اثر بخشی میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال در درمان آکنه در یک کارآزمایی بالینی اخیر مورد بررسی قرار گرفته است .

در این کار آزمایی 25 نفر مبتلا به آکنه متوسط تا شدید تحت درمان قرار گرفتند . افراد مورد مطالعه با میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال سه مرتبه در یک ماه تحت درمان قرار گرفتند. پارامترهای در نظر گرفته شده عبارتند از تعداد ضایعات آکنه ، سطح ترشح سبوم و عوارض جانبی . این پارامترها قبل از درمان و در 2 ، 4 و 12 هفته پس از درمان اولیه و 4، 8 و 12 هفته پس از آخرین درمان ثبت می شود .

نتایج نشان داده است که تعداد ضایعات آکنه و ضایعات التهابی و غیر التهابی به طور قابل توجهی کاهش یافته است . دفع سبوم و میزان پوسته ریزی پوست در هر نقطه از بدن از نظر آماری نتایج مطلوبی را در پی داشت .

[su_note note_color=”#f3c191″ text_color=”#110f0f” radius=”13″]

[/su_note]

همچنین مشاهده شده است که ضایعات آکنه التهابی بهتراز ضایعات غیرالتهابی بهبود می یابند . برخی عوارض جانبی جزئی و موقتی مانند خونریزی ، درد و قرمزی نیز مشاهده شده است. اما باید به خاطر داشت که نباید درمان را متوقف کرد .

این تحقیقات به صورت کاملا واضح مزایای میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال را در درمان آکنه ولگاریس نشان داده است . [/toggle]

[toggle title=”میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال و تغییر زندگی خانم ها” state=”close” ]

[su_animate type=”pulse” duration=”1.5″ delay=”0.5″]

[/su_animate]

این تکنیک در برطرف نمودن جای آکنه با موفقیت چشمگیری بهمراه است. گرچه روش های دیگری برای خلاص شدن از شر آکنه نیز وجود دارد .

میکرونیدلینگ رادیو فرکانسی فرکشنال به خانم هایی که از آکنه شدید رنج می برند ، می تواند کمک کند . معمولا خانم ها روش های زیادی را برای رفع این جوش ها امتحان می کنند مثلا از داروهای خانگی مانند سرکه و عسل برای شستشوی صورت استفاده میکنند . اسیدیته سرکه و خواص ضد باکتریایی عسل می تواند به درمان آکنه کمک کند ، اما در برخی موارد کارساز نیست .

 

همچنین ممکن است تغییر رژیم غذایی در برطرف نمودن جوشهای حاد نیز توصیه شود .استفاده از قرص های ضد بارداری یکی دیگر از روشهای درمانی ضد آکنه است ، اما به دلیل ترس از عوارض این قرص ها معمولا توصیه نمی شود .

 

[su_note note_color=”#91d1f3″ text_color=”#110f0f” radius=”13″]

[/su_note]

در نهایت ممکن است خانمی تصمیم بگیرد درمان با میکرودرم ابریژن را شروع کند . این درمان به طور کامل زندگی فرد را تغییر می دهد و با شروع اولین جلسات به نتایج دلخواه خود می رسد .

 

اما اگر این درمان نیز موثر واقع نشود می توان از رادیوفرکوئنسی میکرونیدلینگ بهره جست . اما قبل از شروع درمان و پرداخت هزینه های گزاف ما پیشنهاد می کنیم به یک کتخصص پوست مراجعه نمایید . [/toggle]

[divider]

مترجم و محقق : مرضیه کبیری فر

[divider]

[su_button url=” http://www.facingacne.com/acnelasertreatment/ ” target=”blank” style=”noise” background=”#15448a” color=”#3d0101″ icon=”icon: hand-o-left”]لینک 1[/su_button]

[su_button url=” http://www.facingacne.com/treating-acne-scars-fractional-radiofrequency-microneedling/ ” target=”blank” style=”noise” background=”#15448a” color=”#3d0101″ icon=”icon: hand-o-left”]لینک 2[/su_button]

[divider]

[toggle title=”ویدیوی درمان آکنه با لیزر قبل و بعد” state=”close” ]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments