تاثیر آب برنج بر پوست و مو

تاثیر آب برنج بر پوست و مو
تاثیر آب برنج بر پوست و مو

آب برنج یکی از رازهای زیبایی زنان ژاپن است. پوست صاف و درخشان آنها بسیار قابل تحسین است و همه ما نیز بدون شک روایی داشتن چنین پوستی را داریم. استفاده از درمان های خانگی به جای استفاده از محصولات آرایشی به نفع پوست ماست.

آب برنج قابل استفاده برای انواع پوست ها می باشد، پوست خشک، چرب یا معمولی. پودر برنج نیز به عنوان یک لایه بردار قابل استفاده است و می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد. آب برنج در فروشگاه ها نیز موجود می باشد، اما همیشه آب برنج ساخته شده در خانه توصیه می شود. آب برنجی که در خانه اماده می شود، تازه و فاقد مواد شیمیایی می باشد. در ادامه به فرایند ساخت آب برنج در خانه اشاره می کنیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ساخت آب برنج

مواد مورد نیاز عبارتند از:

  • نصف فنجان برنج پخته نشده
  • 2 فنجان آب

روش اول: بدون نیاز به جوشاندن

در این روش ابتدا برنج را شسته تا ناخالصی ها و خاک از روی برنج تمیز شود. سپس برنج را در ظرف بریزید و در ظرف آب بریزید طوری که روی آن را آب بپوشاند. برنج را به مدت 10 تا 15 دقیقه بگذارید در آب بماند. پس از آن آب برنج را در یک ظرف تمیز بریزید. اکنون آب برنج امده مصرف است.

روش دوم: جوشاندن برنج

در این روش برای استفاده از آب برنج برای شستشوی صورت یا موهای خود برنج را مثل همیشه بپزید. پس از اینکه برنج پخته شد، آن را از آب بکشید. آب باقیمانده یک آب روشن شفاف است که حاوی مواد مغذی زیادی می باشد.

آب برنج به درخشندگی و لطافت پوست کمک می کند. منافذ پوستی را کوچک می کند. مقداری پنبه را به آب برنج آغشته کنید و آن را روی پوست خود بمالید. آب برنج مانند یک قابض عمل می کند و باعث جمع شدن منافذ پوستی شده و آنها را کوچک تر می کند.

آب برنج به بهبود آکنه و جوش کمک می کند. جوش های صورت با استفاده از آب برنج به راحتی بهبود پیدا می کنند. آب برنج را بر روی محل هایی که جوش زده بمالید و قرمزی ناشی از جوش ها به تدریج کاهش پیدا می کند.

نشاسته مجود در آب برنج با اگزما مقابله می کند. برنج را در آب بجوشانید و زمانی که برنج پخته شد آن را از روی اجاق گگاز بردارید. برنج را یک بار می توان برای این منظور پخت، زیرا محتویات و مواد مغذی آن از بین می روند. سپس آب برنج را خنک کرده و استفاده کنید. مصرف منظم از آب برنج اگزما را درمان خواهد کرد.

آب برنج بسیار موثرتر از محصولات شیمیایی و مصنوعی است که ادعا می شود برای درخشش و شفافیت پوست استفاده می شوند. آب برنج را به طور مرتب بر روی صورت خود استفاده کنید تا درخشندگی و شفافیت پوست خود را به دست اورید. این کار به تدریج به بهبود رنگ پوست کمک می کند. آب برنج را با استفاده از پنبه روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود.

از آب برنج به عنوان ماسک برای مو نیز می توانید استفاده کنید. این مایع باعث درخشندگی و نرمی موها می شود. آب برنج را روی موها و پوست سر خود بمالید و به مدت 20 دقیقه منتظر بمانید. سپس موهای خود را با آب و شامپو بشویید.

لینک منبع: اینجا کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments