درمان شپش سر

شپش سر نر
شپش سر نر

برای کشتن شپش سر از شامپوهای مخصوص استفاده می شود.همه ی شامپوها به جز مالاتیون برای پوست سر و موها استفاده می شود و برای 10 دقیقه روی موها ماساژ داده می شود و سپس آبکشی می شود. شامپوها شپش کوچک و بالغ را می کشند اما تخم شپش ها را نه. بنابراین نیاز است بعد از 7 تا 10 روز که تخم ها باز می شوند و شپش ها آزاد می شوند مجدداً از این شامپوها استفاده شود.

پرمترین

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پرمترین ارجح ترین درمان برای شپش سر می باشد. پر مرتین 1% معمولاً به راحتی در دسترس می باشد اما پرمترین 5% را تنها می توان با نسخه پزشک تهیه کرد. معمولاً نیاز نیست که مجدداً از این شامپو استفاده کرد، اما اگر بعد از 7 روز مجدد شپش ها روئیت شدند تجویز می شود.

 

پیپرونیل بوتوکساید

این شامپو ممکن است با واکش های آلرژیک همراه باشد. به ویژه در افرادی که به گیاهان آلرژی دارند. 20 تا 30 درصد از تخم ها در این نوع درمان باقی می ماند که درمان دوم بعد از 7 تا 10 روز توصیه می شود.

 

لیندان (Kwell)

این شامپو تنها با نسخه پزشک قابل تهیه می باشد. این دارو تنها زمانی باید استفاده شود که درمانی های ارجح شپش سر با شکست مواجه شده است، چراکه چند مورد تشنج در کودکان با مصرف این شامپو گزارش شده است.

 

مالاتیون

مالاتیون لوسیونی است که موها مالیده می شود و برای 8 تا 12 ساعت باید روی موها بماند سپس شسته شود. مالاتیون حاوی مقدار زیادی الکل می باشد و بسیار قابل اشتعال می باشد و ممکن است در تنفس شما اختلال ایجاد کند. به همین دلیل تنهادر مواردی که شپش مقاوم به درمانهای دیگر است تجویز می شود.

 

درمان خوراکی

تری متوپریم سولفامتوکسازول(Septra, Bactrim)  آنتی بیوتیک خوراکی می باشد که برای دوره 10 روزه در درمان شپش سر موثر بوده است. ایورمکتین (Stromectol) داروی ضد انگل است  که آن هم در درمان شپش سر موثر عمل کرده است. اما هیچ کدام از این داروها مورد تأیید FDA نمی باشند.

 

از بین بردن تخم شپش ها

درمان با شامپو از انتقال شپش ها به افراد دیگر جلوگیری می کند، برای از بیم بردن تخم ها نیاز است زمانی که شامپو روی سر شماست با یک شانه دندانه ریز از فاصله یک سانتی متری پوست سر، موها را شانه کنید. سرکه سفید نیز به از بین بردن مایع چسبناکی که تخم ها را به ساقه مو وصل می کند موثر است.

اگر تنها یک فرد در خانواده مبتلا به شپش سر شناخته شد، تمامی اعضای خانواده باید از این نظر بررسی شوند. اما درمان تنها در مورد کسانی باید اعمال شود که شپش زنده و یا تخم شپش در سر دارند. اما توصیه می شود سایر افراد خانواده تمام توصیه های بهداشتی مو و وسایل و ملافه های متعلق به فرد آلوده  را با دقت بیشتر رعایت کنند.

 

منبع:

dermatology.about

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

9 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
ت
ت
9 years ago

با سلام من 1 سال تخم شپش دارم با تجویز پزشک ابتدا پرمترین و بعد لیندان استفاده کردم . جواب نداد . بعد اقدام کردم موهامو به اندازه 1 میلی متر زدم الان 1 سانتی متری شده پشت گردنم پشت گوشم به شدت می خاره دارای تخم شپش است . بعد از لیندان داروی دیگری وجود دارد . در ایران بعد از لیندان دارویی موجود است ؟ اگر ممکنه راهنمایی کنید حال روحی خیلی بعد بعد از اصلاح با ماشین . من موهای خیلی بلندی داشتم الان بخاطر این قضیه موهامو تفریبا کچل کردم خیلی ناراحتم طوری که شب ها… بیشتر بخونید

السا
السا
9 years ago

سلام . من السا هستم 2 سال هستش شپش دارم و پرمترین و لیندان زدم . با اینکه پرمترین قبلا زده بودم جواب نداد باز دکتر پرمترین داد زدم اثر که نداشت خارشام بدتر شد موهامم کوتاه کوتاه کردم . حالا چه کنم ؟؟ سرکه یه گالون استفاده کردم . من رفتم توی چند تا سایت دیدم خیلی ها نوشته بودند پرمترین و لیندان زدند جواب نداده .

مدیر دپارتمان سلامت جسم و روان
مدیر دپارتمان سلامت جسم و روان
9 years ago
پاسخ به  السا

سلام
السای عزیز بهتر است به صورت حضوری تشریف بیارید تا بررسیهای دقیق تر انجام شود و اگر روش های جدیدتری هم باشد خانم دکتر ازدری شما را حتما راهنمایی خواهن کرد.

نیلیا
نیلیا
8 years ago

سلام دختر 5ساله من مبتلا به شپش شده 1بار پیرمترین زدم بدون مرطوب کردن موهاش بعد 7روز تکرار کردم بعد با سرکه شستم و شانه کردم ولی بازم یطرف موهاش رشک داره موندم چیکار کنم خواهش میکنم منو راهنمایی کنید

سارا
سارا
8 years ago

سلام

ملیکا
ملیکا
7 years ago

سلام فقط از تینر روغنی استفاده کنین یه رب نگه دارین هر دوهفته تکرار کنین یکی دوبار اینکارو بکنین با تاید ماشین لباسشوییم موهاتونو بشورین سریع خلاص میشین ما خانواده ای راحت شدیم بقیه درمانا به درد نمیخوره شپشا مقاوم شدن

مهسا
مهسا
7 years ago

سلام ببخشید لیندان قوی تره یا پرمترین؟

هورا
هورا
3 years ago

چن وقت درگیر بودید تا خوب شدید